Policie si převzala další neoznačené Octavie. Proč? Chce být více vidět

Neoznačené Octavie už podle policie ukázaly svůj přínos. Letos by také měly být policisté v neoznačených autech na silnicích více vidět.
Policie si převzala další neoznačené Octavie. Proč? Chce být více vidět

Jak policie minulý týden oznámila, tak se také stalo. Po padesátce neoznačených Octavií si v pátek policie převzala dalších 35 exemplářů. 

Aktuálně tak bude policie kromě neoznačených dálničních Superbů a neoznačených Passatů používat také 85 neoznačených Octavií, protože, jak říká brigádní generál Tomáš Tuhý, „Nové vozy pro skrytý dohled nad bezpečnostní silničního provozu přinesly již ve službě dopravních inspektorátů významné bezpečnostní a preventivní výsledky.“ 

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

V současnosti tak má každý dopravní inspektorát tři takováto utajená vozidla a policie s nimi má samozřejmě své plány, které opět zmiňuje Tomáš Tuhý. „V tomto roce se budeme zaměřovat také na to, aby byli dopravní policisté zejména na dopravně zatížených komunikacích co nejvíce viditelní“.

Bude jistě velmi zajímavé sledovat, jak se policie snaží být vidět na zatížených komunikacích v neoznačených automobilech. 

A jen tak na okraj k tématu „významných bezpečnostních a preventivních výsledků“. Policie si převzala nové Octavie koncem loňského roku. Jak práce takového automobilu vypadá, to názorně ukázala reportáž kolegů z Aktuálně.cz. Je pravda, že podle statistik došlo za leden, únor i březen letošního roku ke snížení počtu úmrtí a klesl také počet těžce zraněných, ovšem jen těžko si lze představit, že na tom má zásluhu policie, která s nemaskovanými Octaviemi pokutuje řidiče jedoucí 114 km/h po silnici, která je v podstatě dálnicí

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Za pozornost stojí ovšem počty nehod, které konstantně rostou od roku 2011. Takže významný přínos nových Octavií, o kterém mluví Tomáš Tuhý, vypadá podle statistik přímo od policie následovně: Leden 2016, nárůst počtu nehod o 764, nárůst lehce zraněných osob o 251. Únor 2016, nárůst počtu nehod o 1397, nárůst lehce zraněných osob o 434. Březen 2016, nárůst počtu nehod o 1729, nárůst lehce zraněných osob o 425. Vždy samozřejmě rostou také škody a to je na tom asi ten největší policejní paradox. 

Je vidět, že se peníze z fondu zábrany škod, kam si přispívají samotní řidiči, investovaly velmi správně a že se nová vozidla pro skrytý dozor už osvědčila. Pakliže bude letos, jak říká policie, skrytý dozor více vidět, zajisté bude na silnicích mnohem bezpečněji. 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků