Pomůže Evropě další zpřísnění emisních limitů?

Pomůže Evropě další zpřísnění emisních limitů?

„Starý kontinent potřebuje další výrazné zpřísnění emisních limitů. Pokud k tomu dojde, tak to nakonec povede k tomu, že se prohloubí vedoucí úloha evropských výrobců.“ I takové hlasy zazněly na akci 2013 Automotive News European Congress.

„Rozumná regulace přispěje k tomu, že auta budou bezpečnější, šetrnější k životnímu prostředí. Přispěje k rozvoji, k novým nápadům, neotřelým myšlenkám,“ řekl Jean-Marc Gales, šéf Evropské asociace dodavatelů automobilového průmyslu (CLEPA).

„Je to naprosto nezbytné pro naše další přežití!“ prohlásil Gales na kongresu.

CLEPA podporuje evropské emisní cíle do roku 2020. U osobních vozů je tento cíl na hodnotě 95 gramů CO2 na kilometr.

Šéf společnosti Plastic Omnium Laurent Burelle řekl, že pokud se dále sníží emise a spotřeba paliva, zapůsobí to pozitivně na celé odvětví. „Regulace podporuje investice,“ vysvětlil.

Další postupné zpřísnění emisních limitů podle něj povzbudí celé odvětví, aby se více věnovalo vývoji lehkých plastů, jejich četnějšímu používání ve vozech.

„Podíl plastů se v automobilech se podle mého názoru v nejbližších letech výrazně zvýší z dnešních 17 procent (kolem 200 kilogramů) na 25 procent,“ řekl Burelle.
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků