Polo GTI oficiálně: ostrý Golf pro chudší (první fotografie)

Volkswagen uvolnil první fotografie nového Pola GTI, které se brzy představí na tokijském autosalonu. Již z prvních fotek je patrné, že Polo GTI se bude designově hlásit ke svému většímu bráškovi, Golfu GTI, se kterým sdílí prakticky totožný styling přední části vozu i kol z lehkých slitin. Designéry buď nepolíbila můza nebo spíše chtěli dodat ostrému Polu image slavného sourozence, a tak v jeho případě použili úplně stejné nápady. Pro nezasvěcené bude určitě obtížné od sebe oba vozy na první pohled rozeznat.

Automobilka doposavad nezveřejnila žádné další podrobnosti, a tak zatím není jasné ani to, co nové GTI dostane za motor. Již dříve jsme spekulovali, že pod kapotou Pola GTI najde místo starší motor 1,8T naladěný na klasických 110 kW (150 koní). Ve světle nedávných událostí se však jeví být možné nasazení nového motoru 1,4 TSI s kompresorem a turbodmychadlem naráz, který vyvine úctyhodný výkon 125 kW (170 koní) (podrobné představení motoru zde). Tento motor se, vzhledem ke svému objemu, jeví být pro malé GTI optimální volbou, důvěryhodný zdroj ale trvá na stopadesátikoňovém 1,8T, se kterým by vůz dosahoval stovky za 8,3 sekundy a maximální rychlosti 215 km/h.

Volkswagen možná vyjde s pravdou ven již během dneška, o čemž vás budeme neprodleně informovat. Prozatím se pokochejte alespoň prvními fotkami.


 Říkejte mi Golfíku...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků