Policie rozbila gang zlodějů aut. Pachatele čeká soud v SRN

Čtyřistaprocentní nárůst krádeží automobilů v Německu za loňský je právem spojovaný s českými zlodějskými gangy. Jednu významnou organizovanou skupinu se ale v minulých týdnech podařilo policistům zneškodnit. Její členové kradli v Německu a v Česku luxusní nová auta přímo z autosalónů, ale i ojeté vozy. Legalizovali je s pomocí falešných dokladů a dále prodávali. Tím gang způsobil škodu téměř sto milionů korun.

„Je to zřejmě jeden z největších úspěchů, jaký se nám za poslední roky na tomto poli podařil. Tato skupina páchala největší škody, zejména proto, že mezi nimi byl člověk, který je považovaný za absolutní jedničku v oblasti předělávání elektroniky ve vozech. Byly upravené tak profesionálním způsobem, že pro běžnou policejní kontrolu bylo těžko odhalitelné, že se jedná o odcizené auto,“ řekl AutoRevue.cz Aleš Haisl, zástupce vedoucího vyšetřovacího týmu pod krycím názvem Lux.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značky, které byly cílem gangu: BMW, Audi, Porsche a Mercedes

Celkem bylo obviněno dvanáct lidí. Šestici organizátorů ve věku 31 až 43 let, z nichž je pět Čechů a jeden je Litevec, policie zatkla po dvouletého úsilí 24. května na základě eurozatykače vydaného německým soudem. Šest dalších podezřelých zadržela ještě předtím. „Před dvěma roky začaly na tomto případu společně spolupracovat složky české a německé policie. V Německu se začala ztrácet auta, u nás se zase objevovala. Dávala se dohromady řada poznatků a informací až se nám k těmto lidem podařilo proniknout,“ pokračoval policista.

Činnost gangu probíhala mimo Německo zejména v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, kde měli podezřelí zázemí a kde měnili identitu odcizených vozidel. Auta pak putovala hlavně do zemí bývalého SSSR, ale podvodně přihlašována byla i do českého registru a uváděna do oběhu v ČR. Skupina je údajně zodpovědná za 42 případů krádeží vozidel, ovšem v následujícím období se bude prověřovat velké množství dalších automobilů. Nejčastěji se ztrácely značky Mercedes, Audi, BMW a Porsche.

„Většina podezřelých bude vydána k trestnímu stíhání v Německu, i když se jedná o občany České republiky. Upřímně jsem rád, že budou souzeni tam, protože Němci mají úplně jiné trestí sazby než u nás. Většina pachatelů měla v minulosti kontakty s majetkovou trestnou činností, někteří však byli úplně čistí jako například již zmíňovaný specialista na předělávání elektroniky. Byl to úplně bezúhonný člověk, ale v Německu je  momentálně podezřelý z několika sérií trestných činů organizovaného charakteru. Za každou z těch sérií se přitom dává deset let, takže se může dočkat velice dlouhého trestu,“ dodal Haisl.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků