Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (2/2)

Janke  |  21. 08. 2014 22:31

"analogicky pro pravou zatáčku začínáte levnou, opět vnější, rukou" která ruka je levná?
My jsme se učili držet volant za 10 min. 2 a vyhovuje mi to. A to s tím zlomeným palcem jsem nepochopil

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  22. 08. 2014 09:50

Zlomený palec je jednoduchá věc - když držíš volant, palce máš uvnitř věnce volantu, tak kdyby přední kola dostala tak silný náraz, že ty ti to pootočilo volantem, tak protože to nečekáš, tak se ti volant v rukách protočí a jeho příčky ti narazí do palců. No a může se teoreticky stát, že ten náraz bude tak silný, že ti to palce až vykloubí, nebo zlomí. Stávalo se to v dřívějších dobách třeba u nákladních aut v terénu.
Už je to srozumitelnější?

Odpovědět  |   | 
Gusta Pičkovič  |  21. 08. 2014 23:47

Jéžišmarjá Josef... spotřebu u oktávie máte na obrázku 17 litrů? To se ani nedivím,když takhle držíte volant! Tolik nežere ani můj mezek Zetor v orbě na jeden hektar na plný céres!

Odpovědět  |   | 
Drtikol  |  22. 08. 2014 08:14

Netuším jestli jen trolíte, nebo to myslíte vážně. Počítač po vynulování samozřejmě při popojíždění po parkovišti ukazuje astronomické hodnoty, viděl jsem i 99 litrů u ekohybridu.
Každopádně je fakt typické (a velmi smutné), že si někdo u článku o správném držení volantu všimne spotřeby... jsme národ držgrešlí... :/

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  22. 08. 2014 08:33

A nejde spíš o lehce ironický příspěvek?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  22. 08. 2014 15:59

Gustík je můj mladší brácha!

Odpovědět  |   | 
TS  |  22. 08. 2014 08:38

Zajímavý článek ;), právě kvůli citu a lepším reakcím na volantu bych čekal, že bude lepší mít palce uvnitř (tak si také vysvětluji vybrání na palce u sportovnějších volantů). Ale zkusím je mít vně a uvidíme jaké to bude (to zase vídám v některých závodních hrách :) ). Mě (čistě teoreticky) přijde, že s palcema vně volantu při nějaké krizové situaci může mít volant tendenci mi vyklouznout z ruky - přeci jen ty palce uvnitř fungují jako jakási ,,zarážka" aby se tak nestalo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 08. 2014 08:41

Palce vně mohou snadno přijít k újmě při běžných provozních nárazech. I s nejlepšími pásy to tělo jde trošku dopředu a do rukou, navíc většina řidičů se podvědomě pevněji opře o volant (a o to větší je potom ten ráz do palců). Případů vykloubených palců od čelních nárazů znám více, než třeba zlomených od rázu kola v terénu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  22. 08. 2014 10:02

Vně znamená vnější, venku, vy popisujete vnitřní držení, s palci uvnitř..

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  22. 08. 2014 10:10

Občas nevědomě sklouznu k tomu mačkání volantu. Schválně zkusím to držení s palci vně, ale mám pocit, že si u toho nebudu připadat jistě.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  22. 08. 2014 13:22

Logika veci je jasna. Palce uvnitr skutecne jsou na odstrel pri jakemkoliv narazu. To je, myslim, bez diskuse.

Pri drzeni volantu s palci vne ovsem ani zdaleka nemam pocit tak dobreho kontaktu s vozem jako s palci uvnitr. Zda se mi, ze s palci uvnitr citim kazdy mikropohyb volantu.
Jeste bych rad podotkl, ze palce mi narostly tak 'divne', ze jejich prirozena poloha je uvnitr. K jejich umisteni vne volantu se pokazde musim nutit, pricemz po case je stejne podvedome opet strcim dovnitr.

Motyku, lopatu, krumpac nebo treba i zubni kartacek take prirozene drzim sevrene mezi palcem a ostatnimi prsty. Drzet nastroje stejne, jako se ma spravne drzet volant, pripadal bych si jako prase drzici kost.

Podle meho nazoru, je problem ve volantu. Chtelo by to neco, co se prirozene a pohodlne drzi spravne.

Odpovědět  |   | 
Marius  |  22. 08. 2014 14:33

knipl! :D

Odpovědět  |   | 
Marius  |  22. 08. 2014 14:32

To je zajimavy. Mne staci ve meste k zataceni jen leva ruka a stihnu u toho jeste ovladat blinkry - a ted se podrzte: tou samou rukou! Prava ruka odpociva, ci je na radicce pripravena radit. Neuveritelne ze? :)

Na dalnicich a okreskach mam opreny loket leve ruky na operce ve dverich a prava ruka odpociva nebo pridrzuje taky volant (kdyz davam leve odpocinek). Prava ruka je vzdy pripravena chopit se volantu, kdyby neco.. Pripadne volant drzim obouruc, kdyz je treba horsi cesta, predjizdim, v zime pri neprohrnute silnici apod..
Ne, neni to nic zvlastniho a po osahani si auta to zvladne kazdy polodement.

Palce mam zasunuty, protoze mi jinak volant "vypadava" z ruky (mam sussi a hrube ruce).

Myslim si, ze dneska, v dobe silnych posilovacu a mnohdy preposilenych rizeni uz je nejaky drzeni typu 13:50, nebo 14:45 uplne liche. U takoveho Clio III (2010) jsem dokazal volant protocit na doraz pomoci malicku leve ruky - opravdu extremne preposilene rizeni. Uz mne tehdy instruktor v autoskole rikal, ze mam volant chytit, co nejprirozeneji. Proste zadne lamani ala predelavani levaka na pravaka. Levou rukou ten volant udrzite, ikdyz to do vas nekdo narve na kolo. Ta predni naprava ma hodne slabych mist a kolikrat se rizeni urve i pri vymeteni velke diry.

Samozrejme plati, ze to, co neuridi ruce, musi uridit nohy - a naopak. Pokud zacinate ridit, drzte se tak, jak vam to nejvice vyhovuje, abyste to uridili ;)

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  22. 08. 2014 15:25

No a jednoho dne se ti při zatáčení ta levá ruka třeba nějak smekne a do někoho to prdneš. To teprve bude neuvěřitelné

Odpovědět  |   | 
dj.kure  |  22. 08. 2014 15:48

Takto jezdí většina řidičů (ne-úplných začátečníků) a já na tom nevidím nic až tak špatného. Tou jednou rukou volantem otočím stejně rychleji, než dvěma, protože mi nepřekáží druhá.
Kdyby to bylo možné, tak bych si na volant pořídil klidně kouli a zatáčel jen pomocí ní.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 22. 08. 2014 15:48

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  22. 08. 2014 16:55

Vidis, kdyby jsi mel na volantu kouli, mohl by jsi si ji pripsat na seznam gadgetu. Takhle mas koule v pytli a k cemu!?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  22. 08. 2014 19:29

A ty kdyby sis ve škole při hodinách češtiny nehrál pod lavicí s kružítkem, tak bys věděl, že obraty kdyby jsi a by jsi si (obzvlášť komický slepenec) v češtině vůbec neexistují. Píše se normálně kdybys a by sis.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  23. 08. 2014 01:44

to: Fantomas
netahej sem češtinu tati při řízení nepomuže ty komiku

Odpovědět  |   | 
puk123  |  26. 08. 2014 07:54

Neříkej tatovi komiku, spratku!

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  23. 08. 2014 22:10

Pozor ve skole jsem daval. Problem ale vidim v tom, ze pani ucitelky nam povidaly jen o vecech, jez existuji. O tom, co neexistuje, vetsinou nepadlo ani slovo. Vidim, ze Ty zrejme budes z nejakeho dobreho oddilu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  25. 08. 2014 07:48

Tak proč to tak píšeš, když tě to nikdo neučil?

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  25. 08. 2014 11:20

Protoze ty spravne tvary 'by sis' a 'by ses' mi proste nelezou pres pysky. Zni mi to tak cize, necesky az vulgarne. Zaradil bych je do stejne kategorie jako vyraz 'Cesko'. Koukni na http://prirucka.ujc.cas.cz/en/......
Pise se tam: "Ve spojení se zvratným slovesem jsou ve 2. os. j. č. spisovné tvary: koupil by sis, umyl by ses. Tvary *koupil by jsi si a *umyl by jsi se jsou hyperkorektní ..."
Samozrejme neni sporu o tom, ze to je nespravne. Ale snad se to da pochopit.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  25. 08. 2014 11:34

Já to chápu, je to jen o zvyku. Zároveň ale když si budeme zvykat, a platí to obecně, že špatné je v pořádku a budeme k tomu lhostejní a nevšímaví, tak to bude stále horší a horší.

Odpovědět  |   | 
Marius  |  25. 08. 2014 11:53

Nesmekne. Na 90% zataceni, bavime-li se o meste, staci prave ta leva ruka a aby se mi to nesmeklo a mel maximalni jistotu, tak mam zastrceny palec. Kdyz prijde ostrejsi zatacka, tak si logicky pomaham pravou rukou. Vetsinou si s ni pomaham, kdyz je levotociva zatacka. Na dalnici to je jak kdy, z odezvy volantu a chovani kol poznam povrch a podle toho drzim volant.

Ja tim jen chtel rict, ze to neni berna mince. Dovedete si predstavit ridit 10 hodin s obema rukama na volantu dle tohoto clanku? Nejdriv by vam zdrevenily a pak upadly.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 08. 2014 21:20

Co se týká mýtům o zlomeném palci, připomenu nehodu S.Loeba v řecku. Najel na velký kámen, který mu urazil kolo. Do volantu se nepřeneslo nic (nulová zpětná vazba). Nějaké zlomení palce nehrozilo.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  22. 08. 2014 22:36

Ano, to je přesná ukázka toho, podle čeho se dnes řídí společnost - podle jednoho případu. Sice to o ničem nevypovídá, ale stalo se to.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 08. 2014 22:51

Ne, ať redaktor ukáže jeden konkrétní případ zlomeného palce u moderního auta. Žádný není. Bavíme se o moderních autech.
U starých aut to je možné a já jsem to i zažil. Ale dnes je to nesmysl.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  23. 08. 2014 22:15

V dnesni dobe to budou spis zlomeny pera. A pekne u korene ...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 08. 2014 22:32

Teď se jede WRC v Německu a jsou tam v přenosech krásné záběry i z kokpitů a záběry na řízení. Můžete se koukat kde mají palce a kde a v jaké poloze jsou ruce.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  25. 08. 2014 10:01

A taky se můžeme dívat kde mají nohy, ale ani to po nich nebudeme opakovat

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  25. 08. 2014 11:20

Protoze ty spravne tvary 'by sis' a 'by ses' mi proste nelezou pres pysky. Zni mi to tak cize, necesky az vulgarne. Zaradil bych je do stejne kategorie jako vyraz 'Cesko'. Koukni na http://prirucka.ujc.cas.cz/en/...
Pise se tam: "Ve spojení se zvratným slovesem jsou ve 2. os. j. č. spisovné tvary: koupil by sis, umyl by ses. Tvary *koupil by jsi si a *umyl by jsi se jsou hyperkorektní ..."
Samozrejme neni sporu o tom, ze to je nespravne. Ale snad se to da pochopit.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  25. 08. 2014 11:21

Omlouvam se, to patrilo do jineho vlakna.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 08. 2014 20:04

Tuzemští odborníci by mohli pro jezdce wrc uspořádat seminář na téma správné držení volantu. Určitě by měli narváno.

Odpovědět  |   | 
malyhad  |  23. 08. 2014 06:02

nejlepší poloha, nejen rukou na volantu, je ta, která mi vyhovuje

Odpovědět  |   | 
kbn  |  23. 08. 2014 17:45

Ať jdou do pipinky s tím jak mám držet volant. Normálně ho kolikrát držím jen levou rukou stěží dvěma prsty a pravou mám buď položenou a nebo drží řadičku a nebo si ji strkám do rypáku a lovím holoubátka abych je následně mohl střílet ven. Když už tak to stejně do mě spíš narve nějaký magor nebo tele co sotva vylezlo z té rychlokvašky, které říkají autoškola

Odpovědět  |   | 
pavel  |  23. 08. 2014 23:53

Nuda clanek... dneska kdejaky pisalek bez vzdelani pise clanek jako svou vedeckou studii plnou svych soukromych domenek a mytu... Ja rad ridim auto, proto jsem odbornik na ergonomii!...

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  24. 08. 2014 10:01

A představte si, že se tohle děje i všude jinde - televize si vysílá co chce, v rádiu si hrají co chtějí, dokonce i v prodejnách si každý prodavač prodává co chce
A čím se živíte vy?

Odpovědět  |   | 
armyk  |  24. 08. 2014 20:33

Půlka jsou blbosti...
Pokud někdo chce vidět jak se správně drží volant, tak at se jde podívat na profesionály. Ruce na stranách a pevný úchop, palce uvnitř (když hrozí náraz pouštéme celý volant, nikoliv jen palce). Přehmatávat jen vyjímečně.
Není to nejpohodlnější, ale rozhodně největší cit pro vůz a tudíž nejbezpečnější.

Odpovědět  |   | 
Kelly01  |  25. 08. 2014 19:35

Já dnes zjistil že poslední 2 hodiny na dálnici jsem měl polohu:
levá 18.00
Pravá 24.00
A to jsem 50+

Odpovědět  |   | 
dotaz  |  26. 08. 2014 14:21

A ta leva 18:00, to bylo podle hodinove nebo podle minutove rucicky?

Odpovědět  |   | 
Kelly01  |  27. 08. 2014 12:10

Prostě levá byla dole u koulí a pravá nahoře u budíků, jinak svíraly úhel 180°

Odpovědět  |   | 
Andrea Kolaříková  |  25. 08. 2014 21:46

Já jezdím zásadně levý loket na okně,levá ruka na volantu,palec uvnitř a ve tři čtvrtě na tři,levá noha na spojce,pravá ruka na řadící páce,pravá noha na plynu,občas levá ruka v pravé poledne a pravá ruka stále na řadičce..pohoda!

Odpovědět  |   | 
puk123  |  26. 08. 2014 08:02

A kterým palcem ťukáš SMSky?

Odpovědět  |   | 
Villy  |  06. 09. 2015 22:40

Pravá noha na spojce? Při normální jízdě? Chudák spojka, resp. spojkové ložisko...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  26. 08. 2014 13:06

..zajímavé jak si někdo dokáže vydělávat peníze, je to již asi třetí článek naprosto teoretických nesmyslů. Důležitá je pohoda řidiče jak duševní, tak i fyzická. Příště očekávám odborný článek na téma jak správně používat zvukové znamení, nebo jak se ve vozidle správně drbat. Pisatel zřejmě dříve pracoval ve Výzkumném ústavu pro výzkum výzkumných ústavů.

Odpovědět  |   | 
Andrea Kolaříková  |  26. 08. 2014 15:06

Pane puk123.SMS za jízdy nepíšu od té doby co jsem jednomu pánovi posunula motor u jeho Škody 105 L před zadní nápravu na místo zadních sedaček.Kdybych měla vůz s automatickou převodovkou mohla bych používat pravou ruku na něco jiného..nemyslím tím zrovna líčení..

Odpovědět  |   | 
Subaru4ever  |  26. 08. 2014 15:10

Dalibore, skvělý článek Je super, že zase po letech (tehdy na jiném webu) vytahujete tuto tématiku, něco nového jste k ní přidali, a kdybyste osvítili jen 1% čtenářů, bude to dobře. Každý jeden řidič, řídící auto tak jak se správně má, znamená zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Já mám dlouhodobě problémy s křečovitějším držením volantu (spec. v noci, za deště a na neznámých trasách), ale hodně jsem tomu pomohl řidičskými rukavicemi. V nich má člověk na volantu mnohem lepší "trakci" a může ho svírat tak jak se má - tedy lehce. ... Pro nevěřící Tomáše bych rád poukázal na to, že např. Schumacher dříve prý držíval volant jen prsty - právě kvůli co největšímu citu. Takže žádné "držím jako krumpáč".

Už delší domu mi připadá, že kvůli palcům "zaháknutým" uvnitř moc visím na volantu a že je to špatně. Velice mě překvapilo, jak se to zlepšilo po vyzkoušení doporučeného držení s palci vně. Navíc jsem zjistil, že jsem s palci uvnitř zatáčel tahem dolů vnitřní rukou (tedy špatně). No a nejvíc mě fascinovalo v článku zmíněné tlačení těla do sedačky, pokud správně "zdvihám" volant vnější rukou s palcem vně. Paráda!

Je smutné číst diskusi, kde se najdou lidi tvrdící, že nejlepší je to nejpohodlnější. Zaprvé netuším co je nepohodlného na tom mít obě ruce na volantu ve správné poloze? Zadruhé nejpohodlnější cesta k výdělku je krást, a taky to není to nejsprávnější...

Když čtu tu diskusi, nedivím se, proč bych polovině řidičů na našich silnicích zabavil papíry nebo auto

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 09. 2015 10:54

Ja bych jim sebral nejdriv ten volant....a dokud nenatrenuji spravne drzeni, nedostanou ho zpet ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A