Polské elektromobily Izera jsou tady. Mohou potrápit Škodu Enyaq i VW ID.3

21 komentářů

Radon
30. srpna • 19:48

To se bude prodavat jen v Polsku a v poctech tak 10 - 20.000 ks rocne. Osobne bych neriskoval pri ceste treba do Rakouska komplikace s nabijenim elektroauta, natoz s pripadnym servisem polskeho auta ...

pcmaker
7. srpna • 16:09

Nepřišlo to ve vhodnou dobu. Trh s vozidly se propadl, stoupá počet lidí bez práce a ceny všeho okolo rostou raketovým tempem. Tohle bude zase jen pro horní 4 %. ☺

Martin P.
4. srpna • 11:15

Pravděpodobně jeden z mnoha pokusů o start-up kdy je to potřeba za včas prodat. A jedno jestli celé, nebo na patenty.Nevěřím, že bude vyroben funkční prototyp natož předserie.
a že takových pokusů nebo je PR už bylo aď se jednalo o resurekci slavných značek či sázka na retro, nebo supersporty. Které byly někdy tak rychlé že je už nikdo nikdy nezahlíd....

Joe Doe
29. července • 9:58

Takze budu trapit iba auta z dielne VAG.Lidrov na trhu, a auta, ktore sa uz realne predavaju, trapit nebudu ;)

Allamarein
29. července • 9:32

Design trošku v duchu trendů o dva roky zpátky, ale v době výroby to bude vzhledově asi zastaralé. Líbí se mi provedení středové konzoly interiéru. Technika... nechme se překvapit, první nástřely jsou spíš opatrné. Dojezd 400 km není zase tak málo, pokud se jim to podaří splnit.

Hugo z hor
29. července • 7:43

jitrnice co svět neviděl ...

Ralf
28. července • 18:51

Polský elektromobil ... ok. Už vidím ty fronty. Čína Evropy Polsko každopádně zasluhuje potlesk za pokus.

Gm
28. července • 20:35

Solaris

petr r. (petrumr)
29. července • 12:39

volvo....

Az
1. srpna • 0:43

MAZ...

jogurt
28. července • 20:01

"Polský" je v pohodě, nevím ovšem, jak autor přišel na to, že něco, co tu (možná) bude za tři či čtyři roky "může potrápit" něco, co tu sice taky ještě není, ale asi přeci jen za chvilku bude.

Zelí
29. července • 19:26

Např. polský jogurt....

petr r. (petrumr)
28. července • 20:01

poláci jsou v elektrice špička, třeba makita.... Vyrábí i hybridní soustrojí toyota. Podívej se třeba na elektrolodě, elektrobusy, lokotky a soupravy....

brk77
29. července • 7:46

Jenomže to nestačí. Si vezmi, jaké možnosti má VW, kolik má inženýrů a vývojářů napříč koncernem a jejich po mechanické stránce hotové ID.3 trčelo na software a pořád to není komplet hotové. Význam téhle softwarové stránky bude jen stoupat. Doba, kdy stačilo, že to jede, má to ABS a ESP, je už dávno pryč. Od elektromobilů toho lidi naopak čekají ještě mnohem více.

LukasPL
29. července • 22:55

Przecież Polska to wszystko ma. Solaris już od dawna robi autobusy elektryczne na cały świat. Zobacz co jeździ choćby po Berlinie. Polskie Solarisy z polskimi silnikami elektrycznymi. Mało tego, to Polska robi seryjne pojazdy z napędem elektrycznym od lat 70. Słyszałeś o Melexie? Robią dostawczaka z paką na 2 tony ładunku. Także zaplecze technologiczne już jest. W Polsce robi się części do samochodów, z których bez problemu można złożyć auto. Jest tylko kwestia marki. Jakieś próby zostały podjęte i bardzo dobrze. Bo obecny rynek jest nudny. VAG, PSA itp., itd. nuda. Wszystko wygląda tak samo i tak samo ma beznadziejne silniki. Mam nadzieję, że trend będzie szedł właśnie w kierunku mniejszych producentów a nie molochów.

Tomas
13. srpna • 9:57

Promiňte, to ale není argument. Rusko má také všechno, dokonce létá i do vesmíru, přesto když staví osobní auto, vznikne z toho traktor nebo tank. Jak jsem studoval možnosti výrobce Izera, nemá vhodný motor, nemá akumulátory, nemá desítky až stovky dalších systémů, které jsou třeba k funkčnímu prototypu osobního vozu. Osobní auto není golfové vozítko nebo komunální vůz. Pochybuji, že jiný výrobce nabídne svoji nejmodernější platformu k licenční výrobě, tu nemá ani Škoda v rámci koncernu VW. Izera zatím jen nabídla vnější design, než přijde do výroby, bude v poločasu své "morální životnosti". Bude to něco jako Polonez na platformě Fiat 125. Z pohledu zákazníka ovšem tento projekt vítám, celkově to zlevní produkci ostatních značek, stejně tak musela zlevněním reagovat Škoda na vstup Hyundaie na český trh. Ale potenciál to má především politický, Polsko se stále nezbavilo myšlenky stát se "mocarstvem" a vlastní automobilka by mohla ještě více posílit národní sebevědomí.

jozka
29. července • 13:27

Kdyby od toho cekali jeste vice, tak si to nekoupi uz vubec nikdo... spis spousta lidi vyhlizi okamzik, kdy na tom budou alespon srovnatelne s normalnimi auty. Zatim marne.

petr r. (petrumr)
29. července • 7:59

jo,všichni víme o inženýrech co dělali na ID3 a ted jsme četli článek, že o to není zájem a ty co jsou za plotem se nepodaří prodat. V polsku taky je v lidích ta nevraživost na němce jak u nás a prostě jak tady i v polsku a dají raději přednost novému autu než uložence.

Tom
29. července • 8:44

Už tu byl článek:-). Podle průzkumu taky vyhrála Hlasy volby...
Ale chápu, pokud je Morava plná toyot, tak i takový článek potěší prostou duši.

Milan
29. července • 7:58

Jak kdo.
Já čekám, že mě zaveze z bodu A do bodu B.

petr r. (petrumr)
29. července • 8:05

správně, co znám chcou auto jednoduché a už byl článek, že ID3 bude propadák u starší generace jak třeba nový golf, prostě nějaká skupina lidí to nekoupí a nepomůže ani to, že koncern bude mět stejný ovládání.

Doporučujeme

Články odjinud