Politici slíbili, že se pokusí najít peníze na motocyklovou GP

Politici slíbili, že se pokusí najít peníze na motocyklovou GP

První krok k záchraně Velké ceny silničních motocyklů na Masarykově okruhu v roce 2012 se zřejmě podařil. Přímo na závodišti o její udržení jednalo vedení společnosti Automotodrom Brno s poslanci zvolenými za Jihomoravský kraj. Politici ze schůzky odjížděli ve shodě a s „domácím úkolem“ projednat s kolegy ve vládě a v politických stranách možnost financování závodu mistrovství světa.

Podle majoritního akcionáře Masarykova okruhu Karla Abrahama st. je konkrétním výsledkem brněnského jednání další setkání, které by se mělo za tři týdny uskutečnit zřejmě na půdě parlamentu. Při něm by se již měla projednávat konkrétní opatření.

„Jsem docela spokojený. Poslanci si vyslechli naše názory a slíbili, že se pokusí ve svých resortech a funkcích problém vyřešit a do příštího setkání vypracovat určitý projekt financování. Z přístupu politiků jsem pochopil, že existuje vůle a naděje Grand Prix České republiky zachovat. Pokud však tato iniciativa selže, mistrovství světa v Brně skončí,“ řekl AutoRevue.cz Abraham.

Bude se hledat systémové řešení

Brněnský závod patří poslední roky mezi nejnavštěvovanější a nejlépe hodnocené podniky seriálu, ale pokud by jednou vypadl z kalendáře, cesta zpátky by byla velice složitá. „Tenhle závod je největší akcí v rámci turistického ruchu na jižní Moravě. Je potřeba najít systémové řešení,“ řekl agentuře Mediafax poslanec Jan Husák.

„Grand Prix má dopad na podnikatele v celém kraji. Budeme hledat cesty u různých ministerstev a subjektů a v krátkém čase se pokusíme najít možnost, jak poplatek uhradit,“ doplnil jeho kolega František Sivera.

Klepněte pro větší obrázek
Ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová s jihomoravskými poslanci
Foto Automotodrom Brno

Motoristický svátek s šedesátiletou tradicí a s návštěvami přes dvě stě tisíc diváků se ocitl ve vážném ohrožení po té, co společnost Dorna navýšila výši zalistovacího poplatku. Se ztrátou hospodařící Automotodrom Brno požádal před několika týdny českou vládu o zaplacení 70 milionů korun na konto promotéra šampionátu, ale kabinet prosbu ústy ministra financí Miroslava Kalouska zamítl.

Brno chce závod na dalších pět let

Pořadatelé argumentovali, že ve světě je taková podpora obvyklá, a sdělili, že pokud stát Grand Prix nepodrží, pojede se letos v srpnu na Masarykově okruhu zřejmě naposledy. V důsledku toho se uskutečnilo setkání, které inicioval jihomoravský hejtman Michal Hašek a jež jsme anoncovali v úterý.

„Pokud se nám nepodaří získat dotaci 50 milionů korun, budeme muset sáhnout do našich rezerv a potom vyhlásit likvidaci společnosti. Od září by nebylo na platy našich zaměstnanců,“ uvedla pro ČTK výkonná ředitelka okruhu Ivana Ulmanová s tím, že Automotodrom má s promotérskou společností Dorna uzavřenou smlouvu na mistrovství světa do roku 2013. Brňané by kontrakt rádi prodloužili o dalších pět let.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků