Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Motoristé budou mít možnost se s tímto unikátním autem setkat následujícího půl roku na silnicích a dálnicích na jižní Moravě.

Převážně na v Jihomoravském kraji, ale také na Vysočině, Zlínsku či Olomoucku se bude pohybovat nová zbraň tuzemské dopravní policie.

Plug-in hybridní sportovní vůz BMW i8 převzali v Praze šéf tuzemské dopravní policie Tomáš Lerch spolu se svým předchůdcem v této funkci Leošem Tržilem. Ten jen nyní krajským policejním ředitele Jihomoravského kraje a právě příslušníci dálničních oddělení v tomto kraji budou usedat za jeho volant.

Nejlepším motorem roku 2015 se stal tříválcový hybrid z BMW i8

Nejlepším motorem roku 2015 se stal tříválcový hybrid z BMW i8

"Jde zhruba o 25 řidičů specialistů z dálničních oddělení Mikulov a Podivín, kteří jsou proškoleni na řízení rychlých vozidel," uvedl Tržil.

Nepřehlédnete ho

Auto má policejní kamufláž, nebude tedy určeno pro takzvaný skrytý dohled. Má sice majáky a modré LED diody, uvnitř však není radar a ni další speciální vybavení, jakým disponují například dálniční superby, passaty i desítky octavií.

"Máme ho zapůjčené na půl roku s nájezdem 20 000 kilometrů a během této doby budeme testovat, zda by se v budoucnosti takové hybridní vozy daly využívat při výkonu služby. To znamená, že budeme sbírat zkušenosti jejich řidičů, ale zajímá nás také to, jak bude tento pozoruhodný automobil přijat veřejností," sdělil v rozhovoru pro Autorevue.cz Tomáš Lerch.

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Česká republiková policie je jednou z prvních na světě, která takový vůz bude používat. Zatím slouží pouze v Sydney, Dubaji a Los Angeles. Je také určitě nejdražším autem ve službách silniční policie. Jeho cena je totiž čtyři miliony korun. V elektrickém režimu, kdy je dojezd podle výrobce 37 kilometrů,  může jet maximálně stodvacetikilometrovou rychlostí, v hybridním pak dosáhne tempa 250 kilometrů v hodině.

Auto, které má ve výbavě například i laserová světla, pohání přeplňovaný zážehový tříválec 1,5 litru. Ten má na starosti roztáčení kol zadní nápravy, točivý moment na ta přední zase posílá elektromotor. Celkový výkon hnací soustavy činí 266 kW/362 k. Vůz má pohotovostní hmotnost jen 1485 kg. Díky tomu je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 sekundy. V kombinovaném evropském cyklu měření spotřeby přitom vykazuje s nabitou baterií pouhých 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci 49 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Policisté zatím budou vůz nabíjet z klasické 230voltové zásuvky. "Žádnou možnost rychlejší dobíjení zatím nemáme," přiznal Tržil.

i8 je další vůz z produkce bavorské automobilky. Minulý měsíc totiž převzala do užívání několik klasických elektromobilů BMW i3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků