Policisté hlásí do rádia lživé informace o umístění radarů

Patrně znáte relaci rádia Impuls, jejímž prostřednictvím se řidiči informují o problémech na silnicích. Stačí zvednout telefon, na záznamník nahlásit např. nehodu na dálnici, která blokuje provoz. Rádio informaci zpracuje a o chvíli později jí ve vysílání předá všem posluchačům, kteří tak mohou ušetřit nemálo času brzkým sjezdem z dálnice. Jednoduché, účinné. Stejným způsobem se řidiči informují i o přítomnosti policejních radarů, což české policii leží v žaludku.

Podle deníku Právo našla i na to policie "léčebnou metodu" a doktorem není nikdo jiný než ředitel dopravní policie Zdeněk Bambas. Ten pro Právo řekl: "Podstatná část těchto oznámení je přímo od policistů, kteří oznamují rozhlasovým stanicím nepravdivou polohu radaru. Je to preventivní opatření. Za cenu jednoho telefonátu tak zklidní provoz na nebezpečné komunikaci."

Nejsme si jisti, zda si platíme policii za volání do rádia, ale ve srovnání s jinými excesy je to od pana Bambase úsměvná hříčka. Programový ředitel Impulsu navíc popírá, že by se do éteru dostávalo mnoho mylných informací, obvykle totiž pocházejí z více zdrojů.

V souvislosti s touto "kauzou" Právo správně upozorňuje na fakt, že systém upozorňování na radary přes rádia má stejné důsledky jako pasivní radarové detektory, které ministerstva dopravy a vnitra minulý týden označila za nelegální - řidiči zkrátka jen ví o přítomnosti radaru. Trest za vzájemné informování ale řidičům nehrozí a Ministerstvo dopravy ani Policii ČR taková hloupost kupodivu ani nenapadá: "Šoféry za informace do rádií trestat nebudeme. To by šlo asi těžko," řekl k věci Zdeněk Bambas.

My si myslíme, že šlo a docela lehko. Stačí přece "napíchnout" telefony rádia Impuls a zjišťovat čísla volajících - každého volajícícho bychom pak obvinili za veřejné ohrožení. Každému příjemci informace pak dali pokutu až 100 tisíc Kč, protože rádio v tu chvíli není ničím jiným než pasivním radarovým detektorem - slavné "kontrolní funkci" radaru je zjevně zabráněno. A to by bylo, aby nebylo... Zdá se vám to přitažené za vlasy? Ano, ale v čem se to vzdaluje dnešním principům práce policie? V ničem, zvykejte si, žijeme v Česku roku 2006...

Zdroj: Právo

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků