Policisté a strážníci budou mít elektromobily BMW. Majáky ale nedostanou

Tuzemské zastoupení značky BMW připravilo 11 elektromobilů i3 s modrými majáky na střeše. Sloužit budou jako republikovým, tak i městským policistům.

Celkem 11 elektromobilů BMW i3 bude již od příštího týdne sloužit v Česku u několika městských policií, a také v rámci Policie České republiky.

Auta mají příslušná označení, avšak na střeše jim chybějí majáky. "Je to kvůli tomu, že i3 má karbonovou střechu, do které je zakázáno vrtat," vysvětlil mluvčí tuzemského zastoupení německé automobilky David Haidinger. Proto také nebudou určeny do hlídkové činnosti, ale spíše pro logistické záležitosti související s policejní prací.

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Policisté dostanou auta zapůjčená na půl roku, případně do doby než ujedou šest tisíc kilometrů.

V tiskové zprávě BMW uvádí, že vozy budou vybaveny kabelem pro rychlé dobíjení a kartou Charge Now, díky níž je možné bezplatně dobíjet baterie na většině veřejných stanic.

Policisté budou využívat model i3 94 Ah, který má zvětšený akumulátor a reálný dojezd kolem 200 kilometrů. Pokud je vůz navíc vybavený spalovacím motorem sloužícím jako prodlužovač dojezdu, tak lze ujet bez nabíjení a čerpání pohonných hmot až 350 kilometrů.

Tři z připravených vozů budou v příštích týdnech jezdit v Praze u Policie České republiky, dva získá Městská policie Ostrava a po jednom využijí strážníci v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Pardubicích, Písku a Zlíně.

Snímky civilního provedení i3 najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků