Pontiac G8 bude dostupný i v ostré verzi GXP

Pontiac G8 u nás příliš známý není, za velikou louží je však tento vůz docela oblíbený a své zákazníky si získal i v Austrálii, kde se prodává jako Holden Commodore. Nově se i tento model objevuje s přídomkem GXP, který svědčí o jeho dravějších sklonech. Do rodiny ostrých modelů se přidá po svém debutu na autosalonu v New Yorku.  

Zevnějšek verze GXP se od té klasické liší jen v detailech, nový je dynamičtěji tvarovaný bodykit, větší otvory pro lepší přísun vzduchu a rovněž i difuzor zdobící zadní část. Na boku a na víku kufru se usídlilo i označení GXP, které svědčí o tom, že vůz patří do rodiny těchto vozidel.
 
Dramatičtější změny se ale odehrály pod kapotou, kde se usídlil moderní small block osmiválec LS3 o zdvihovém objemu 6,2 litru a nejvyšším výkonem 300 kW (402 koní) v 6 000 ot./min. Podle slov automobilky, se vlastně jedná o jakousi menší a umírněnější verzi motoru LS7, který najdeme pod kapotou Corvette Z06. Standardně je dodávána šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060, přičemž pro vyznávače automatů si výrobce připravil šestistupňovou elektronicky řízenou převodovku Hydra-Matic 6L80.
 
Změny nastaly i v jízdních vlastnostech, které budou nyní více vyhovovat sportovně založeným řidičům. Tužší podvozek, strmější převody a přesnější řízení má přímo nabádat k dynamické jízdě. Výše vzpomínaný sportovnější vzhled podtrhují 19-ti palcová kola s chromovým efektem.
 
Nový Pontiac G8 se sportovním charakterem plynoucím z edice GXP se má v Americe dostat do prodejů již zanedlouho. Při příznivé ceně je možné, že tento ostrý model ovlivní o prodeje běžné verze modelu G8.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8 GXP
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků