Policie zmodernizuje výbavu aut počítači, navigacemi a kamerami

Flotila policejních aut projde rozsáhlou modernizací. Během příštího roku bude do zhruba dvou tisíce vozidel hlídek dopravní a pořádkové policie pořízena technologie odpovídající modernímu trendu vyšetřování. Z evropských peněz se zaplatí 85 procent celkových nákladů. Evropská dotace tak dosáhne hranice čtvrt miliardy korun, zbylé finance budou uhrazeny z rozpočtů jednotlivých krajských ředitelství Policie ČR.

„Ve třinácti krajích České republiky proběhne projekt nového technického vybavení policejních vozidel. Týká se to hlavně lokalizačních a záznamových zařízení. Jejich nákup se uskuteční v rámci Integrovaného operačního programu schváleného Evropskou komisí,“ řekl AutoRevue.cz ředitel odboru tisku a public relations Ministerstva vnitra Pavel Novák.

Klepněte pro větší obrázek

„Elektronická zařízení budou mít ve vozidlech za úkol zpracovávat nejrůznější data. Vozy budou vybavené moderními GPS navigacemi, kamery budou umístěné na předních i zadních sklech. Policisté budou pracovat s počítači s dotykovými monitory, které budou schopné přímo na místě vyhodnocovat informace a provádět lustrace, zároveň nebude možné komunikovat s centrálou,“ pokračoval Novák s tím, že po skončení projektu bude mít špičkovou technologie velká většina vozů Policie ČR.

Čím budou vybavené policejní vozy

1. Radiový terminál umožňující hlasovou komunikaci posádky vozidla s vlastním operačním střediskem zajístí v případě potřeby i spojení s ostatními zasahujícími složkami integrovaného záchranného systému.

2. PC CAR bude zabezpečovat provoz aplikačního SW ve vozidle. Používá se k lustracím, datové komunikaci nebo zobrazování videozáznamu uloženého na videoserveru.

3. Dotykový monitor je určený hlavně pro spolujezdce na předním sedadle. Umožňuje prostřednictvím radiového terminálu nejrůznější datovou komunikaci včetně zobrazení videozáznamů a diagnostiku všech zařízení ve vozidle.

4. Dataloger je zařízení, které slouží k zápisu údajů z GPS a aktivity VRZ (výstražné a rozhlasové zařízení) do interní paměti.

5. GPS navigace (dotykový monitor) je určená pro zobrazování navigačních údajů zasílaných z operačního střediska prostřednictvím radiového terminálu.

6. Videoserver bude nahrávat a ukládat záznamy z kamer, pomocí vstupních I/O portů záznamy stavu palubních zařízení a systému VRZ.

7. Kamery umístěné za čelním a zadním sklem vozidla budou vybavené pevným, širokoúhlým objektivem bez možnosti vlastního nastavení osádkou vozidla.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků