Policie zrušila výběrové řízení na nové radary

Dopravní policie byla nucena zrušit tendr na pořízení nových zařízení na měření rychlosti. Státní policie se chtěla vyzbrojit po vzoru městských strážníků laserovými pistolemi, ovšem narazila na kvalitu zařízení, které nabízely společnosti ve výběrovém řízení.

Dle dostupných informací se ukázalo, že nabízené zařízení nedokázaly zaznamenat vůz tak, aby mohl být zpětně identifikován, což by znemožnilo prokázat policii spáchání přestupku daným motorovým vozidlem resp. jeho řidičem.

Nabízí se otázka, proč se do výběrového řízení nepřihlásily i firmy, které dodaly vybavení městským strážníkům, kteří podobné zařízení běžně používají. Možnou odpovědí může být fakt, že městská policie neklade na kvalitu zařízení takové nároky jako policie státní. Policie má ale dost možná nárokypříliš vysoké, "foťáček" na ručním laserovém měřiči drženém třesoucí se rukou policisty těžko zaznamená přestupek kvalitně za jakkoli zhoršených světelných podmínek. Jakmile je laserový měřič podepřen trojnožkou či jiným podobným mechanismem, ztrácí již jakékoli výhody proti podobným radarům, které dnes již má policie k dispozici.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků