Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Jak policie zjišťuje, zda pneumatiky na kontrolovaných vozidlech mají zákonem předepsanou hloubku dezénu 1,6 mm? Pokud si myslíte, že schváleným a ověřeným měřidlem, mýlíte se. Stačí jí k tomu zrak a hmat. Upozornila na to Česká televize.

Pan Adamec dostal při silniční kontrole v Holešově pokutu 500 Kč za sjeté pneumatiky. Pokutu odmítl zaplatit, protože policisté nepoužili ke kontrole hloubky dezénu žádné měřidlo, natož ověřené. Ve správním řízení pak úřad stanovil pokutu na 1500 Kč, pan Adamec se ale odvolal a nakonec dosáhl zrušení trestu. 

Mlží šéf dopravní policie úmyslně, nebo z nevědomosti? [Komentář]

Mlží šéf dopravní policie úmyslně, nebo z nevědomosti? [Komentář]

„Když jsem přes to přejel prstem a podíval jsem se na to zrakem, tak jsem zjistil, že těch 1,6 tam není. Tím pádem jsem mozkovým myšlením zjistil, že ta hranice tam není. To je ten selský rozum,“ cituje Česká televize výpověď policisty, který kontrolu prováděl. 

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jako daňoví poplatníci rádi vidíme, že policie se odklání od zbytečných výdajů za represivní techniku a raději uplatňuje vyvinuté smyslové schopnosti svých příslušníků. Budeme se zájmem sledovat, kdy se „mozkové myšlení“ začne používat také při kontrolách dodržování rychlostních limitů, vážení kamionů nebo měření hladiny alkoholu. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků