Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Motoristé budou mít možnost se s tímto unikátním autem setkat následujícího půl roku na silnicích a dálnicích na jižní Moravě.

Převážně na v Jihomoravském kraji, ale také na Vysočině, Zlínsku či Olomoucku se bude pohybovat nová zbraň tuzemské dopravní policie.

Plug-in hybridní sportovní vůz BMW i8 převzali v Praze šéf tuzemské dopravní policie Tomáš Lerch spolu se svým předchůdcem v této funkci Leošem Tržilem. Ten jen nyní krajským policejním ředitele Jihomoravského kraje a právě příslušníci dálničních oddělení v tomto kraji budou usedat za jeho volant.

Nejlepším motorem roku 2015 se stal tříválcový hybrid z BMW i8

Nejlepším motorem roku 2015 se stal tříválcový hybrid z BMW i8

"Jde zhruba o 25 řidičů specialistů z dálničních oddělení Mikulov a Podivín, kteří jsou proškoleni na řízení rychlých vozidel," uvedl Tržil.

Nepřehlédnete ho

Auto má policejní kamufláž, nebude tedy určeno pro takzvaný skrytý dohled. Má sice majáky a modré LED diody, uvnitř však není radar a ni další speciální vybavení, jakým disponují například dálniční superby, passaty i desítky octavií.

"Máme ho zapůjčené na půl roku s nájezdem 20 000 kilometrů a během této doby budeme testovat, zda by se v budoucnosti takové hybridní vozy daly využívat při výkonu služby. To znamená, že budeme sbírat zkušenosti jejich řidičů, ale zajímá nás také to, jak bude tento pozoruhodný automobil přijat veřejností," sdělil v rozhovoru pro Autorevue.cz Tomáš Lerch.

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Česká republiková policie je jednou z prvních na světě, která takový vůz bude používat. Zatím slouží pouze v Sydney, Dubaji a Los Angeles. Je také určitě nejdražším autem ve službách silniční policie. Jeho cena je totiž čtyři miliony korun. V elektrickém režimu, kdy je dojezd podle výrobce 37 kilometrů,  může jet maximálně stodvacetikilometrovou rychlostí, v hybridním pak dosáhne tempa 250 kilometrů v hodině.

Auto, které má ve výbavě například i laserová světla, pohání přeplňovaný zážehový tříválec 1,5 litru. Ten má na starosti roztáčení kol zadní nápravy, točivý moment na ta přední zase posílá elektromotor. Celkový výkon hnací soustavy činí 266 kW/362 k. Vůz má pohotovostní hmotnost jen 1485 kg. Díky tomu je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 sekundy. V kombinovaném evropském cyklu měření spotřeby přitom vykazuje s nabitou baterií pouhých 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci 49 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Policisté zatím budou vůz nabíjet z klasické 230voltové zásuvky. "Žádnou možnost rychlejší dobíjení zatím nemáme," přiznal Tržil.

i8 je další vůz z produkce bavorské automobilky. Minulý měsíc totiž převzala do užívání několik klasických elektromobilů BMW i3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků