Policie si převzala další neoznačené Octavie. Proč? Chce být více vidět

Neoznačené Octavie už podle policie ukázaly svůj přínos. Letos by také měly být policisté v neoznačených autech na silnicích více vidět.
Policie si převzala další neoznačené Octavie. Proč? Chce být více vidět

Jak policie minulý týden oznámila, tak se také stalo. Po padesátce neoznačených Octavií si v pátek policie převzala dalších 35 exemplářů. 

Aktuálně tak bude policie kromě neoznačených dálničních Superbů a neoznačených Passatů používat také 85 neoznačených Octavií, protože, jak říká brigádní generál Tomáš Tuhý, „Nové vozy pro skrytý dohled nad bezpečnostní silničního provozu přinesly již ve službě dopravních inspektorátů významné bezpečnostní a preventivní výsledky.“ 

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

V současnosti tak má každý dopravní inspektorát tři takováto utajená vozidla a policie s nimi má samozřejmě své plány, které opět zmiňuje Tomáš Tuhý. „V tomto roce se budeme zaměřovat také na to, aby byli dopravní policisté zejména na dopravně zatížených komunikacích co nejvíce viditelní“.

Bude jistě velmi zajímavé sledovat, jak se policie snaží být vidět na zatížených komunikacích v neoznačených automobilech. 

A jen tak na okraj k tématu „významných bezpečnostních a preventivních výsledků“. Policie si převzala nové Octavie koncem loňského roku. Jak práce takového automobilu vypadá, to názorně ukázala reportáž kolegů z Aktuálně.cz. Je pravda, že podle statistik došlo za leden, únor i březen letošního roku ke snížení počtu úmrtí a klesl také počet těžce zraněných, ovšem jen těžko si lze představit, že na tom má zásluhu policie, která s nemaskovanými Octaviemi pokutuje řidiče jedoucí 114 km/h po silnici, která je v podstatě dálnicí

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Za pozornost stojí ovšem počty nehod, které konstantně rostou od roku 2011. Takže významný přínos nových Octavií, o kterém mluví Tomáš Tuhý, vypadá podle statistik přímo od policie následovně: Leden 2016, nárůst počtu nehod o 764, nárůst lehce zraněných osob o 251. Únor 2016, nárůst počtu nehod o 1397, nárůst lehce zraněných osob o 434. Březen 2016, nárůst počtu nehod o 1729, nárůst lehce zraněných osob o 425. Vždy samozřejmě rostou také škody a to je na tom asi ten největší policejní paradox. 

Je vidět, že se peníze z fondu zábrany škod, kam si přispívají samotní řidiči, investovaly velmi správně a že se nová vozidla pro skrytý dozor už osvědčila. Pakliže bude letos, jak říká policie, skrytý dozor více vidět, zajisté bude na silnicích mnohem bezpečněji. 

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek