Policisté jsou ročně účastníky stovek nehod. Přijdou na miliony korun

Policisté řeší na silnicích dopravní nehody, ale často jsou i jejich účastníky. Loni jich bylo v policejních statistikách bez určení zavinění evidováno 1572 a škody se vyšplhaly do výše sedm a tři čtvrtě milionu korun. Od začátku letošního roku do konce dubna pokračuje trend zhruba na stejné úrovni, akorát škody jsou už teď vyšší než za celý rok 2010.

I z důvodů snižování nehodovosti musejí policisté absolvovat pravidelná školení. „Záleží při tom na zařazení jednotlivých policistů. Každoročně procházejí školením řidičů, při němž píší testy z pravidel silničního provozu podobně, jako je tomu v autoškole,“ řekl AutoRevue.cz vrchní komisař Jan Melša z Policejního prezidia ČR.

Klepněte pro větší obrázek

„Někteří policisté procházejí také intenzivním proškolením se zaměřením na jednotlivé aspekty řízení vozidel. Tyto kurzy mohou trvat v řádech hodin, ale také dnů,“ pokračoval Melša s tím, že riziko dopravní nehody ve službě je výrazně vyšší než vběžném provozu.

V roce 2010 měli policisté největší počet nehod v Praze. Hlásit museli pět set padesát případů. Jen pouhých 23 nehod bylo ta celý loňský rok evidováno ve Zlínském kraji. Podobně je tomu i letos. Pražským policistům by měli možná nějaké to školení ještě přidat, protože hlavní město je opět v čele pořadí. Nejméně policejních havárií registrují na Moravě.

„Pokud policista nehodu nezavinil, škoda se hradí z povinného ručení viníka. V opačném případě se zaplatí z odpovědnostní pojistky v rámci policejních vozidel. Ztráty na policejním majetku hradí jednotlivci z vlastních pojistek jako škodu způsobenou zaměstnavateli,“ dodal.

Dopravní nehody vozidel PČR v roce 2010 bez ohledu na zavinění

KRAJ
             POČET
             ŠKODY 
Praha
               549
           2 431 500
Středočeský kraj
               113
              776 500
Jihočeský kraj
                 19
                48 000
Plzeňský kraj
                 38
              316 000
Ústecký kraj
               187
              528 500
Královehradecký kraj
                 93
              480 000
Jihomoravský kraj
                 70
           1 040 000
Moravskoslezský kraj
               150
              860 800
Olomoucký kraj
                 60
              340 000
Zlínský kraj
                 23
              105 000
Vysočina
                 34
                38 000
Pardubický kraj
                 50
              433 000
Liberecký kraj
               102
              267 000
Karlovarský kraj
                 84
              107 000
Celkem ČR
                1572
             7 771 300

Dopravní nehody vozidel PČR v roce 2011 (leden-duben) bez ohledu na zavinění

KRAJ
             POČET
             ŠKODY
Praha
154
3 673 500
Středočeský kraj
37
   967 000
Jihočeský kraj
 5
     94 200
Plzeňský kraj
12
   416 000
Ústecký kraj
44
   661 500
Královehradecký kraj
21
   386 500
Jihomoravský kraj
17
   358 200
Moravskoslezský kraj
44
   381 000
Olomoucký kraj
25
   234 600
Zlínský kraj
 6
   115 000
Vysočina
 6
     53 200
Pardubický kraj
12
   196 600
Liberecký kraj
24
    408 000
Karlovarský kraj
22
    346 500
Celkem ČR
                  429
             8 291 800

 

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků