Stále stejný problém a nechápu, proč se nemůžeme inspirovat v Německu... Kdyby se policie věnovala skutečně potírání nebezpečných věcí - nevěnování se řízení, nedodržování bezpečné vzdálenosti a agresivita, což v Německu poměrně dobře potírají, a podle toho tamní provoz také vypadá; tak by počet nehod skutečně mohl klesat, ale ne tím, že číhají na přehledných úsecích (ideálně mírně s kopce) za bukem, kde očekávají, že to každému trochu ujede a vyberou nejvíc.Nejhorší je, kolik lidí neustále kýhá, jak by policie měla ty vrahouny na silnicích pořádně změřit, že za všechno může rychlost, a že to jsou piráti. Krásným příkladem jsou dvě nehody z mého okolí za poslední dobu: obě způsobené telefonem (jedna psala sms, druhá ho hledala, aby jej mohla zvednout), ale hlavně že naprosto striktně dodržují předpisy, protože jsou správné řidičky a v jejich mezích se nemůže nic stát.Nejvyšší dovolena a možná rychlost jsou totiž rozdílné pojmy - jednu zavedl zákon, aby se podle ní mohli lépe zařídit ostatní, zatímco druhou určuje fyzika + aktuální situace, a to je pro mnoho řidičů problémek.
Policajti meri rychlost predevsim proto, ze je to nejpohodlnejsi zpusob, jak penalizovat ridice. Prekroceni povolene rychlosti se velice dobre kvantifikuje, protoze je to cislo. Zjisteni, zda jsi prekrocil, ci ne, je zcela trivialni a zvladne to i ditko skolou povinne. Tezko to pak nejak zpochybnovat.Zatimco u vetsiny ostatnich prestupku je 'potiz' s vykladem pojmu jako jsou 'nevenovani se rizeni', 'bezpecne vzdalenost' atd. Vzhledem k tomu, ze je prokazana nemoznost definice ani tak trivialniho pojmu, jako je 'zidle', dokaze chytry pravnik de facto jakykoliv 'nemeritelny' prestupek lehce zpochybnit.
Chápu, to je mi jasné, ale stále nechápu, jaktože německá policie to kvantifikovat umí - v tom vidím hlavní rozdíl. Já bych rozhodně byl pro stejný systém, protože u nich funguje, klidně i s jejich, pro mnohé neférovou /u nás/ výší pokut, ale dokáže to vyřešit naše silniční problémy :)
Běžte raději nahánět běžence! Buzerovat a pokutovat řidiče je snazší a výnosnější, že?
" Policisté tak budou ve větší míře operovat u základních škol a na dopravně významných komunikacích.""Větší přítomnost policistů na silnicích ...""Do terénu vyrazí..."Take Vam text naramne pripomina nejakou policejni svodku? :-D:-D:-D
Z tech se totiz take neda nic moc pochopit. Tady napriklad jeden netusi, kde tedy policiste budou.
Dopravní policie o Velikonocích opět předvedla, že je k ničemu Pokud počty obětí dopravních nehod stoupají zrovna v době, kdy dopravní policie vykonává svoji činnost s maximální intenzitou, něco je špatně. :-Dhttp://www.autorevue.cz/dopravni-policie-ovelikon... ...
To je přeci z logiky věci naprostý nesmysl, počty nemocných taky kolísají nahoru a dolů, bez ohledu na to jestli jsou lékaři v práci a nebo ne. Je spousta ukazatelů co se neprojevují bezprostředně, ale pokud je to jen o zhanobení určité složky za každou cenu, tak to potom jo. ;-)
Může mi někdo říct, jaký má smysl, o prázdninách hlídkovat u škol?
V dobe prazdnin by dopravni hlidky u skol nikdo necekal. Je to naprosto dabelsky protrely plan!To takhle prolitnes v dobe prazdnin kolem skoly rychlosti blesku, protoze prece o nic nejde, kdyz je poter u rybnika. A ejhle, mas ho tam!Propriste muze Policie hlidkovat pred mistnim krematoriem!:-D:-D:-D
...-)
Všechny hluchavky bych o prázninové akci postavil u škol všech stupňů a bude POKOJ!
No a to bude možná jeden z problémů, že kolikrát velí u policie lidé s obdobnou inteligencí. :-D
Problemem spis je, ze Policie nema dostatek velitelskych pozic, aby saturovala vsechny takove 'experty', kteri se nam pak dostavaji do bezneho zivota mimo tento ustav.
a co tam budou o prázdninách dělat?
" pro letošní léto, se příliš neliší od toho, co jsme viděli v minulých letech. Policisté tak budou ve větší míře operovat u základních škol "
Pochopitelně. U škol bejvá největší mumraj. Hlavně o prázdninách. :-)
Tys to nepochopil viď?:-D
Ne. Já je nevidím skoro nikde,ne tak u škol. A místa kde se schovávají s LASEREM už znám v okrese všechna.
takže to že počet nehod roste je chyba policie? nebude to spíš chyba řidičů, kteří výrazně nedodržujou předpisy?
Spíš to podle těch hlavních příčin nehod vypadá na řidiče, kteří dodržují předpisy tak výrazně, že se řízení příliš (nebo vůbec?) nevěnují. Jestli věnují více své pozornosti třeba vyhlížení nějaké policejní hlídky než řízení, to už se nejspíš ze statistik nedozvíme. ;-)
Spíš si myslí, že když jede podle předpisů tak se mu nic nestane. Navíc když k tomu přidáme lidi, kteří jsou zvyklí akorát na svoji naučenou trasu 10km tam 10 zpátky a 7km do obchodu. Pak přijedou někam jinam a jsou v ****
Je to tak! Vem si treba takovou jizdu vpravo: Lidi to tak uzkostlive dodrzuji, ze uplne zapominaji sledovat provoz. Pritom o nic nejde, protoze moderni auta jsou jiz tak vyspela, ze zvladaji uz jizdu nejen uprostred, ale dokonce i vlevo. Navic, kdyz k tomu pridame lidi, kteri jsou zvykli akorat na svoji naucenou pravou stranu 10 km tam, 5 km zpátky a 7 km do obchodu, pak prijedou nekam jinam na prostredek a jsou v ****
Hele to nemá logiku, když se věnuju dodržování předpisů, nemusím vyhlížet hlídku a obráceně, no ne? :D A navíc co by to bylo za trotla, kterej by se při dodržování předpisů už nedokázal věnovat řízení, já s tím problém nemám, ty ano?
Lze si představit 2 typy řidičů - jeden, který spíše sleduje tachometr, aby náhodou nepřekročil rychlost a druhý, který spíše sleduje provoz než tachometr. Ten první by mohl být účastníkem nehody proto, že přehlédl toho druhého a ten druhý by se mohl leknout a způsobit tím nehodu, když spatří policejní hlídku a pak mrkne na tachometr a třeba prudce přibrzdí ;-)
Občas zažiju i třetí druh řidičů, který na rovném přehledném úseku bez důvodu zabrzdí, pak zase přídá a opět zabrzdí. U každé DZ s omezením rychlosti náhle zabrzdí např. u 70 na padesát a u cedule obce na 45. Většinou mají PZ okresu Vyškov, Brno-venkov nebo Blansko. Když není kolona tak si dávám od nich odestup. Vrcholné číslo včera předvedl pán, který dal blinkr vlevo, najel na střed a odbočil vpravo.
Ano, problém se sledováním tacho tu je. Vemte si tacho na motorce. Klepe se, je daleko od řidiče. A vzdálenost mezi číslicí 140 a 160 je cca 3mm. Moto má třeba 160HP a i malé přidání plynu znamená velkou změnu rychlosti. A tempomat chybí.... .
Ano dá se říct že se zjevují i tyto dva typy řidičů a oba jsou začátečníci a nebo dřeva. Pak je pár dalších co dokážou předvídat, odhadovat a mají pro řízení cit, tudíž nepotřebují výmluvy, že nezvládají dvě věci naráz (nedejbože víc činností než dvě), pak jsou další co nedodržují předpisy protože jsou pro ně omezující a oni se necítí vázáni jejich dodržováním (to se přiznám že jsem někdy i já v případě třeba třicítek) a pak jsou libovolné kombinace všech těchto možností. :-D
souhlas, pěkná třicítka stojí za hřích! B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.