Policie zmodernizuje výbavu aut počítači, navigacemi a kamerami

Flotila policejních aut projde rozsáhlou modernizací. Během příštího roku bude do zhruba dvou tisíce vozidel hlídek dopravní a pořádkové policie pořízena technologie odpovídající modernímu trendu vyšetřování. Z evropských peněz se zaplatí 85 procent celkových nákladů. Evropská dotace tak dosáhne hranice čtvrt miliardy korun, zbylé finance budou uhrazeny z rozpočtů jednotlivých krajských ředitelství Policie ČR.

„Ve třinácti krajích České republiky proběhne projekt nového technického vybavení policejních vozidel. Týká se to hlavně lokalizačních a záznamových zařízení. Jejich nákup se uskuteční v rámci Integrovaného operačního programu schváleného Evropskou komisí,“ řekl AutoRevue.cz ředitel odboru tisku a public relations Ministerstva vnitra Pavel Novák.

Klepněte pro větší obrázek

„Elektronická zařízení budou mít ve vozidlech za úkol zpracovávat nejrůznější data. Vozy budou vybavené moderními GPS navigacemi, kamery budou umístěné na předních i zadních sklech. Policisté budou pracovat s počítači s dotykovými monitory, které budou schopné přímo na místě vyhodnocovat informace a provádět lustrace, zároveň nebude možné komunikovat s centrálou,“ pokračoval Novák s tím, že po skončení projektu bude mít špičkovou technologie velká většina vozů Policie ČR.

Čím budou vybavené policejní vozy

1. Radiový terminál umožňující hlasovou komunikaci posádky vozidla s vlastním operačním střediskem zajístí v případě potřeby i spojení s ostatními zasahujícími složkami integrovaného záchranného systému.

2. PC CAR bude zabezpečovat provoz aplikačního SW ve vozidle. Používá se k lustracím, datové komunikaci nebo zobrazování videozáznamu uloženého na videoserveru.

3. Dotykový monitor je určený hlavně pro spolujezdce na předním sedadle. Umožňuje prostřednictvím radiového terminálu nejrůznější datovou komunikaci včetně zobrazení videozáznamů a diagnostiku všech zařízení ve vozidle.

4. Dataloger je zařízení, které slouží k zápisu údajů z GPS a aktivity VRZ (výstražné a rozhlasové zařízení) do interní paměti.

5. GPS navigace (dotykový monitor) je určená pro zobrazování navigačních údajů zasílaných z operačního střediska prostřednictvím radiového terminálu.

6. Videoserver bude nahrávat a ukládat záznamy z kamer, pomocí vstupních I/O portů záznamy stavu palubních zařízení a systému VRZ.

7. Kamery umístěné za čelním a zadním sklem vozidla budou vybavené pevným, širokoúhlým objektivem bez možnosti vlastního nastavení osádkou vozidla.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků