Pontiac G3: americké Aveo je na světě

Už už se mohlo zdát, že americká značka Pontiac opět dostává svůj sportovní švih. Příchod modelu G3 ale tento trend nepotvrzuje.

Pontiac se mezi ostatními subjekty koncernu General Motors vždy odlišoval sportovnějším charakterem. Vždyť se během posledních měsíců představily zajímavé vozy G8, G8 GXP nebo Solstice GXP, všechny osazené pohonem zadních kol. Nyní však zastáncům „amercké klasiky“ tuhnou rysy ve tvářích: koncern GM totiž potvrdil svůj záměr prodávat pod značkou Pontiac upravené jihokorejské vozy, u nás známé jako Chevrolet Aveo.

Na jaře příštího roku, jako model 2009, proto vyjede Pontiac G3, jenž do modelové nabídky značky zapadne snad jedině svým označením. Pro severoamerický trh bude Pontiac G3 dostupný výhradně s šestnáctiventilovým motorem Ecotec s objemem 1,6l a výkonem 106 koní. Ono to není samo o sobě vůbec špatné auto, o čemž jsme se přesvědčili i v nedávném redakčním testu Avea, ale v tomto novém kontextu se ukazuje, do jak hluboké existenční krize se americké automobilky propadají. Do USA se bude dodávat pouze jako pětidvéřový kompakt s možností manuální i automatické převodovky a není sporu o tom, že nabídne „plnou výbavu“ vetně čtyř airbagů, rádia s CD a klimatizace, jež však svým rozsahem bude opět odpovídat evropě známému provedení. V Kanadě se již podobný vůz u dealerů Pontiac prodává a v Mexiku jej nabízejí s karosérií sedan. Obchody tam jdou dobře, ale vedení GM dosud s uvedením takového modelu do USA váhalo s obavou, aby zde neohrozilo postavení svých dalších modelů, prodávaných pod značkou Pontiac.

Jakkoli je tento krok pro řadu z motoristů smutný, stojí za ním nejnovější vývoj na americkém trhu, který je stále největším na světě. Vždyť jen za poslední půlrok narostla poptávka po malých autech meziročně o plnou třetinu! Netřeba opakovat známé důvody, kam patří rostoucí cena benzínu nebo nedůvěra Američanů v dlouhodobý pozitivní vývoj jejich ekonomiky. A Pontiac G3 bude v rámci zvyklostí opravdu hospodárný, v rámci americké nabídky značky Pontiac se zařadí do „klubu třicátníků“, tedy mezi vozy, jež na jeden galon paliva ujednou více než třicet mil. V kombinovaném cyklu totiž zdolá 34 mil na galon. Společnost mu zde dělají typy Vibe (32 mpg), sedan G6 (33 mpg) a kupé G5 (37 mpg). Viceprezidentka divize Buick – Pontiac – GMC Susan Docherty se přitom snaží veřejnost, a možná i sama sebe, přesvědčit o tom, že „... modely Vibe, G3, G5 a G6 dokazují, že nemusíte obětovat sportovní vzhled a dobré jízdní vlastnosti, abyste dosáhli nízké spotřeby paliva“. 

Úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) již vozu Pontiac G3 udělil pět hvězdiček za ochranu pasažérů při dopravní nehodě. Jeho ceny nezveřejnil, ale je jisté, že na něj bude platit standardní záruka GM v pdobě pěti let, nebo 100 000 ujetých mílí. Co naplat, svět se mění a naše auta s ním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pontiac G3

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků