Polské elektromobily Izera jsou tady. Mohou potrápit Škodu Enyaq i VW ID.3

Z Polska přijíždí zbrusu nová automobilka, která se zaměří výhradně na elektromobily. Na silnicích však její auta ještě pár let neuvidíme.

O příchodu nové polské automobilky se mluvilo již dlouho. Podnik ElectroMobility Poland (zkráceně EMP) byl polskými energetickými společnostmi založen už v roce 2016, až nyní však z projektu oficiálně vzrůstá nová značka Izera – ta se zaměří výhradně na elektrická vozidla, na jejichž první koncepty, respektive prototypy se máme nyní šanci podívat.

Volkswagen ID.3 přijíždí do ČR s dalšími výbavami. Na úplný základ stále čekáme

Volkswagen ID.3 přijíždí do ČR s dalšími výbavami. Na úplný základ stále čekáme

Jméno značky odkazuje na Jizerské hory, rozléhající se přes hranice Polska a České republiky, zatímco logo značky má odkazovat na šipku kompasu. Izera pak naskakuje přímo do nejpopulárnějších segmentů a jako první ukazuje představu elektrického hatchbacku ve stylu Volkswagenu ID.3 či Nissanu Leaf a SUV ve stylu Škody Enyaq. Zatím však bez jakéhokoliv pojmenování těchto modelů.

Na vzhledu obou vozů pracoval tým polských inženýrů a designérů ve spolupráci s italským studiem Torino Design. Projektovým konzultantem byl přitom polský návrhář Tadeusz Jelec, známý především svou prací u britského Jaguaru.

Škoda Enyaq iV vyfoukne Superbu místo vlajkové lodi. Ukáže se už 1. září v Praze

Škoda Enyaq iV vyfoukne Superbu místo vlajkové lodi. Ukáže se už 1. září v Praze

O technice elektromobilů nepřináší podnik EMP zatím kdovíjak rozsáhlé informace. Samotná platforma má ovšem pocházet od německé technologické firmy EDAG Engineering, která by měla pomoci rovněž s výrobním procesem vozů. Další informace jsou už standardem, který byste u každého nového elektromobilu zřejmě čekali.

Mluví se o dojezdu na jedno nabití až 400 km, přičemž u modelů bude značka nabízet dva rozdílně velké bateriové moduly – 40 kWh a 60 kWh. O výkonu elektrického ústrojí také nic nevíme, na stovku však mají vozy zrychlit pod 8 sekund. Funkce varování před hrozící kolizí, monitorování slepého úhlu nebo rozpoznávání značek je už dnes klasikou.

Česká Avia končí s výrobou vozidel. Plán elektrických náklaďáků je rovněž u ledu

Česká Avia končí s výrobou vozidel. Plán elektrických náklaďáků je rovněž u ledu

Uvnitř zaujme dvojice spojených obrazovek zasazených do palubní desky a absence klasického středového panelu. EMP zmiňuje prostorný interiér, jelikož obě auta prezentuje jako rodinná. Chybět prý nebude hlasové ovládání či kompatibilita infotainmentu s mobilními zařízeními a tedy i možností nastavovat funkce vozu přes aplikaci na dálku.  

Nehledě na představení obou prototypů je celý projekt ještě v plenkách. S odstartováním výroby se počítá na rok 2023, a to v nově postavené továrně. Nejprve se počítá s výrobou 100.000 vozů ročně, postupně se chce automobilka dostat na dvojnásobek.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků