Policie připravuje dalšího Kryštofa (oživeno)

95 komentářů

Leonard Čůránek
7. dubna • 10:05

je skvělá a všechny prasata za volantem by měla dostat po čuni

Leonardo Cupranek
13. dubna • 11:14

Cili v prvni rade vetsina ridicu policejnich vozu, potom ridici kamionu a avii, nasledne vetsina taxikaru a nasledne vsichni majitele starejch aut za to, ze se vubec odvazi s tema pleckama vyject ?

Jogurt
13. dubna • 12:40

Leonarde, zcela výjimečně s tebou souhlasím. Ale asi se to takhle vyvíjet nebude.

P.S. Kde máš autobusáky?

Pavel
6. dubna • 7:53

Podle meho nazoru nasi "policii" a "vlade" vubec nejde o nejakou prevenci nebo o trestani lumpu. Sami jezdi jako prasata a nemaji zajem dodrzovat nejake predpisy. Bohuzel.  

Leonardo Cupranek
6. dubna • 9:47

Tak to je s kazdou statni "prevenci". Stat o prevenci v podstate zajem nema, protoze naopak cim vice prestupku, zlocinu, atd - tim vetsi potreba uredniku, policajtu a statni regulace (cili moci statu). Realnou motivaci k predchazeni zlocinu a vzniku skod maji v daleko vetsi mire pojistovny, nez stat. Kdyby nastal teoreticky stav, ze by dopravni policajty platily pojistovny, prace dopravaku by se asi dost zmenila.

Ostatne "prevence" a zajem statu o ni je dobre videt treba na "boji" s kourenim. Stat na koureni vydelava daleko vice, nez tabakove koncerny. Kdyby koureni statu dopravdy vadilo, davno by s nim zatocil po bolsevicku .

Stejne tak se zavadenim nejaky uspornejsich motoru ci alternativnich paliv. Pokud litr benzinu stoji 27Kc, pumpar dostane 7Kc a stat 20! Ma tedy realnou motivaci nejak podporovat setrnejsi paliva? Bionaftu uz zlikvidovali a pokud dojde k tomu, ze velka cast lidi zacne jezdit na ekologictejsi zemni plyn, uvalej na nej stejne dane, jako na benzin.

Turbo
6. dubna • 10:13

Bionaftu naopak naridili (EU) davat do nafty porad. Do paliv se jeste bude pridavat lih. Vsechno proto, aby nasi (EU) zemedelci meli co pestovat.
Podezirat stat z logickeho chovani je naprosto neopodstatnene. Viz. spotrebni dan na naftu je vyrazne nizsi nez na benzin. Proc?

Leonardo Cupranek
6. dubna • 10:48

No to sice naridili, ale ne za nizsi cenu.

Drive si clovek mohl vybrat, jestli bude jezdit na levnejsi (rizikovejsi pro motor, ale ekologictejsi) bionaftu, nebo ne. Jak je ale statu vlastni, svoboda vyberu u obcanu mu dost vadi a tak zacne MERO michat i do normalni nafty, cenu nesnizi a lidem sebere moznost vyberu. Uz vidim, jak si nekdo pujde kupovat "zavodni" ExtraDiesel od Shellu, kdyz v nem bude 5% MERO - pak proste uz nebude mit smysl kupovat lepsi naftu (z lasky k motoru ), protoze to vsechno bude stejna močka. Ja nechapu, proc si nekdo mysli, ze automobilistum zalezi na tom, aby zemedelci meli co pestovat. Neni to snad problem zemedelcu? Nuti je snad nekdo, aby se rejpali v zemi? Dostali to zamestnani snad rozkazem? Mamutim pestovanim repky akorat mrvej krajinu, cpou do ni umela hnojiva, praskujou to, atd. At radeji na tech polich udelaj louky a nechat tam se "ekologicky" past bile kravy z plemene Charolais - at mame dobre bifteky.

Ale on se stat chova logicky. Jen ta jeho logika je v zajmu politiku a uredniku, ne v zajmu lidi.

K te spotrebni dani: samozrejme ze je nesmysl, aby byla na naftu jina, nez na benzin. On je vlastne vubec nesmysl, aby nejaka spotrebni dan vubec byla. Stat tu nizsi spotrebku u nafty "zduvodnuje" tim, ze na ni jezdi autobusy, vlaky, nakladaky a zemedelske stroje a jeji cena se tak podepisuje na prosperite firem a vlastne na cene vsech vyrobku. Ale to je samozrejme ciste populisticky argument - at plati zlej kapitalista v trilitrovem benzinovem bavoraku vic, nez hodnej kombajnista. Idealni by bylo zrusit uplne vsechny dane a nechat penize lidem - at si za ne kupuji to, co sami povazuji za nejuzitnejsi (od skolneho az po zdravotni peci/pojisteni). Protoze zadnej centralni urednik nemuze tusit (i kdyby chtel, jako ze ale nechce), co je pro ruzny lidi v jejich zivote nejdulezitejsi.
Ale pokud uz nejake dane maji byt, tak at jsou maximalne transparentni a ne skryte pod stovkami polozek. Tedy v prvni rade by se mely zrusit spotrebky a DPH, protoze u nich si clovek nejhure spocita, kolik na nich mesicne zaplati (prave proto je politici naopak radi zavadeji). At kazdy dostava celou svou mzdu - zadne strhavani zaloh, zadne platby jakoby od zamestnavatele. Tedy nejen celou hrubou mzdu, ale cele mzdove naklady (vcetne toho, co ted jakoby plati zamestnavatel).
A pak at kazdy ( a je jedno, jestli mesicne, nebo rocne) plati dan. Jenze na to by politici nikdy nepristoupili, protoze by pak lide videli, ze plati 60 az 70 procent dane. Ted pri pohledu na vyplatni pasku maji pocit, ze plati 15% a ze jim to za ty "socialni jistoty" stoji. Kdyby videli, ze plati skoro tri ctvrte sveho vydelku, asi by jim doslo, ze takovy system je na nic, resp. ze je nevyhodny pro drtivou vetsinu lidi a ze napadne pripomina nevolnictvi, jen chytreji zamaskovane.

 

Turbo
6. dubna • 11:41

V zasade mas pravdu, ale pak nechapu tve volani po bionafte, ktera byla levnejsi pouze o DPH, coz je stejna hovadina jako jina spotrebni dan u benzinu a nafty. Navic vyroba byla samozrejme drazsi.
Pak se dostavame k tomu co pises dal a z tohu vyplyva, ze se stat nechova logicky z globalniho pohledu(o tom pisu ja), ale z pohledu jednotlivce/skupiny(jak pises ty). Vetsinou je to jeden obrovsky lobismus. MERO, lih, spotrebni dan, zeleznice, splavy atd. 

Jinak v tve diskuzi vyse bych souhlasil spis s Poldou. Nemuzes si stezovat na system, ktery sam nedodrzujes. Rikas, ze az vsichni, tak ja taky. Bloudis v kruhu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
6. dubna • 12:22

Samozrejme muzes souhlasit/nesouhlasit s kym chces. Ale zrovna argument "Nemuzes si stezovat na system, ktery sam nedodrzujes" neni zrovna nejvhodnejsi. Na komunismus jsem si take stezoval a jeho pravdila pokud mozno nedodrzoval. Vezni v koncentraku si na system urcite take stezovali a pokud to slo, tak jeho pravidla take porusili (treba utekem).

Je samozrejme na nekonecnou diskusi, jestli vic porosuju predpisy ja (vic jak 130 na dalnici), ridici kamionu (pretizeni, predjizdeni, emise, atd...), nebo treba starsi "opatrni" ridici v cepickach v technicky nevyhovujicich vozidlech, zdrzujici ostatni a obcas jezdici na dalnici v protismeru. Takova diskuse asi opravdu nema ani smyslu, ani konce. Spis je na diskusi sama forma stanovovani pravidel. Ono to na te silnici neni tak zrejme, ale jak kdysi napsal jeden inteligentni vedec: "Stat je tim nejhorsim tvurcem pravidel". Stat tezko muze byt spravedlivy - uz napriklad proto, ze pozemek na stavbu dalnice musi nekomu vyvlastnit (tedy v podstate ukrast), dalnici postavi za nase dane (tedy nam nasilim odebrane/ukradene penize) a tu dopravni policii financuje taktez z techto problematicky ziskanych penez. A o pravidlech na te silnici pak "demokraticky" rozhoduji jak ti, kteri ani nemaji auto, tak ti, kteri nezaplatili ani korunu dani na jeji vystavbu. To je proste principialni problem. Ale to uz jsme uplne nekde jinde a na toto tema mluvit nechci. Jestli to nekoho zajima, tak at si dnes, nebo zitra prijde na Vysokou skolu ekonomickou poslechnout treba profesora ekonomie na Wofford College a spolupracovníka Mises Institute (mises.org) Timothy Terrella - nema cenu tim zanaset diskusi o autech. Howgh.

Turbo
6. dubna • 12:54

S tim stezovanim si me nepochopil. Nemuzes si stezovat, ze ostatni nedodrzujou pravidla(jak pises - pretizeni, predjizdeni, emise, atd...), kdyz ty na to taky ser... Kazdy by rad aby ti ostatni jeli podle predpisu a JA si mohl jet jak chtel.
Jinak v pohledu na stat s tebou v zasade souhlasim, jen nejsem tak radikalni(zrusit dane apod.).

Leonardo Cupranek
6. dubna • 13:33

Ja si nestezuji, ze ostatni nedodrzuji pravidla, ale ze omezuji ostatni. Me vubec nevadi, ze nekdo jede po dalnici 150. Nakonec mi ani nevadi, ze jede 180, pokud na me nezacne troubit a blikat, kdyz ve 150ti nekoho predjizdim. Nakonec v Nemecku to tak je, nekdo tam muze ject treba 250 a pokud neblbne (neblika, netroubi, nepredjizdi nebezpecne, nebo po krajnici), nikomu to nevadi.

Takze i kdyz ja treba ve 160ti nekoho predjizdim, nijak ho tim neomezuju (k nejakemu blikani me dozenou jen experti, kteri si mysli, ze na dalnici plati "jizda v pruzich" a v levem pruhu travi dovolenou).

Ale pokud kamion v kopci na Barrandov vleze do leveho, tak me proste nasere a to ne proto, ze to tam ma znackou zakazane (nejaka kulata plechova pomalovana placka neni mirou slusnosti), ale proto, ze to je prasarna, ze mu to do toho kopce stejne neakceleruje a vubec.

K radikalite: ja drive take nebyl tak radikalni, ale pak mi doslo, ze nelze tvrdit, ze velke nasili je zlocin, ale mensi nasili je jiz v poradku. Taky mi doslo, ze neexistuje paka, jak ten obludny stat donutit, aby se zmenil (zreformoval) podle tvych (dejme tomu konzervativnich) predstav - aby byl maly a efektivni, pouze s minimalni nutnou mirou donucovani, omezovani svobod a prerozdelovani. Ja mam vazne strach, ze to je daleko vetsi iluze, nez uplne zruseni dani a dalsiho vyvlastnovani. Take si myslim, ze kdyz stat neni schopen delat efektivne ani ty nejjednodussi veci (jak by to asi dopadlo, kdyby stat mel monopol na vyrobu a distribuci tuzek, chleba ci toaletniho papiru - ostatne neni tomu tak davno, co to tak bylo a vsichni vedi, jak to vypadalo), tezko muze byt schopen delat dobre slozitejsi veci, jako emise penez, zdravotnictvi, skolstvi ci zajistovani obrany. Protoze i kdyby v cele statu a na vsech uradech byli superkvalifikovani a naprosto nezistni a neuplatni jednici (jako ze nejsou a nebudou ani nahodou - spise naopak), tak to stejne nebude fungovat, protoze nemaji a nemohou mit ty informace, ktere maji ti jednotlivi lide tam dole (informace jsou ve spolecnosti distribuovany/rozprostreny a je nemozne je nejak centralizovat ci shromazdovat - na to je informaci priliz mnoho a jsou priliz heterogenni).

ACE
6. dubna • 14:03

Jasně, je to špatné, ale jak jsem psal v minulosti, už jsi přišel s něčím lepším, co je realizovatelné a co by fungovalo? Zatím asi ne.

Leonardo Cupranek
6. dubna • 14:18

Ja jsem "malej pan" a amater, abych ja s necim prisel. Nicmene existuji stohy knih, ktere se dane problematice venuji a obsahuji i navrhy reseni. Nejlepsim zdrojem je asi mises.org, ale i na libinst.cz se da neco najit - ale bohuzel jen to, co bylo prelozeno do nasi materstiny.

Problemem demokracie je napriklad to, ze aby fungovala, musel by kazdy mit doktorat z ekonomie. To prehanim, ale proste by kazdy musel rozumet fungovani ekonomiky. Protoze jinak kdejakej Skromach muze tvrdit ledasjaky nesmysl (ktery je EVIDENTNE v rozporu s ekonomickou vedou) a lidi mu to zbastej, proste proto, ze jsou odborniky na neco jineho. A tento problem se proste odstranit neda. V ciste trzni svobodne spolecnosti nemusi byt kazdej studovanym ekonomem, muze se v poklidu venovat prave tomu, v cem je dobry a plody sve prace pak nabizet na trhu a za utrzene prostredky si dle sveho vyberu a osobnich preferenci nakupovat to zbozi a sluzby, ktere jeho specifickym pozadavkum vyhovuji nejlepe. Ale na jakem ze serveru to tu diskutujeme?

Pavel
6. dubna • 15:15

Zpatky k tomu, co jsem chtel puvodne diskutovat: prace policie. Me strasne vadi to, ze maji resit lumpy a misto toho resi blbosti nebo jsou zalezli. Platime na ne dane a oni nas nechrani, resp. v dusledku nas primo ohrozuji tim, jak sami nedodrzuji pravidla, cimz ostatni k vedou k ignoraci. Strasne mi vadi, ze policie toleruje skutecne lumpy. Dokonce se nechaji uplatit a vse je ok. A to nemluvim o STK. Ty akce typu krystof k nicemu nejsou. Nechapu, ze pan Gross se tesi oblibe. Vzdyt za ten bordel a bezpravi odpovida. Nechapu, ze je vlada jeste u moci. Vzdyt predvadi, a nejen v doprave, bezpecnosti same prusvihy. Viz jen minuly rok. Stale vic se presvedcuji, ze v CR je mozne vse - jsme bezpravni stat, vymahatelnost prava je miziva.

Leonardo Cupranek
6. dubna • 16:34

No ja se tomu tedy nedivim. Kdyby muj dum, moje auto na ulici, atd... hlidal mnou placeny (dejme tomu spolecne se sousedy) hlidac, mel by silnou motivaci nas (sve chlebodarce) uspokojovat, tedy zabranit vykradani nasich bytu a aut.

Policista tuto motivaci ale nema. On dostane stejny plat, at je kriminalita jakkoli velka. At zabranuje (predchazi) kriminalite, nebo ne. Naopak - cim vyssi kriminalita, tim vice penez a pravomoci pro policii. Kdyby policii financovaly pojistovny, ktere maji eminentni zajem na snizovani skod (na zdravi i majetku) kvuli minimalizaci pojistneho plneni, zcela jiste by se policiste chovali jinak.

A i kdyby se u policie zamestnal nejaky uzasny nadclovek, jehoz jedinym zajmem by doopravdy bylo snizovat kriminalitu ci nehodovost na silnicich, dostane opet jen tabulkovy plat a basta. Proste zde neplati, ze cim spokojenejsi zakaznik, tim bohatsi poskytovatel sluzby.

Znam nekolik lidi, kteri chteli jit k dopravce (a nekteri se tam i dostali) a ti tam sli POUZE z duvodu snadneho vedlejsiho prijmu z uplatku. Dokonce z tohoto duvodu k dopravce prechazeji i nekteri kvalifikovani lide z kriminalky. Nechci pausalizovat, ale z osobni zkusenosti vim, ze ti lide se nezkazi korupci az u policie, oni se tam kvuli tem uplatkum hlasi (tzn. predpokladaji je jiz predem).

Kdyz je soud ci policie statni (stat ma na tyto sluzby monopol), tak proste holt zakonite funguji uplne stejne spatne, jako cokoli jineho, na co stat ma monopol. Nelibi se vam, jak funguje Ceska posta ci Ceske drahy? Nelibi se vam, jak arogantne funguji urednici na statnich uradech (pokud zrovna maji ten jeden uredni den v tydnu)? A proc si myslite, ze by statni policie ci statni soud mel fungovat lepe? Jak by k tomu asi doslo? Proc asi cim dal vice firem resi sve spory pred soukromymi rozhodcimy soudy? Proc se staty mezi sebou soudi pred soukromymi arbitrazemi? Proc nakupni centra a uzavrene bytove komplexy nespolehaji na "ochranu" statni policii a zrizuji si vlastni ochranku? Kde se citite bezpecneji? Ve statni policii hlidanem parku u Hlavniho nadrazi (ci na Vaclavaku, ...), nebo v soukromou ochrankou hlidanem nakupnim stredisku. Vite treba, ze v USA (kde jeste existuji jakesi zbytky svobody a socialismus jeste nerozprostrel uplne sva chapadla) je 80% policistu soukromych? A ze tech 20% statnich existuje jen proto, ze je lide MUSI platit i kdyz jejich ctvrt je hlidana soukromou ochrankou?

Ja timto prispevkem nechci nic naznacovat, ani rozpoutavat diskuse, ktere na tento server nepatri. Jen bych chtel, aby se lide nedivili, ze policie funguje tak jak funguje. Proste je to statni monopol jako kazdy jiny. Treba to ma i sve vyhody, ale ty nevyhod jsou zrejme a meli bychom je chapat.

ACE
6. dubna • 21:24

To je ale opravdu těžká utopie, co když ti 50% lidí z baráku řekne, že si svoje byty uhlídaj sami, zbytku pěkně vzrostou náklady. Za chvíli se na to vykašle dalších 30%, protože přece nebudou platit za hlídání čtvrtě i těm co neplatěj. Těch pár nejbohatších se smosebou vykašle na hlídání celé čtvrtě a poříděj si osobku. Nebo co když pojedeš do části města, která nemá žádnou ochranu a něco se ti tam stane? Člověče opravdu se na mě nezlob, ale co tady píšeš snad nemůžeš myslet vážně. Proč bytové komplexy a obchodní centra používaj vlastní ochranku? Protože přece nemohou vyžadovat nadstandartní služby od policie, nevím komu by se zamlouvalo, že hypermarket hlídá 10 policajtů za jejich daně, mě ne. Chceš dokonalé pokrytí policisty, aniž bych se jich zastával, není tak těžké spočítat kolik je potřeba pokrytí po dobu 24 hod. 

Pravdu máš ovšem v tom, že v posledních letech opravdu vznikl trend hlásit z důvodu předpoládaného vysokého výdělku na některých pracovištích.

Leonardo Cupranek
7. dubna • 0:03

Ono by to bylo spis tak, ze by cele domy, ci dokonce bloky, patrili jedne firme (vlastnit jednotlive byty je opruz i tak a je to v podstate neprirozeny jev vznikly umele). A ti majitele by svym najemnikum nabizeli (vedle prani pradla a dalsich sluzeb) i hlidani. Vzdyt je to bezne - vilove ctvrti jsou hlidany ochrankou, cinzovni domy maji recepci s hlidacem a hlidana parkoviste. To je treba v USA normalni. Majiteli ulice se vyplati na ulici udrzovat poradek, protoze jinak by tam nikdo nechtel bydlet a nikdo by tam nechodil nakupovat (takze by vydelal min na pronajmu prodejnich ploch). A ve "svobodne spolecnosti" kazdy kousek pozemku ma sveho majitele, zadny "erar" neexistuje. A majitel ten pozemek koupil proto, aby na nem vydelaval. A to muze jen tehdy, kdyz tam zajisti bezpecnost. A je jedno, jestli vlastnimi silami, nebo prostrednictvim smluvnich "pinkertonu", nebo jestli se o to postara (ve vlastnim zajmu) jeho pojistovna.
Kazdopadne muzeme spekulovat, jakym smerem by se "svobodna spolecnost" vyvijela a jak konkretne by to vypadalo (jestli by se o bezpecnost starali spise majitele domu/bloku/ctvrti, nebo treba pojistovny - a nebo kombinace obojiho). Ale s jistotou to nemuze vedet nikdo. Jiste je jen to, ze v soucasnem systemu musi policii platit i ten, kdo ji platit nechce ci nepotrebuje. Stejne jako si pojisteni proti nezamestnanosti musi povinne platit ten, komu nezamestnanost nehrozi. 
Soucasny system je system permanentniho nasili, ve kterem je lidem odebirano 70% vydelku, coz hranici s nevolnictvim. Muzeme spekulovat co by jak vypadalo kdyby...., ale jedno je jiste : nikdo nema pravo na vas majetek, na vese penize. A kdo vam je nasilim bere, je zlocinec. A to i pres to, ze za cast (podle me mensi cast) tech penez vam doda sluzby, ktere jsou pro vas relativne uzitecne (treba ta bezpecnost). To ale nic nemeni na tom zlocinu kradeze (dane). Kdyz vas lupic vyloupi a za cast lupu vam vyasfaltuje prijezdovou cestu k domu, nic to nemeni na tom, ze vas oloupil. Mafie vybirajici od podnikatelu vypalne (obdoba dani) take tem podnikatelum poskytne jisty zpusob obrany (napriklad pred konkurencni mafii), ale to jeste neznamena, ze to vypalne je legitimni. Platba je legitimni jen tehdy, kdyz ji zapolatite dobrovolne proto, ze nabizena protihodnota ma pro vas vetsi cenu, nez ty penize.

Mimochodem - opravdu nejde o muj pulnocni blud, o svobodne spolecnosti (bez statu) jsou napsany cele stohy knih od renomovanych profesoru.

Petr Broža
6. dubna • 11:33

Mero bylo zrušeno z prostého důvodu: stát jeho výrobu dotoval, což EU nedovoluje. Bez dotací by bylo Mero dražší než nafta. Aby ale zajistil zemědělcům odbyt řepky, musí být do nafty mícháno pět procent Mera. Je to tak tuším i v EU.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
6. dubna • 12:32

Stat nic nedotuje, protoze zadne penize nema. Dotovat mohou tak akorat danovi poplatnici.

Je zajimave, jak behem kampane pred referendem o vstupu do EU bylo vsechno krasne ruzove, ale od te doby kazdy den ve zpravach slysime, co se vstupem se zhorsi, o co prijdeme, kolik firem to zabali, co zdrazi, atd...  Nebyla kampan nahodou "sirenim poplasne zpravy" ci "sirenim pomluvy"?

A ted: kdyz se do nafty bude michat urcite procento drazsiho MERO, kdo ten rozdil zaplati? Bude to stat nejak dorovnavat (z nasich dani), nebo ta nafta bude proste o to drazsi (cili vice penez za mene kvalitni palivo)? Tak jako tak je to pekny zlocin!

Pokud vim, bionaftu stat nedotoval, pouze na ni nevybiral spotrebni dan. To neni dotace, ale mensi okradani obcanu (DPH tam byla) jako kompenzace za to, ze obcan byl ochoten 1) podporit zemedelce 2) zlepsit obchodni bilanci statu 3) pouzit pro motor nebezpecnejsi palivo 4) chovat se ekologicky.

Co kdyz nekdo nema MERO (v jakekoli koncentraci) jako povolene palivo od vyrobce? Prijde o zaruku na motor? Bude stat hradit opravy motoru, rozezrane tesneni u starsich aut, atd?

A kdyz tak stat ma rad MERO - nebude nic namitat proti tomu, kdyz si ho lide budou vyrabet podomacku, napriklad z pouziteho (prefiltrovaneho a esterizovaneho) fritovaciho oleje (ne ze bych to do PD chtel lejt, ale mit 15 let starej trilitrovej atmosferickej diesel od mercedesu a k tomu brachu prodavajiciho hranolky ve fastfoodu, asi bych zvazoval).

Petr Broža
6. dubna • 14:33

To, že nevybíral spotřební daň, je v podstatě dotace, jinak by Mero nemělo šanci.

Leonardo Cupranek
6. dubna • 16:19

Takze kdyz mi zlodej z penezenky nevezme vsechny penize, ale jen pulku, tak me vlastne dotuje? Takze kdyz stat za bionaftu nechtel spotrebni dan, ale jen DPH, tak ji vlastne dotuje? Koukam, ze pokriveny slovnik politiku uz prebiraji "siroke lidove vrstvy". To je stejny nesmysl, jako ze treba stat podporuje bytovou vystavbu (tim, ze lidem sebere hodne penez a trosku z nich jim pak vrati jako prispevek na stavebni sporeni).

Petr Broža
10. dubna • 9:14

Ano, z mého pohledu je to dotace. Stát by také mohl chtít spotřební daň a tu dát zemědělcům, což je z mého hlediska horší řešení. Díky absenci spotřební daně zajišťoval stát Meru odbyt => dotace. Kdyby spotřební daň byla, zemědělci by prodali houbeles.

M.T.
14. dubna • 16:10

To ale nic nemění na tom že spotřební daň je v podstatě parazitování státu na fyzických a právnických osobách na jeho území. Celkem logicky to lze pochopit u alkoholu a cigaret, dejme tomu že i u erotických služeb (pokud by ji dokázal inkasovat), ale proč u pohonných hmot, to se vymyká zdravému rozumu. Nejsem obdivovatelem USA ale tam stát sakra dobře prosperuje a to přesto, že na pohonných hmotách neparazituje a DPH (tam v podobě daně z obratu) dosahuje závratných 7%.

Názor, že jestli stát na MERO neuvalí spotřební daň, tak něco dotuje, považuji za mírně řečeno scestný. Stát může dotovat kohokoli a cokoli jedině z peněz, které někomu s podporou zákonů vzal. Ne z těch, které zatím nikomu nesebral. Nedejbože aby naše socialistické vládce ještě napadlo něco na ten způsob že uvalí spotřební daň na pleny, pitnou vodu, fekálie v kanále, samochov králíků a dálniční známky a pak to s rozumem jim vlastním přerozdělili někomu nejpotřebnějšímu z nepotřebných, třeba nějakému zatím ještě neexistujícímu ministerstvu.

Leonardo Cupranek
14. dubna • 18:45

Ja to tedy nechapu ani u toho alkoholu a cigaret. Ja si totiz myslim, ze je vec kazdeho, jestli si huntuje svoje zdravi, nebo ne. Je snad stat nejekej Buh, kterej nejlip vi, co je pro koho dobre? Kdyz o tom zrovna hlasuji ti alkoholici ve snemovne, kteri si pro sebe ale ten alkohol zaridej za smesnej poplatek?
Je to jen vina a chyba statu, ze zavedl nesmyslny zdravotni system, kde normalni lide plati peci extremnim sportovcum, kde abstinenti plati lecbu alkoholikum, nekuraci lecbu rakoviny kurakum, pravidelne sportujici lecbu chorob z obezity, atd... Kdyby neexistoval tento zvrhly system, ale normalni system regularniho pojisteni (pojistka podle miry rizika, ne podle vyse prijmu), pak by nam jednak mohlo byt jedno, ze nekdo chlasta, huli, nepripoutava se v aute, skace z letadla na snowboardu, leze na lavinova uzemi, zere tlustej bucek, nesportuje, atd... Nehlede k tomu, ze oni by si to ti lide taky rozmysleli, kdyby vedeli, ze lecbu za ne nezatahnou ostatni, ale ze se budou muset zadluzit, vybrat uspory na duchod ci dat si hypoteku na barak. Kdyby tlustej kurak platil 5x takove zdravotni pojisteni, nez hubenej nekurak, tak by ho to treba trklo a prestal by hulit a zacal by behat. A pokud ne, tak jen jeho chyba a jen on by si nesl nasledky: 5x takovou pojistku a infarkt v petatriceti.

Eda
6. dubna • 11:03

Zlatý slova, Vladimíre Iljiči Cupránku, už konečně rozjeť tu revoluci, jdu s tebou.

tom-cz
5. dubna • 16:15

jak je to s LED osvětlením? to mám vozit 1 LEDku nebo celou svítilnu nebo nic?

Leonardo Cupranek
5. dubna • 17:25

Mozna cele jedno nahradni auto - jako by neexistoval pojizdnej servis, dozivotni zaruka mobility a podobne veci...

zdenek
5. dubna • 13:34

Radar má stejně tak jedna hlídka z dvaceti a zbytek se vozí na vybavení lékárničky, ty co jezděj jak prasata stejně nechytěj, zrovna v sobotu jsem nějakou dobu jel za náklaďákem nad kterým mi zůstával rozum stát, v klesání na dvojitý plný čáře kde je protisměr dvoupruh předjížděl dva osobáky a náklaďák a dole projel železniční přejezd na červenou (asi proč zastavovat když je vlak v daným místě vidět dlouho dopředu), když jsem ho po pár kilometrech dojel zrovna předjížděl osobák, kdyby v protisměru ze zatáčky někdo vyjel má smůlu a ve stoupacím dvoupruhu začal předjíždět šnečím tempem další náklaďák nehledě na to že za ním je pět aut který ho chtěj předjet.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 17:27

Ale to neni mozny - ze by ridic nakladaku mohl byt prase? Tomu preci dnes jiz nikdo neveri....!   A kdyz se nejaky ridic nakladaku cirou nahodou zachova ne zcela korektne, hned na nej vyskoci soudruh pan esenbak a umravni ho...

MaxvRS
5. dubna • 12:40

Dneska jsem během 200km najetých po středdních Čechách nepotkal jedinou hlídku policie, takže to nejspíš odpískali po tom co se to vyzradilo dopředu a nebo to byl jen apríl, zpráva o akci Kryštof 2004 se totiž začala šířit mailem 1.4.

o
5. dubna • 12:36
MaxvRS
5. dubna • 12:44

No vždyť to říkám že to nejspíš odpískali kvůli vyzrazení

Leonardo Cupranek
5. dubna • 17:31

Neni to divny? Vzdy se kazda akce vyzradi, maximalne 5 minut po jejim zacatku, ale casto i pred zacatkem.

Mozna ted statni zamestnanci nechtej lidi (platce dani) tak prudit, kdyz chtej po nas zaplatit ty 13., 14., 15. a buhvikolikate platy...

Treba si rikaji, ze kdyz ctrnact dni vydrzej neprudit, lide nebudou tak nasrani kvuli nasazeni 19% dane na skolni krouzky a dalsi zajmovou aktivitu, 19% dani na vystavbu domovu duchodcu a charitativnich zarizeni (to je logicke, ze za takovou nekalou cinnost stat musi pozadovat 19% pokutu!) a podobna "socialni" opatreni "socialni" vlady.

Technik PČR
5. dubna • 11:32

Dnes od rána řeší mocipáni na prezídiu jediný zásadní problém: Kdo to vyzvonil že akce byla prozrazena předem! Protože nejdůležitější bylo utajení. Znuděných otrávených policistů na okrajích silnic byste si totiž jinak určitě nevšimli.

Je to nic víc a nic míň než jeden z mnoha dalších důkazů, jak pracuje prezídium a krajské správy. A do doby, než tihle obdivovatelé velkého vzoru v podobě sovětské milice budou tam kde jsou, nezmění se nic.

Chcete příklad? Zde je jeden za všechny, část z něj pronikla do médií.

Kdosi rozhodl že se nakoupí desítky Fordů Mondeo ST220. Proč právě tyhle vozy za nemalé peníze a proč právě tolik když jich ani zdaleka není takové množství zapotřebí, to je otázka na kterou si jistě odpovíte sami a nebudete se mýlit.

Policisté v terénu až na výjimky v nich nechtějí  jezdit. Tohle auto rozhodně není to co potřebují. Na víkendový výlet báječné, pro službu v terénu naprosto nevhodné. Tři pěšáci si dovolili to kritizovat veřejně a dostali patřičně za uši. Jejich dopravní šéf, pplk. Huml je podpořil jako jeden z mála rozumných a odvážných lidí v celé struktuře dopravní policie a krajský ředitel ho obratem degradoval na majora. V písemném zápise je pak neuvěřitelný text, že je nutno skoncovat s demokratizací policie. Myšleno tím samozřejmě že nikdo kromě mocných nesmí mít a ani vyslovit názor.

 

Jarda Koula
10. dubna • 9:01

 Pro mě je pan Huml nadále pplk. a udělal jen to co považoval za správné. Vy to udělejte také a nemluvte v hádankách. Víte-li o korupci a nekalých rejdech, splnte svojí občanskou ( zákonnou) povinnost a navrhněte vůz odpovídající potřebám policie. to snad ještě můžete?

Polda
5. dubna • 12:39

Nemáš náhodou info., za kolik se ty STečka koupily, já slyšel že pod 700000 a to by byla slušná sleva.

Technik PČR
5. dubna • 12:48

Cena podléhá utajení. Uváděný údaj není daleko od reality v ceně bez DPH. Takže nijak významná sleva to vzhledem k počtu vozů a jejich omezené použitelnosti nebyla.

Technik Forda
5. dubna • 12:57

Takže když tady u nás  připravovali ty ST220 k převzetí od Policie, byla sleva celkem dost dost slušná, nezasvěceným bude stačit stanovení aspoň zhruba - mezi 30 a 35 procenty z kupní ceny. Souhrn dalších podmínek od Forda předčil nabídku od Škodovky, která nenabídla žádnou slevu a jejich podmínky taky za moc nestály...

Polda
5. dubna • 13:04

Je-li to skutečně tak, pak to i já považuji za výhodné. Horší je již to, co výše popsal kolega a s čím souhlasí i mé informace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
5. dubna • 14:50

Jestli byla cena plus minus 700tisíc bez DPH (a to nevíme, možná ano, možná ne, výkřiky ve formě tiskových informací ale zněly "za více než jeden milion korun" a kdesi se dokonce objevila informace, že 45ks stálo 70 milionů), tak je to skutečně sleva nějakých skoro 30% proti listu. Pořád to auto ale vyjde na nějakých více než 850 tisíc včetně DPH. Za dělo na kolech dobrá cena. Za auto nevhodné nebo ne právě optimální pro službu, cena nesmyslná. Navíc to bude potřebovat servis, benzín, pneumatiky, karosařinu až to někdo vykulí do pole a to stojí nějaké peníze.

Nechci spekulovat o tom, jestli by nebylo bývalo vhodnější zvolit třeba Octavie RS jako policie v Maďarsku nebo Focus ST170 nebo něco s pohonem na 4 nebo naopak nějaké ostřejší MPV, třeba Sharan V6 4Motion či Octavia TDI 4x4 jako mají v Rakousku nebo cokoli jiného. Můj názor je že ST220 je zajímavé auto ale na dálniční honičky je lepší zavolat hlídku o pár km dál a natáhnout v pravou chvíli přes dálnici ježka než ohrožovat rychlým autem s nezkušeným uniformovaným řidičem kohokoli dalšího. A že ST dvěstědvacítce ledacos ujede (při vší úctě k tomuhle autu), o tom taky nepochybuji.

A o podmínkách a zákulisí tohoto "nákupu století" si rozhodně nedělám žádné iluze......

Turbo
5. dubna • 15:55

Dle mych informaci byla cena srovnatelna s cenou Octavia RS. Takze volba byla jasna. I ostatni auta by potrebovala benzin a pneumatiky apod. Jak si predstavujes auto vhodne pro sluzbu? K cemu 4x4?
Ridici maji skoleni, umi toho vice nez vetsina beznych ridicu podobne silnych vozu. O tom, ze budi na dalnici vetsi respekt taky neni treba pochybovat. Stale nechapu ty narky nad nakupem Fordu. Dobra auta za dobrou cenu a policie by necim podobnym disponovat mela.

X12345678
7. dubna • 13:12

To není nářek nad nákupem fordu ale diskuse nad nesmyslným nákupem pseudostíhaček ve kterých policajti nechtějí jezdit. Tedy aspoň jestli umím číst příspěvky nahoře.

Dost jste mě rozesmál úvahou na téma že řidiči mají školení a umí toho více než většina řidičů podobně silných vozů...... Pokud vám nezahřívá mozkomíšní mok placatá bílá čepice, pak vážně pochybuji, že jste tohle mohl myslet vážně. Jedno úvodní školení na polygonu, pak rutinní služba kdy co se ve zkratce naučili, ještě rychleji bez dostatečné mnohatisícikilometrové praxe zapomenou a za půl roku opakovací cvičení, to je opravdu záruka jejich velkolepých schopností a dovedností.

K čemu 4x4 snad není nutno rozebírat podrobně. Snad každému je jasné, že policie má sloužit nejen za sucha a slunečního svitu ale že někdy i prší nebo nedejbože sněží a mrzne.

A respekt? No nevím jak kdo jiný ale ve mě žádný větší respekt lenoch ve fordu než lenoch ve felicii nevyloudí ani náhodou. A pokud bych ještě k tomu byl pirát silnic v kamionu nebo sprintér v A8, tak z nich budu mít asi stejnou švandu jako dosud. Ono to není v policejním autě ale v tom kdo v něm sedí. A to fordy nevylepší. 

Turbo
7. dubna • 13:47

Dle tve reakce soudim, ze zahriva hlavu neco tobe. Z prispevku nahore si vydedukoval, ze v tom policajti nechtej jezdit. Hmmm....
Nikde nepisu, ze jsou to zavodni jezdci. Jen ze jejich kvalifikace je o neco vyssi, nez kvalifikace vetsiny lidi, co podobna auta ridi.
S 4x4 je to jako se vsim. Stoji to za to? Do terenu s tim stejne nemuzou, neni to off road, za deste to nepotrebuji. Pouze v pripade snehove kalamity je to pro ne +, jenze to je dalnice plna vsetne odstavnych pruhu, takze zase nic.
Takze co by si navrhoval? Jakoze "Nic si nezaslouzi!", ale "Aby to bylo 4x4." a "At si to zaplati ze sveho!"? Ty si takovy ten typ "Vsechno stoji za hovno!", ale "Co s tim? Nevim."
Musis mit tezkej zivot....

Lubos
13. dubna • 15:38

Jezdil jsi vubec 4x4 ? Podle toho co pises, zjevne ne. Jinak bys nemohl neco takovyho vubec napsat.

Jogurt
13. dubna • 15:56

Proč s tím podstrážmistrem proboha diskutujete? Kupte si lístek do zoo, najděte tam kočkodana a diskutujte radši s ním, bude to smysluplnější.

Turbo
13. dubna • 16:18

No pro tebe urcite.

Turbo
13. dubna • 15:52

Kazdy den.

X12345678
7. dubna • 14:23

Díky za obavy a sdílený soucit. Nápodobně. Pro tvoji útěchu, nemám těžkej život.
Na rozdíl od tebe ale umím číst. Nezoufej, třeba se to taky naučíš. Mnoho úspěchů.

Technik PČR
5. dubna • 13:01

Vy jste viděl faktury? Jak jste se k nim dostal?

stingray
5. dubna • 12:34

Ted mi tedy prosim vas reknete co si mam myslet o policejni hlidce, ktera me kontrolovala a jedine co mi zjistila byla absencence nahradnich zarovek a pojistek. Pojistky lze u meho vozu vymenit bez problemu a tudiz beru to, ze bylo mou chybou ze je nemam. Ale zarovky uz bez naradi proste nevymenim. Kdyz jsem namital, ze v tomto pripade je jedno, jestli zarovky mam, ci nikoliv, tak me policista usadil, ze to ho nezajima, ze jej zajima pouze kompletnost povinne vybavy.

V tu samou chvili projizdela v protismeru staricka 120 , ktere svitilo pouze prave predni a zadni svetlo a z ctyrclenne hlidky se nikdo neobtezoval ji zastavit a zkontrolovat jeji povinnou vybavu.

Technik PČR
5. dubna • 12:58

Nechápu co je za problém mít u jakéhokoli auta jednu kompletní sadu v ceně 200 korun.

Zákon je tupec a nerozlišuje jestli žárovku jde nebo nejde amatérsky vyměnit. U některých aut je k tomu zapotřebí nářadí které není v povinné výbavě a u jiných zas po výměně musí být seřízena světla. Nic z toho zákon neřeší když předepisuje povinnost mít ve výbavě po jednom kusu žárovek od každého použitého druhu ve vnějším osvětlení. Nemusíte mít xenonovou výbojku neboť nejde o žárovku a zákon neuvádí světlený zdroj ale výslovně pojem žárovka. Taktéž nemusíte mít u nejnovějších vozů LED zdroje.

To že policejní hlídku zajímá provádění banální kontroly a nezajímá ji evidentní porušení zákona jiným řidičem je běžné. S tím se zatím nedá nic dělat. Na místech vyšších a nejvyšších není zájem. 

krecek
13. dubna • 11:25

Problém to je protože u některých vozů je přímo od výrobce zakázáno měnit žárovky jinde než v servise!zkuste se pak štourat u bixenonů ve světle!

JirkaK
13. dubna • 20:15

Jenom mimochodem - u kterého auta se nesmí měnit žárovky jinde než v servisu? Abych věděl, co si nikdy nemám koupit. Představa, že mě praskne žárovka ve světle a já budu o půlnoci shánět servis je trochu ujetá.  Možná některé automobilky uvažují jinak, ale já tvrdím, že auto je můj majetek, a tak mám právo ho třeba rozebrat do šroubku a zase smontovat, a žádný servis mě do toho nemá co kecat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
14. dubna • 16:21

U každého auta si samozřejmě můžeš vyměnit žárovku nebo cokoli jiného sám, pokud to ovšem dokážeš. Servis ani nikdo jiný ti to zakázat nemůže. Trošku problém může nastat u aut kde jsou xenony nebo u aut s tak nacpaným motorovým prostorem, že se neobejdeš bez demontáže světlometu. Tam po výměně nikdy neusadíš světlomet na původní pozici a tedy dojde ke změně nastavení. Protože ne každý má doma regloskop, diagnostiku (k nastavení krajních pozic resp. sklonu u xenonů) a hladkou vodorovnou podlahu s nerovností do jednoho milimetru, je doporučení měnit světelný zdroj v servisu celkem pochopitelné. Ostatně ještě pořád není vzácností potkat auto s otočenou žárovkou - čímž tě neosočuji z toho že bys právě ty bys byl ten trouba co ji tam neumí dát tak aby zapadla jak má.

JirkaK
15. dubna • 13:57

Ale jo, když jde o xenony tak je to o něčem jiném. Ty vydrží dlouho, možná že přežijí auto a cena za práci při jejich výměně je zanedbatelná v porovnání s cenou nové výbojky. Ale když jsou v autě obyčejné žárovky, tak prostě MUSÍ jít vyměnit bez problémů na silnici. Třeba u Fiatu Brava je výměna žárovky poloviční porod. Zrovna tak třeba žárovičky v kontrolkách, kde je potřeba u některých aut odmontovat napřed volant (s airbagem) a potom rozebrat půl palubní desky, aby se dala vytáhnout jedna blbá žárovička. Takové auto u mě končí, i kdyby bylo jinak supertřída. 

Jogurt
13. dubna • 12:37

Pořiď si lepší brejle, trumbero. Je tu jasně napsáno že zákon nařizuje MÍT žárovku a ne ji MĚNIT. A stejně jasně je tu napsáno že xenon není žárovka proto ho MÍT v záloze nemusíš. Nejsi náhodou Křeček z parlamentu, to by pak vše vysvětlovalo.....?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lubos
13. dubna • 15:35

Mit tu spravnou, nebo mit "nejakou" zarovku ?

Leonardo Cupranek
4. dubna • 18:11

Po tom, co me ta hovada 40 minut buzerovala ohledne lekarnicky (nemohli najit zaviraci spendlik a nechapali, co znamenaji ta cisla na obalu obinadla, takze nevedeli, jestli neni obvaz expirovany - u rok stareho auta), ohledne zarovek (mam v blinkrech LED), nekompletnosti naradi (nemohli najit sroubovak), atd... mam jedinou radu, kterou se hodlam napriste ridit : NEZASTAVOVAT.

Nijak dramaticky nepridavat, abych mohl tvrdit, ze jsem je prehledl (koukal jsem na druhou stranu, protoze se blizil chodec). Oni se vetsinou neobtezuji a zastavi si jineho nebozaka.

A kdyz mi poslou obsilku, budu tvrdit, ze jsem to neridil ja. A kdyz me budou nutit "vinika" praskonout, tak udam Vasilije Stepanovice Samsulenka, bytem Novgorodskaja ulica, Minsk, Belorusko - auto prodavam, on si jel na testovaci jizdu, jako zastavu mi dal zlatou cihlu. Na to mam pravo, ne?

Az opravej silnice, az zabranej kamionum predjizdet tam, kde nesmej, az budou hlidat, jestli mi auto nekdo nekrade, az zabranej vykradani aut, az budou chytat pachatele techto kradezi, az sami budou dodrzovat dopravni predpisy, pak at treba zase zkusej kontrolovat me !

Polda
4. dubna • 19:51

Jestli to není tím že nejdřív sprostě řveš a pak se divíš že se na tobě vyřáděj, to víš takový hovada nikdo rád nemá. Ale jinak jsem rád, že přiznáváš, že náš zákon je na h..., že kdejaký prase na silnici, který ujede jenom předvede postup, který jsi tu popsal. Nedávno tu bylo keců, že se poldům nechce dohledávat přestupce nebo lépe řečeno autory prasáren, jsem rád že sám popisuješ jak je to jednoduché, mě to nikdo nevěřil.

Leonardo Cupranek
4. dubna • 20:45

To je jen reakce. Vzniklo to o povodnich - to si to VB podelala nejen u me. Vsude dali nesmyslne zakazy ci jednosmerky - sami organi vedeli, jaky nesmysl se snazi vynucovat - takhle jsem jednou o povodnich jel proti smeru jednosmerky, kterou tam ti jeleni pred chvili dali a kdyz jsem na ne zacal rvat, ze tam proste musim, ze tam mam klienta, tak oni na to "no dyt mi nic nerikame, jedte". Sami tusili, ze jsou nuceni vyzadovat po lidech nesmysly. O povodnich lidi prestali respektovat znacky i policajty, protoze ty znacky byly rozmisteny uplne hovadsky a stejne pulka Prahy mela ze ouplatek povoleni jezdit kamkoli - i v zakazanych zonach se delaly zacpy.

Ten muj napad priste uject vznikl prave jako reakce na tu trictvrtehodinovou buzeraci. Proste to nemam zapotrebi. Never again!

A at se policie nedivi, ze po dalnici jedu vic jak 130. Ja jen dodrzuju prumernou rychlost 130. A pokud diky liknavosti policie ridici kamionu zdrzuji a predjizdeji se i tam, kde jim to znacka zakazuje, tak to pak proste hodlam naject. Az policie pujde i po takovych ridicich kamionu, az zacne brat technicaky za stav vozidla a brat licence stanicim tech kontroly, ktere jim to STK potvrdili, az bude povolena rychlost odpovidat realite (a ne 40 na ctyrproudce obehnene zdi viz Roztyly a Jinonice ci 50 na Barrandove), az policie sama zacne dodrzovat dopravni predpisy, az policajti prestanou brat uplatky, az z 45tisic policajtu jich bude 40 na ulici hlidat nas majetek a bezpecnost (a ne ze jich budou 2 tretiny zalezle v kanclu),  proste az si zametou pred vlastnim prahem, pak uz nebudu jejich kontroly povazovat za do nebe volajici drzost.

Jarda Koula
10. dubna • 8:45

Čupránku ty budeš asi pěkně střelenej taxikář co vozí lidi ve Formuli 1. Prý já jen dodržuju průměrnou rychlost 130 km/h!!! Cha....cha....cha ... a já dodávám ve čtvrtém prázdném pruhu vyhrazeném pro taxikáře jedoucím na vytočenou trojku...

Leonardo Cupranek
10. dubna • 19:52

Co to meles?

Polda
5. dubna • 9:21

Dopravní značení, jak už jsem napsal v předchozím, policajti přímo neurčují, kde jaké bude, ale mají zákonnou povinnost vyžadovat jeho dodržování, (teoreticky ať je smyslplné či nikoli).Jinak tu říkáš, že pokud nebude vše v nejsepším pořádku na nějaký předpisy kašleš,úplně vidím že jako řidič kamionu se nehneš z pravého pruhu, na STK nebo jako polda by sis pěkně vydělal, když to dělají ostatní, tak ať začnou nejdřív u sebe. Prostě vidím že pro tebe je největší problém, když potkáváš lidi jako jsi sám. Ti ostatní na to taky kašlou dokud budeš i Ty.

Technik PČR
5. dubna • 11:39

Milý kolego, nepíšeš pravdu. Policie je součástí rozhodovacích procesů o umístění dopravního značení a nejen dopravního značení. Tvrzení že do toho nemůže mluvit a nemluví je obvyklé když se to někomu hodí. Ve skutečnosti se prakticky všechno trvalé dopravní značení osazuje s vědomím a souhlasem policie. Mnohdy mají správci komunikací a obce dost velký problém prosadit právě u policejního "patníkáře" osazení smysluplného nebo zlikvidování nesmyslného značení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda Koula
10. dubna • 8:56

 No to jste pane techniku pěkně svému kolegovi podtrhl stoličku. Od toho sedí na PČR dopravní inženýr a kromě policie se k dopravnímu značení vyjadřuje kdekdo. Nejmíň ze všech je v tom ten, co ho pošlete v rámci rozkazu na DBA, aby vyžadoval dodržování toho, co je dáno a nerozjímal o tom, jestli je tam značka oprávněně nebo ne!

Polda
5. dubna • 11:55

Netvrdím že na tom nemá podíl, ale že to není poze její zásluha.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 10:13

Aha, dik, tak ted uz konecne vim, jaky jsem.

Jo a mimochodem. Dozorci v koncentraku se take vymlouvali na to, ze zakony oni nevymysli a ze jen plni rozkazy. Kazdy, vcetne policajta, ma dost rozumu na to, aby poznal, ze to, co cini, neni spravne. A je to i jeho odpovednost - to ze "jen plni rozkaz" ho te odpovednosti nezbavuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda Koula
10. dubna • 8:50

Čupránku, Čupránku, co sem taháš koncentráky a pomáháš svýmu dětskýmu mozku takovým příkladem, o kterým jsi mohl nenejvýš číst, když si seděl na nočníku...

Polda
5. dubna • 12:17

 Standartní Čupránkova klička od tématu k hovadině. Na to se dá vymyslet pytel podobnejch nesmyslů. Jak seš v rohu vždy uhneš. Strácíš úroveň.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 12:21

To jsou mi novinky - nevedel jsem, ze vedle browsovani v pracovni dobe patri k novym pravomocem policie i hodnotit "uroven".

Co konkretniho ti prislo jako klicka od tematu?

Polda
5. dubna • 12:37

Zase blbost, už nevíš kudy kam. Všichni poldové nepracujou od rána do padla, to je překvapení. Nebo Tě nenapadlo že když potkáš poldu v noci nebo v neděli, že ve všední den může mít volno?

Klička od tématu, srovnání s dozorci koncentáku? To je snad trochu silná káva na to že byla diskuze o dopravě.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 12:51

Ja vim, ze poldove nepracujou - mam s nima docela zkusenosti. Na kriminalce padla v 16:00, nejake hledani ukradenych starozitnosti v noci v zastavarnach je tak akorat do televiznich detektivek. Navic ten vysetrovatel nevi, kdo je to Manes ci Slavicek, slova jako intarzie ci filigran mu zni jako sprosta slova. Takze aby chodil po zastavarnach, starozitnostech a aukcich je vlastne vcelku zbytecne.

To srovnani bylo o tom, ze kdyz nekdo vi, ze zakon/predpis/narizeni je blbost, tak je i jeho odpovednosti jej nevyuzivat/nevynucovat a nevymlouvat se na nadrizene, nebo na magistrat - v tom to srovnani docela sedi, i kdyz zavaznost je samozrejme neporovnatelna. Az budou policajti treba delat razii na supermarkety po tom, co bude vydan zakaz prodeje po desate hodine a o vikendu, zcela prokazatelne budou na strane "zla" protoze oteviraci doba je vec pouze majitele a zamestnancu (pokud jim treba vyhovuje nocni prace za 30% priplatek). Kdyz se do toho nasere stat po nejakem lobbystickem tlaku odboraru, malych prodejcu ci benzinovych pump (ty budou mit povoleni prodavat furt - takze kazda benzinka se zmeni v miniaturu obchodaku a bude na tom rejzovat), tak poslou represivni slozky novy zakon vynucovat. Pokud to ti lide neodmitnou stavaji se spoluviniky. Pokud magistrat rozhodne dat omezeni na Jizni spojku na 30km/h a policajt tam (byt na rozkaz) bude za to davat pokuty, stava se spoluvinikem. Nikdo neni bezduchy stroj na plneni rozkazu (alespon doufam - mozna ze nekomu priliz fandim) a kazdy nese za sve ciny odpovednost. Kdyz si stat vymysli reflexni vesticky pro ridice (majitel BMW745i tezko sam pujde menit kolo), je to picovina a kdo se na jejim vynucovani podili, proste nese cast viny.

Polda
5. dubna • 13:18

Přece nebudou pracovat zadarmo, nejsou ochotníci. To snad není tak těžké pochopit. (Přesto jich spousta dost hodin zadarmo udělá.) Na straně zla, nejseš básník? Umíš si představit razii na supermarket? Na to stačí jeden pracovník nějaký komise, kterej to zdokumentuje, ale filmová představa je efektnější, ale to je většinou na nějakej lokál a to je o něčem trochu jiném. A pokud budu o každém druhém rozkaze polemizovat, strávím pracovní dobu v sáhodlouhejch diskuzích a na ulici se ani nedostanu, protože od stroje nevstanu. Právě proto se vytváří určité stupně velení, které by měly fungovat. Někde se to daří někde ne. Ale v anarchii, kterou navrhuješ by to asi o moc víc nešlapalo.

Dusan
4. dubna • 18:41

S naradim bych je poslal do hajzlu, uz leta neni v seznamu povinne vybavy.

Jarda Koula
10. dubna • 8:34

 do hajzlu se spláchni sám - přečti si povinnou výbavu a pak kecej. Ten polda co tady odpovídal mluvil rozumně a ty jsi machr na širokých gumách. Pořád uvažuješ, že jsi bezpečnější při vyšší rychlosti než třeba Žigul, že máš větší kotouče a třeba i bimbase. Uniká ti, že když to do někoho navalíš, je tohle jedno. Ergo oslíku, bariérové zkoušky se dělají při rychlostech podstatně nizších ( řádově 4x ) než je ta tvoje vyhulená dvoustovka. Když to omotáš kolem stromu nebo sloupu, z boku jsou auta asi tak mírně přibližně skoro úplně stejně (ne)bezpečná.

Leonardo Cupranek
4. dubna • 18:52

Coz o to, ja je posilam do hajzlu se vsim - jen je vidim, uz stahuju okenko a sproste rvu .

 

Leonardo Cupranek
4. dubna • 18:14

A az zabranej v jizde historickejm autum, ktera nebrzdi (a presto smeji na dalnici ject 130), az zrusej zivnost vsem stanicim technicke kontroly, ktere osobakum (a hlavne nakladakum a autobusum) davaji STK za uplatek (tedy asi vsem), tak at buzerujou nekoho, kdo v aute, ktere brzdi (a da se ridit i pri brzdeni), zataci a sviti (na rozdil od tech veteranu) jede 160.

Polda
4. dubna • 19:55

Cha cha, poicajti STK už pěknou řádku let nedělaj, jsou přece úplatní. Tak těď projdou jen 100% káry. 

Leonardo Cupranek
4. dubna • 20:33

Uplatnej je kazdej, kdo ma pravo rozhodovat o cizich penezich. At je to prislusnik VB, urednik na magistrate, katastru, ci kdekoli, nebo nekdo na STK. Kdyz nekdo rozhoduje o majetku a zivote druheho, vzdy ma sklon ke korupci. Kdyz si clovek rozhoduje sam o sobe, tezko se necha uplatit, aby poskodil sam sebe. Takze ono to vyjde uplne nastejno, jestli to dela VB, nebo nekdo jinej.. Podle me je dobre, ze STK nedela policie - melo by to byt rozdeleno - STK at delaji firmy, ale at policie kontroluje technicky stav primo na silnici. I za komousu byli policajti na silnich schopni zmerit emise. A pokud by zmerili nekoho, kdo je nesplnuje a pritom ma tejden starou STK, tak bych netrestal ridice, ale dal bych milionovou pokutu te stanici technicke kontroly. Pri druhem takovem pripadu odebrat licenci.
Policie i dnes preci muze technicky stav hlidat. Vysumele reflektory a koncova svetla starych aut, jejichz svetlo je videt az tak z jednoho metru - to by snad preci poznali i bez pristroju. To, ze je auto prorezle skrz, ze ma 2x tak dlouhou brzdnou drahu, nez by melo mit, atd... to vsechno preci muzou kontroovat na miste. A je jasne, ze proreznuti celeho auta ci opryskani odrazive vrstvy z reflektoru se neudeje za dny, ani tydny - takze kdo ma cerstvou STK a pritom ma takove technicke problemy, tak ten evidentne tu STK uplatitl. Proc to dnes policie nekontroluje a proc nepostihuje ty stanice, kdyz objektivne muze?

Ja mam pocit, ze organi radeji zastavuji lepsi auta (za rychlost), protoze tam je vetsi pravdepodobnost, ze ridic bude mit u sebe 2000 na pokutu v hotovosti, nebo 1000 na uplatek, nez nejaky ocepickovany deda v ztrouchnivelem wartasku...  Co na tom, ze ten pradeda jede poslepu v nefunkcnim aute 130, co na tom, ze to je daleko nebezpecnejsi, nez nove auto pri 160km/h, hlavne ze se vyberou penize. Pred tejdnem jsem jednoho dedecka hribecka videl na vyjzdu z Prahy na Brno najizdet na dalnici do protismeru. Kdyby ne nej nezacali vsichni okolo troubit, na tu dalnici by najel. A dnes ve Zpravach? Jednomu se to povedlo a je mrtvej. A ten, koho sejmul, je tezce ranenej. Bejt jim, tak zazaluju stat za to, ze nechal ridit takoveho senila a chtel bych po statu nahradu!

Polda
5. dubna • 9:07

To si děláš srandu? Takže podle tvého názoru, když zastavím auto "znaleckým" okem na něj pohlédnu, tak poznám, že má 2x delší brzdnou dráhu, že má korozi nosnejch částí taky nedokážu i když jsem o ní třeba přesvědčen, vždyť má technickou a proto se technická dělá. To jste ještě nepochopili, že pokud to dělali policajti měli šanci daleko většího postihu (zneužití pravomoci VČ), že je vtom možná nějakej úmysl, aby to bylo v podstatě nepostižitelné. A že někdo nechá řídit senilního dědu, o tom opět nerozhodují policajti, každej občan vyššího věku má povinnost chodit pravidelně na zdravotní prohlídky(ověření schopností řídit mot. vozidlo), pokud to doktor potvrdí, tak to přece nemůže policajt nijak ovlivnit. Ale lepší je trefovat se do policajtů, je to tak nějak zábavnější, než si předtím zjistit, na čem se opravdu podílíme a na co vliv nemáme, že.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
5. dubna • 10:17

No, myslim, ze pri trosce dobre vule lze na silnici poznat ledacos. To, ze auto spatne brzdi, ma sve priznaky - treba divne zvuky, kdyz to auto na pokyn policajta zastavuje. Vyseptale osleple svetlomety musi poznat i policajt.
Nejsem si jist, ze to oddeleni od policie bylo nutne spatne. Kdyby se STK sebrala licence jakmile policajt nacape nezpusobile auto s cerstvym razitkem, kdyby se doktorovi odebral diplom jakmile nejakej slepej a hluchej osmdesatilietej cepicar najede na dalnici do protismeru, system by jakz takz fungoval - preci neni zadny velky problem to tak zaridit.

Polda
5. dubna • 12:31

Rychlou jízdu taky není problém poznat, ale musím to zdokumentovat, jinak to je problém a to téměř ve všem, vždyť tu sám radíš ujíždět, že je to bez problémů, tak nepředstírej údiv nad tím jak to tady (ne)funguje. Jinej Čupránek senilej a s rozhrkanym autem, bude argumentovat jako ty, že je zbytečná buzerace na brzdy, světla a zdraví, vždyť on jezdí opatrně a sám pozná jak je to nejlepší. Ty zase kašleš na rychlost, zákazové značky a teď zřejmě i na pokyny poldů. Proč zastavovat na červenou, když zrovna nic nejede, proč nejet zákazem za klientem, proč by měli "pro mě" platit jakákoli obecná ustanovení Já  a  jenom Jáááá poznám co je nejlepší.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 13:00

Na cervenou, na rozdil od jinejch, stavim vzdy. A nikdy jsem nevidel policajta, kterej ta hovada chytil.

Po meste, v neprehlednych usecich, jezdim i mene, nez povolenych 50. Kdyz ale jedu 50 po Korunni, jsem za idiota a vsichni me predjizdej (obcas i zatroubej). Policajta jsem tam nevidel nikdy - ti chytaji prave na usecich, kde je nesmyslny limit (ta obligatni ctyricitka na ctyrproudce obehnane zdi), protoze tam se nejvic napakujou. Evidentne jim nejde o bezpecnost ucastniku silnicniho provozu, ale o maximalni "trzbu" - jak oficialni, tak do vlastni kapsy.

Ano, na dalnici casto nedodrzuji 130. Ostatne jako velka vetsina ridicu, kteri maji auto, ktere takovou jizdu v pohode umoznuje. Kdyz tam muze ject nebrzdici nesvitici zigul (diky spatne praci policie a STK) 130, tak nove auto je urcite ve 150ti vyrazne bezpecnejsi. Ostatne proc by si lidi jinak kupovali auta s konstrukcni rychlosti nad 200, se sirokejma kolama a velkejma brzdovejma kotoucema - to je rovnou muzete nechat zavrit pri koupi auta, protoze to zcela jiste nekupujou proto, aby jeli 130 jako nejaka skodivka. Nehlede k tomu, proc tedy sami vynucujete takove nesmysly: kdyz mam auto s konstrukcni rychlosti nad 200, tak musim mit (podstatne drazsi) pneumatiky s odpovidajicim rychlostnim indexem, i kdyz podle vas takovou rychlosti stejne ject nemohu. Divne, ze?

A zatim jsem na pokyn policajtu vzdy zastavil - ale po te minule Krystofovske buzeraci vazne uvazuji, ze uz proste nezastavim.

Polda
5. dubna • 13:06

Jak říkám, Jááá si vždy všechno zdůvodním nejlíp.

Leonardo Cupranek
5. dubna • 15:42

Ty taky?

Gagarin
4. dubna • 15:19

souhlas, kontrolovat lékarničky, co to je? Beru, že v autě by tohle mělo bejt, ale když ti chyběj zavíráky a nůžky nebo máš prošlí objímadlo, no tak kurva,kde to sme?Si myslím, že člověku dokážeš zatáhnout krvácení stejně starým objímadlem, jako novým! A aby ti dementi zas sondovali po lékárničkách?!

Souhlas, měli by kontrolovat první třídy a dálníce, kde jezděj prasata a jako že jich není málo a vožralý hovada!

To prostě člověk nechápe to je PČR co dodat..............

Capricorn
4. dubna • 13:01

Kryštov jede myslím už od pátku (spatřeny dvě hlídky-dokonce vážili kamiony), teda aspoň v okrese Vsetín a včera sem potkal pět hlídek a to sem najezdil za celý den asi jen 100km...

l
4. dubna • 12:21

Nieco take ma byt na Slovensku cely buduci tyzden.

satanachist
4. dubna • 11:57

No, řeknu vám, už toho mám dost. Jsem řidič z povolání, na cestách denně a té buzerace ze strany policie mám už plné brýle. Souhlasím, na silnicích je třeba sjednat pořádek, ale ne věčnými kontrolami povinné výbavy, bezpečnostních pásů, tachografů.....Prostě policejní stát !

Polda
4. dubna • 19:40

Věčné kontroly? Zvláštní, mě nikdo zhruba 2 roky nikdo nezastavil, ale jesli to není tím že jezdím relativně podle předpisů. (samozřejmě se svým autem)

satanachist
5. dubna • 20:21

Nebude to tím, že jsi polda? A možná máš ještě ke všemu nálepku IPA na skle? Vím, že při říjnovém Kryštofu se nezastavovali pouze přestupci, ale i vzorní řidiči. Nebo máš možná štěstí. Přál bych ti dělat řidiče, kteý se tím živí. Možná by jsi reagoval jinak. O neúplatnosti(?) policistů nemluvě. Jak jsem již uvedl, kázeň musí být, ale ne buzerace ze strany policie. Dnes třeba můj kamarád dostal 1.000,- Kč (!) za to, že neměl v pořádku trojúhelník. Na tu tisícovku dělá dva dny.

PeTr
3. dubna • 22:48

souhlas, buzerace za lekarnicky a nesmyslny tricitky bude maximalni, ale ze by radsi doopravdy dohlizeli na piraty silnic a podobny blby, tak to je ani nenapadne. Minulej rok me buzerovali ctvrt hodky za lekarnicku a zarovky, nastesti byli rozumni a skoncilo to jen domluvou. :) doufam, ze si s timhle krysotem neutrhnou ostudu jak loni :)

jezz
3. dubna • 22:27

Pripravme si lekarnicky, PCR se opet rozhodla prispet ke snizeni nehodovosti kontrolou povinne vybavy (no nejsou to genialni kluci?.

A prasata budou po silnicich jezdit dal...

ruska vlastovka
3. dubna • 16:55

Tak udajne Zacina v pondeli v 00.01 a trvat by mel minimalne tyden, moZne je i pokracovani. Chran nas Pambu, uZ Zase indiani vykopali valecnou sekeru...   

xxl
3. dubna • 16:05

Na Slovensku mame akciu Krystof kazdy piatok poobede ak je pekne pocasie

Doporučujeme

Články odjinud