Pomáhat a chránit. Pomáhat? Leda do hrobu

Kovbojské praktiky policistů, kteří si myslí, že jejich poslání spočívá v napodobování akcí německých fízlů tureckého původu, kritizuji dlouhodobě. Od doby, kdy jsem na tento nešvar upozorňoval prve, se i u nás tato praxe bohužel stala něčím běžným a - čemuž se velice divím - široce schvalovaným. Vždyť co kdyby ten kdo prchal byl masový vrah, toho přece nemůžeme nechat ujet! Je to pozoruhodný, ale nesmylný argument - nikdo přece nevolá po tom, aby policie někoho zcela nechala být. Přeji si jen, aby ujíždějící řidiče nenaháněla sólo, ale využila své možné organizovanosti a potenciálně či fakticky nebezpečné řidiče zastavila tak, aby tím nikdo nebyl ohrožen. V současnosti se děje pravý opak, těmito akcemi jsme ohrožováni my všichni - místo jednoho řidiče, který kolikrát ani neporušuje žádný předpis, se okolo nás najednou riskantně prohánějí hned dva.

Pochybovat o tom, že to je nebezpečné a rozhodně nebezpečnější než jakýkoli jiný přístup, nemůže po posledních událostech snad nikdo. Policie sama dokola dokazuje, jak nebezpeční jsou nejen řidiči, které takto nesmyslně nahání, ale i sami policisté. Zatímco v případech jako byl ten mnou naposledy popisovaný je přispění policie pro mnohé sporné (řidič co ujížděl přece naboural sám, navíc to byl pirát - když zemřel, tak zemřel, jeho chyba, to dá rozum), událost včerejší noci snad nenechá nikoho na pochybách, že je to především sama policie, která je v těchto případech zdrojem nebezpečí.

Jak informoval server iDnes, policisté dnes v noci právě při takovém pronásledování v Krnově na přechodu usmrtili jednoho chodce a druhého vážně zranili. Šlo o mladý pár, třiadvacetiletá žena střet s policejním autem nepřežila, třicetiletý muž leží s vážnými zraněními v nemocnici.

V tomto případě tak nesmyslnou policejní akci odnesli lidé, kteří s ní neměli absolutně nic společného, chtěli jen přejít silnici po přechodu. Vzhledem k charakteru zranění oběti nehody předpokládám, že policisté jeli rychlostí vysoce překračující jakoukoli rychlost, která by byla v místech, kde mohou přecházet chodci, ospravedlnitelná za libovolných okolností. Jako by snad policejní maják měnil fyzikální zákony... Absurditu celé akce podtrhuje to, že řidič ujíždějícího vozu byl posléze zastaven jinou hlídkou. Tou mohl být zastaven i bez zbytečného pronásledování, které si tentokrát vybralo další velmi krutou daň. Pokud někomu pomohlo, tak leda mladé ženě do hrobu.

Již minule jsem se ptal „Stálo to opravdu za to? Nebude už příště konečně lepší to prostě nechat být, nebo zvolit poněkud inteligentnější prostředky než hon? Nebo kolik lidí ještě bude muset za podobných okolností zemřít, aby někdo takové divoké policejní akce jednoduše zakázal?”

Žádnou lepší otázku nemám ani tentokrát... Kolik mrtvých bude dost, kolik? Kolik dalších podobných článků budu muset zarmouceně psát, aby někdo vzal rozum do hrsti a učinil těmto dětinským praktikám přítrž? Nad celou věcí mohli se odpovědní lidé mohli zamyslet již dávno, každému rozumnému člověku je od začátku jasné, že takové honičky nikomu nepomáhají a znamenají jen zbytečné riziko. Takoví lidé ale zřejmě u policie nepracují. Kdyby pracovali, mohla mezi námi ještě být pěkná řádka lidí...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků