Policie možná nebude muset ke všem dopravním nehodám

Poslanec Miloslav Kala z ČSSD navrhuje, aby řidiči, kteří zavinili dopravní nehodu, nebo se stali její obětí, nemuseli vždy povinně čekat, až přijede policie a havárii vyšetří. Informují o tom dnešní HN. Návrh poslance počítá s tím, že u nehod, při nichž nebude nikdo usmrcen nebo zraněn, by si účastníci vyměnili pouze osobní údaje a obrátili se přímo na pojišťovnu. Teprve v případě, že by se nedokázali dohodnout, kdo nehodu zavinil, a tedy z jakého povinného ručení bude škoda uhrazena, by přišlo na řadu volání policie.

Návrhem se bude Poslanecká sněmovna zabývat při dnešním projednávání novely silničního zákona. Podporu zatím vyjádřil hospodářský výbor, který je garantem předlohy, své sympatie neskrývá ani samotné Ministerstvo dopravy. V současné době nemusí účastníci nehody volat policii, pokud škoda nepřesáhne 20 tisíc korun. S přijetím návrhu by toto pravidlo zmizelo, neboť lidé podle poslance stejně nejsou schopni posoudit, zda je škoda vyšší než 20 tisíc. Stejný systém, se kterým přišel Kala, funguje již v Rakousku, kde ovšem musí účastníci nehody, kteří přivolají policii, zaplatit poplatek 36 eur.

Podobně uvažoval i Kala, když navrhl, aby všichni účastníci nehody (bez ohledu na jejich vinu či nevinu) zaplatili za příjezd policie poplatek 500 Kč. Nakonec však tuto část ze svého návrhu vyškrtnul, protože se proti poplatku postavilo Ministerstvo vnitra. Hlavní výhoda návrhu spočívá v tom, že řidiči nebudou muset čekat na příjezd policie, což trvá mnohdy i několik hodin. Z toho vyplývají i menší dopravní zácpy (auta nebudou blokovat takovou dobu silnici).

Mluvčí České pojišťovny Václav Bálek vidí kromě výhod i nevýhody. Podle Bálka se totiž stává, že řidič, který nejprve svoji vinu uzná, si to později rozmyslí. Proto pochybuje, zda jsou čeští motoristé na takový systém připraveni. "Policejní protokol je jednoznačný," dodává Bálek.

Zdroj: HN

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků