Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla

Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla

Začátkem února se policie pochlubila nákupem nových zastavovacích pásů. Dohromady bylo pořízeno 240 kusů za cenu 2,3 milionu korun. Aktuálně policie ukázala video z honičky, ve které použila tuto novinku vůbec poprvé v akci, a to hned dvakrát, protože napoprvé nezafungovala tak, jak měla. Pronásledování ukradené Octavie se ale nakonec změnilo tak trochu v „kovbojku“.

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Téměř celou akci najdete níže na videu, první video ukazuje pouze zkrácenou verzi. Policejní hlídka zastavila v pražské Krči černou Octavii Combi, která byla kradená a řidič byl pod vlivem drog. Když ho chtěli policisté legitimovat, rozhodl se ujet, přičemž policisté auto začali pronásledovat.

Policie sice hodnotí tento zásah jako „perfektní spolupráci“, ale z videa je dobře patrné, že to zas taková idylka nebyla. Než se vůz podařilo zastavit, projel řidič z Krče, přes Lhoteckou (shodou okolností tak jel přímo kolem policejní akademie), Braník, Smíchov a konečnou mu vystavila až ulice Plzeňská. Dohromady 15 km po Praze.

Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

Důvodem poměrně dlouhé projížďky byl fakt, že zafungoval až poslední z řady zátarasů. Jak se tak člověk dívá na video, je skoro zázrak, že se vše obešlo bez vážnější nehody. Dvakrát totiž policie připravila zátaras tak šikovně, že ukradená Octavia vyjela do protisměru. Obzvlášť nebezpečné to bylo na křižovatce ulic Modřanská a Údolní. 

Tam totiž policie zastavila dopravu ve směru do centra až za křižovatkou. Dalo se očekávat, že se řidič poslušně nezařadí do kolony (mimochodem opět osvědčená metoda udělat špunt z ostatních řidičů) a vjede do protisměru. Logika věci tedy velí zastavit dopravu i v protisměru, což se ale zjevně nestalo. A tak přímo v důsledku práce policie došlo k tomu, že kradené auto jelo v protisměru proti ostatním řidičům.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

První ostrá akce zastavovacích pásů nám ukázala, že zastavovací pásy samy o sobě těžko něco zlepší. Pokud policisté nebudou při akci trochu myslet (například nebudou blokovat na čtyřproudé silnici pouze jednu polovinu nebo nebudou házet pásy tak, že se jim auto vyhne) a postupovat s rozvahou, pak jsou jakékoliv další investice zbytečné. Neříkám, že to je snadné, ale opravdu se mi nelíbí situace, kdy policie přímo svým chováním vyžene auto do protisměru, který nijak nezajistí. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků