Pontiac G8 bude dostupný i v ostré verzi GXP

Pontiac G8 u nás příliš známý není, za velikou louží je však tento vůz docela oblíbený a své zákazníky si získal i v Austrálii, kde se prodává jako Holden Commodore. Nově se i tento model objevuje s přídomkem GXP, který svědčí o jeho dravějších sklonech. Do rodiny ostrých modelů se přidá po svém debutu na autosalonu v New Yorku.  

Zevnějšek verze GXP se od té klasické liší jen v detailech, nový je dynamičtěji tvarovaný bodykit, větší otvory pro lepší přísun vzduchu a rovněž i difuzor zdobící zadní část. Na boku a na víku kufru se usídlilo i označení GXP, které svědčí o tom, že vůz patří do rodiny těchto vozidel.
 
Dramatičtější změny se ale odehrály pod kapotou, kde se usídlil moderní small block osmiválec LS3 o zdvihovém objemu 6,2 litru a nejvyšším výkonem 300 kW (402 koní) v 6 000 ot./min. Podle slov automobilky, se vlastně jedná o jakousi menší a umírněnější verzi motoru LS7, který najdeme pod kapotou Corvette Z06. Standardně je dodávána šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060, přičemž pro vyznávače automatů si výrobce připravil šestistupňovou elektronicky řízenou převodovku Hydra-Matic 6L80.
 
Změny nastaly i v jízdních vlastnostech, které budou nyní více vyhovovat sportovně založeným řidičům. Tužší podvozek, strmější převody a přesnější řízení má přímo nabádat k dynamické jízdě. Výše vzpomínaný sportovnější vzhled podtrhují 19-ti palcová kola s chromovým efektem.
 
Nový Pontiac G8 se sportovním charakterem plynoucím z edice GXP se má v Americe dostat do prodejů již zanedlouho. Při příznivé ceně je možné, že tento ostrý model ovlivní o prodeje běžné verze modelu G8.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G8 GXP
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků