Pontiac G6: dobrá zpráva pro fanoušky značky

Tím pravým vzrušením pro ně nebude ani trhač asfaltu G8, ani otevřený Solstice, ale skromný Pontiac G6.

Ten je totiž pro většinu zákazníků podstatně dostupnější. Pontiac G6 modelového roku 2009 právě na trh přichází jako nástupce někdejšího modelu Grand Am na kolbišti nabité americké střední třídy. Na poměry je Pontiac G6 nabízen v široké škále různých provedení. Karosérie může být čtyřdvéřová, kupé nebo convertible, z motorů jsou v nabídce celkem čtyři pohonné jednotky. Základ tvoří čtyřválec 2,4 l s výkonem 164 koní a čtyřstupňovou automatickou převodovkou. O poznání živější je verze GT s šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l, s rozvodem OHV a výkonem 221 koní, nabízená ovšem taktéž s klasickým „automatem“. O málo výkonnější je motor 3,9 l OHV/222 koní, nabízený za příplatek s toutéž převodovkou pro otevřenou verzi Convertible. Vrcholem je šestiválec 3,6 l s rozvodem DOHC a výkonem 252 koní, dodávaný výhradně s šestistupňovou automatickou skříní Hydra-Matic, který se montuje pouze do provedení GXP. To se vyznačuje sportovním pérováním a optickou sadou spoilerů, jež je odlišuje od krotších variant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2009 přibyly dva mechanické pakety. Sport Package 1 je k dispozici pro čtyřválec ve formě šestistupňové automatické převodovky z modelu GXP, jež výrazně snižuje spotřebu paliva. Sport Package 2 znamená motor V6 3,5 l pro standardní verzi G6. Rádio je standardem pro všechna provedení, verze GT dostala zadní spoiler a GT a GXP i dálkové startování, jež je za příplatek k dispozici i pro základní úroveň G6. Všechny varianty nyní přitom již v základu nabízí ABS a protiprokluzový systém, šestici airbagů a zesílenou strukturu karosérie. Novinkou je též palubní systém GM OnStar ve verzi 8.0, jenž nabízí kromě jiného intuitivnější hlasové ovládání navigace nebo telefonu či pohotovější referenci o nehodě na dispečink 911.

Výbavový stupeň G6 je standardem pro sedan, kupé se dodává jako GT a GXP a kabriolet pouze jako GT, byť s možností výběru většího motoru. Přední, poháněná kola jsou zavěšena na obligátních vzpěrách McPherson, ta zadní pak na čtyřprvkových závěsech. Vozy Pontiac G6 modelového roku 2009 vyjíždějí výhradně na sedmnáctipalcových litých kolech, zatímco vrcholný GXP disponuje koly osmnáctipalcovými. Vražedná střední třída, kterou v USA spolehlivě opanovaly vozy Camry a Accord, je pro nový Pontiac G6 cílem, z nějž se pokusí japonským automobilkám ukrojit co největší podíl. Sází především na zajímavou cenu a dynamický vzhled, ačkoli poněkud pokulhává ve výkonech motorů nebo v nabídce navigací GPS. Omlazená generace by mu však měla dodat na konkurenceschopnosti. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků