Politici slíbili, že se pokusí najít peníze na motocyklovou GP

První krok k záchraně Velké ceny silničních motocyklů na Masarykově okruhu v roce 2012 se zřejmě podařil. Přímo na závodišti o její udržení jednalo vedení společnosti Automotodrom Brno s poslanci zvolenými za Jihomoravský kraj. Politici ze schůzky odjížděli ve shodě a s „domácím úkolem“ projednat s kolegy ve vládě a v politických stranách možnost financování závodu mistrovství světa.

Podle majoritního akcionáře Masarykova okruhu Karla Abrahama st. je konkrétním výsledkem brněnského jednání další setkání, které by se mělo za tři týdny uskutečnit zřejmě na půdě parlamentu. Při něm by se již měla projednávat konkrétní opatření.

„Jsem docela spokojený. Poslanci si vyslechli naše názory a slíbili, že se pokusí ve svých resortech a funkcích problém vyřešit a do příštího setkání vypracovat určitý projekt financování. Z přístupu politiků jsem pochopil, že existuje vůle a naděje Grand Prix České republiky zachovat. Pokud však tato iniciativa selže, mistrovství světa v Brně skončí,“ řekl AutoRevue.cz Abraham.

Bude se hledat systémové řešení

Brněnský závod patří poslední roky mezi nejnavštěvovanější a nejlépe hodnocené podniky seriálu, ale pokud by jednou vypadl z kalendáře, cesta zpátky by byla velice složitá. „Tenhle závod je největší akcí v rámci turistického ruchu na jižní Moravě. Je potřeba najít systémové řešení,“ řekl agentuře Mediafax poslanec Jan Husák.

„Grand Prix má dopad na podnikatele v celém kraji. Budeme hledat cesty u různých ministerstev a subjektů a v krátkém čase se pokusíme najít možnost, jak poplatek uhradit,“ doplnil jeho kolega František Sivera.

Klepněte pro větší obrázek
Ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová s jihomoravskými poslanci
Foto Automotodrom Brno

Motoristický svátek s šedesátiletou tradicí a s návštěvami přes dvě stě tisíc diváků se ocitl ve vážném ohrožení po té, co společnost Dorna navýšila výši zalistovacího poplatku. Se ztrátou hospodařící Automotodrom Brno požádal před několika týdny českou vládu o zaplacení 70 milionů korun na konto promotéra šampionátu, ale kabinet prosbu ústy ministra financí Miroslava Kalouska zamítl.

Brno chce závod na dalších pět let

Pořadatelé argumentovali, že ve světě je taková podpora obvyklá, a sdělili, že pokud stát Grand Prix nepodrží, pojede se letos v srpnu na Masarykově okruhu zřejmě naposledy. V důsledku toho se uskutečnilo setkání, které inicioval jihomoravský hejtman Michal Hašek a jež jsme anoncovali v úterý.

„Pokud se nám nepodaří získat dotaci 50 milionů korun, budeme muset sáhnout do našich rezerv a potom vyhlásit likvidaci společnosti. Od září by nebylo na platy našich zaměstnanců,“ uvedla pro ČTK výkonná ředitelka okruhu Ivana Ulmanová s tím, že Automotodrom má s promotérskou společností Dorna uzavřenou smlouvu na mistrovství světa do roku 2013. Brňané by kontrakt rádi prodloužili o dalších pět let.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků