Policie možná nebude muset ke všem dopravním nehodám

Poslanec Miloslav Kala z ČSSD navrhuje, aby řidiči, kteří zavinili dopravní nehodu, nebo se stali její obětí, nemuseli vždy povinně čekat, až přijede policie a havárii vyšetří. Informují o tom dnešní HN. Návrh poslance počítá s tím, že u nehod, při nichž nebude nikdo usmrcen nebo zraněn, by si účastníci vyměnili pouze osobní údaje a obrátili se přímo na pojišťovnu. Teprve v případě, že by se nedokázali dohodnout, kdo nehodu zavinil, a tedy z jakého povinného ručení bude škoda uhrazena, by přišlo na řadu volání policie.

Návrhem se bude Poslanecká sněmovna zabývat při dnešním projednávání novely silničního zákona. Podporu zatím vyjádřil hospodářský výbor, který je garantem předlohy, své sympatie neskrývá ani samotné Ministerstvo dopravy. V současné době nemusí účastníci nehody volat policii, pokud škoda nepřesáhne 20 tisíc korun. S přijetím návrhu by toto pravidlo zmizelo, neboť lidé podle poslance stejně nejsou schopni posoudit, zda je škoda vyšší než 20 tisíc. Stejný systém, se kterým přišel Kala, funguje již v Rakousku, kde ovšem musí účastníci nehody, kteří přivolají policii, zaplatit poplatek 36 eur.

Podobně uvažoval i Kala, když navrhl, aby všichni účastníci nehody (bez ohledu na jejich vinu či nevinu) zaplatili za příjezd policie poplatek 500 Kč. Nakonec však tuto část ze svého návrhu vyškrtnul, protože se proti poplatku postavilo Ministerstvo vnitra. Hlavní výhoda návrhu spočívá v tom, že řidiči nebudou muset čekat na příjezd policie, což trvá mnohdy i několik hodin. Z toho vyplývají i menší dopravní zácpy (auta nebudou blokovat takovou dobu silnici).

Mluvčí České pojišťovny Václav Bálek vidí kromě výhod i nevýhody. Podle Bálka se totiž stává, že řidič, který nejprve svoji vinu uzná, si to později rozmyslí. Proto pochybuje, zda jsou čeští motoristé na takový systém připraveni. "Policejní protokol je jednoznačný," dodává Bálek.

Zdroj: HN

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků