Pontiac G8 bude dostupný i v ostré verzi GXP

Pontiac G8 u nás příliš známý není, za velikou louží je však tento vůz docela oblíbený a své zákazníky si získal i v Austrálii, kde se prodává jako Holden Commodore. Nově se i tento model objevuje s přídomkem GXP, který svědčí o jeho dravějších sklonech. Do rodiny ostrých modelů se přidá po svém debutu na autosalonu v New Yorku.  

Zevnějšek verze GXP se od té klasické liší jen v detailech, nový je dynamičtěji tvarovaný bodykit, větší otvory pro lepší přísun vzduchu a rovněž i difuzor zdobící zadní část. Na boku a na víku kufru se usídlilo i označení GXP, které svědčí o tom, že vůz patří do rodiny těchto vozidel.
 
Dramatičtější změny se ale odehrály pod kapotou, kde se usídlil moderní small block osmiválec LS3 o zdvihovém objemu 6,2 litru a nejvyšším výkonem 300 kW (402 koní) v 6 000 ot./min. Podle slov automobilky, se vlastně jedná o jakousi menší a umírněnější verzi motoru LS7, který najdeme pod kapotou Corvette Z06. Standardně je dodávána šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060, přičemž pro vyznávače automatů si výrobce připravil šestistupňovou elektronicky řízenou převodovku Hydra-Matic 6L80.
 
Změny nastaly i v jízdních vlastnostech, které budou nyní více vyhovovat sportovně založeným řidičům. Tužší podvozek, strmější převody a přesnější řízení má přímo nabádat k dynamické jízdě. Výše vzpomínaný sportovnější vzhled podtrhují 19-ti palcová kola s chromovým efektem.
 
Nový Pontiac G8 se sportovním charakterem plynoucím z edice GXP se má v Americe dostat do prodejů již zanedlouho. Při příznivé ceně je možné, že tento ostrý model ovlivní o prodeje běžné verze modelu G8.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8 GXP
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků