Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla

Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla

Začátkem února se policie pochlubila nákupem nových zastavovacích pásů. Dohromady bylo pořízeno 240 kusů za cenu 2,3 milionu korun. Aktuálně policie ukázala video z honičky, ve které použila tuto novinku vůbec poprvé v akci, a to hned dvakrát, protože napoprvé nezafungovala tak, jak měla. Pronásledování ukradené Octavie se ale nakonec změnilo tak trochu v „kovbojku“.

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Téměř celou akci najdete níže na videu, první video ukazuje pouze zkrácenou verzi. Policejní hlídka zastavila v pražské Krči černou Octavii Combi, která byla kradená a řidič byl pod vlivem drog. Když ho chtěli policisté legitimovat, rozhodl se ujet, přičemž policisté auto začali pronásledovat.

Policie sice hodnotí tento zásah jako „perfektní spolupráci“, ale z videa je dobře patrné, že to zas taková idylka nebyla. Než se vůz podařilo zastavit, projel řidič z Krče, přes Lhoteckou (shodou okolností tak jel přímo kolem policejní akademie), Braník, Smíchov a konečnou mu vystavila až ulice Plzeňská. Dohromady 15 km po Praze.

Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

Důvodem poměrně dlouhé projížďky byl fakt, že zafungoval až poslední z řady zátarasů. Jak se tak člověk dívá na video, je skoro zázrak, že se vše obešlo bez vážnější nehody. Dvakrát totiž policie připravila zátaras tak šikovně, že ukradená Octavia vyjela do protisměru. Obzvlášť nebezpečné to bylo na křižovatce ulic Modřanská a Údolní. 

Tam totiž policie zastavila dopravu ve směru do centra až za křižovatkou. Dalo se očekávat, že se řidič poslušně nezařadí do kolony (mimochodem opět osvědčená metoda udělat špunt z ostatních řidičů) a vjede do protisměru. Logika věci tedy velí zastavit dopravu i v protisměru, což se ale zjevně nestalo. A tak přímo v důsledku práce policie došlo k tomu, že kradené auto jelo v protisměru proti ostatním řidičům.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

První ostrá akce zastavovacích pásů nám ukázala, že zastavovací pásy samy o sobě těžko něco zlepší. Pokud policisté nebudou při akci trochu myslet (například nebudou blokovat na čtyřproudé silnici pouze jednu polovinu nebo nebudou házet pásy tak, že se jim auto vyhne) a postupovat s rozvahou, pak jsou jakékoliv další investice zbytečné. Neříkám, že to je snadné, ale opravdu se mi nelíbí situace, kdy policie přímo svým chováním vyžene auto do protisměru, který nijak nezajistí. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků