kdyby ti naši zákono-"dárci" od začátku přebírali funkční modely tak jsme dnes někde jinde, ale to nemůžeme čekat, oni totiž každou dobrou věc tak dokonale zmrší, že původně dobrá věc u nás vede do pekel. To konec konců přesně ukazuje ta krásná ironie článku... je moc nehod? změníme definici nehody a to co doteď bylo nehodou je najednou mimo, statistiky se vylepšují, prémie vyplácí a všechno je super v prdeli. Teda z pohledu obyčejného člověka. Ti co rozhodují to vidí skrz vlastní peněženky úplně jinak. Tak se tomu aspoň smějme, to zatím můžeme. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-DM.
Ohledně tohoto nápadu s 500 000 limitem jsem slyšel a četl už několik reakcí odborníků (z řad policie, pojišťoven atd.) a všechny se shodovaly na tom, že se vlastně skoro nic nezmění, protože jen u velmi malého množství nehod v současné době, které jsou nad dnešní limit, nedojde ke zranění účastníků. Trochu složitá věta takže polopatě - je mizivé množství nehod se škodou řekněmě 200 000 Kč a přitom žádným zraněním.Takže pravda je nikoliv jak tvrdí R.O. že drtivá většina nehod bude tímto ingorována statistikami, ale naopak - že se skoro nic nezmění.
V autech nejsem zadny odbornik. Svoje auto vozim do servisu s cimkoliv (od vymeny oleje po vymenu zarovky ...) a tak nevim co kolik tak muze stat, takze jak bych poznal ze skoda bude 100k nebo 120k ? Jak se budem s druhym ucastnikem nehody dohadovat kolik ta skoda je ??? V autech se moc nevyznam a to ze on ma nejakou Audinu co je ji poto, jak ja mu muzu verit ze naraznik bude za 50k a blatnik za dalsich 50k ??? To budou policajti rozdavat tabulky ci co ?? Je to kravina, platim dane, oni z nich dostavaji plat takze si je vlastne platim ja, tak mi proste prijedou poslouzit. VSICHNI statni zamestnanci si MUSI uvedomit ze jsou ZAMESTNANI NAS LIDI, takze neexistuje ze se na me vybodnou (praxe je jina) - ja taky svemu zamestnavateli nereknu ze by muj podrizeny mel prevzit zodpovednost za chod vyroby, abych ja mohl jezdit driv domu a mel min prace .... Je to KOKOTINA TOTO
Nechápu jak to souvisí s mým příspěvkem, který cituješ. A vlastně ani jak to souvisí s článkem.Ten problém, který popisuješ, totiž vůbec nesouvisí s výší limitu, tudíž s tím o čem článek je. Neboli - problém bude stejně tak poznat, jestli jsem nad 20 000 jako poznat, jestli jsem nad 500 000 (i když tohle bude asi v dané chvíli účastníkům jedno, protože škoda 500 000 bude asi znamenat hodně sešrotovaná auta a houkající sanitky poblíž).
no promin ze jsem to prilepil pod tvuj prispevek, nevsim jsem si ze nahore je pridat dalsi nazor ... A jak to s tim souvisi ??? Jednoduse kolem 20 k to odhadnu i ja, ale jak poznam ze to auto ma cenu 100, 200, 400, 500, 600 tisic ??? Vim ze prumerna Audina stoji nad 500k, ale jak mam vedet kolik ma hodnotu treba 4 roky stara ??? Jasne ze kdyz zrusim nekomu fabku tak k tomu nebudu volat policajty (dle novoty) protoze vim ze ta 500k nestoj. Jo a jeste jedna vec, nevim jak vy, ale ja kdyz mam tukanec (nedej boze vaznejsi havarku) tak jsem pekelne nervozni a tako nejake domlouvani a dohadovani a sepisovani co, kdo, proc a komu na miste s druhym ucastnikem, teda nevidim moc realne, hlavne kdyz to bude treba nejakej strejc a nedej boze cikan nebo vetnamec.
Tak zavoláš policii, nechápu v čem je problém.Pokud bude nehoda do 500 000 škody a bez zraněných, pak policii volat nemusíš. Není řečeno, že nesmíš.
Když vezmu v úvahu, že většina aut na silnici je na leasingy, tak se vůbec nic nezmění. Protože v případě vozu na leasing se musí volat policie ke každé nahodě tak jako tak a je jedno jestli je škoda za 1000 Kč nebo 100 000 Kč protože se jedná o škodu třetí straně :-/ Měli by spíš změnit zákon vzhledem k leasingovkám.
nějak si nedovedu představit moc nehod, dejme třeba nad 100 000 škody které by byl bez zranění. Taková totálka dvou trábošů, škoda 12 000 a už musí policajti vyrazit protože tam budou mrtví.
K těm trabantům- za prvé:škoda tak do 2.tisíc a za druhé:mrtvých aspoň deset :-D:-D:-D
To neni pravda.Ta skoda pri nehode dvou trabantu bude vyssi. Jsou to prece jiz historicka vozidla :-D i kdyz s temi mrtvymi to bude pravda :-O
Mám povinné i havarijní pojištění u CPOJ, jezdím dva roky starým soukromým vozem střední třídy. Mám nyní volat policajty i při řekněme odřeném jednom plechu nebo jen když uvidím že je na vozidle větší škoda nebo došlo ke zranění některého z účastníků nehody? Nejde mi teď o zákon, ale o to zda se mi podaří vyřešit pojistnou událost přes havarijko i když policajti u nehody nebyly. Sorry že se ptám blbě ale za více než 10 let mě ještě nikdo netrefil a já nikoho taky ne, tak jen platím pojištění :) Děkuju za odpověď.
nejlepsi bude, ze jak se ti neco stane, tak vem telefon a zavolej na pojistovnu/cajty a pozeptej se jich..
Tento rok do me uz nabourali 3x. 2x Praha 1x Rakousko. Zejmena ten Rakousky model mi prijde docela zajimavy. Ten kdo zavola policii zaplati za vyjezd 36Eur. Motivace pro ucastniky dohodnout se sami a vyridit to s pojistovnama. Pokud zavolam policajty zaplatim 36Eur a nasledne to narokuji na pojistovne pokud jsem poskozeny. Jinak prvni manik do me vlete na krizovatce kdyz jsem zastavil a rozblikal svetla protoze prede mnou manikovi chciplo auto a strkal ho z krizovatky. Oprava 135k. Podruhe pomerne to same, v klidu zastavim na semaforu na cervenou, a lup manik v E medaku sup do me :-) za 50k.
Aby nemuseli makat, takhle si to zjednoduši.System je byrokratickej moloch , na jimem mistě ho takový zásah ochromi.Budou ho sami sabotovat, jako to dělali doted, kdyz jim sebrali nějakou pětku z platu.Dalši podivuhodnost je, když nahradili odebiráni řidičáku při neoprávněnem stáni na nistě pro invalidy za dalsi perličku a tou je zákaz jizdy po krádeži reg. značky. Nějakou dobu se to bude ignorovat, pak někoho potrestaji, aby to vyznělo co nejabsurdněji a bude se usilovat o další změny.Takovy postup dokáze celý zákon akorát degradovat. A následky takových postupu tu máme už dnes. Napřiklad ticha tolerance většiho množstvi alkoholu atd.
Pokud se soudný člověk zamyslí nad smyslem a funkcí pro který byla policie založena dojde k tomu že má sloužit občanům. To co se poslední léta děje svědčí o opadu. 1/ povinnosti ochrany přenesla státní policie na městskou ( nemaká ať to zaplatí město )2/ povinnost asistence u havárek nechá občanům ( ať se třeba podřežou břitvou při dohadování kdo koho boural )3/ povinnost honit zloděje to je k smíchu když mě před lety přepadli před bytem tak první otázka byla jestli snad jsem těm chudákům co mě mlátili neublížil. ( chtěli viníka a já byl poruce )4/ ochrana majetku jestlipak chodí policisté po městě a hlídkují tady v Praze jen dávají pokuty odtahují auta a buzerují. Co dodat zrušíme vládu berňák celnici armádu najmeme americkou a soudy budeme platit Němcům . Zvolíme starostu pro ČR ( spousta měst ve světě má víc jak 100 000 000 obyvatel ). Pak tu bude pořádek a blahobyt .
Naopak: Trest dle výše škody je správný. Pokud někomu rozbiju či ukradnu obraz od dcery s hodnotou 0, taky dostanu jiný trest, než když to bude originál od Rubense.A dále: problém je podle mne v pojistných podvodech. Již nyní si lidé (dejména málo jezdící z venkova) neplatí havarijní pojistku a když to opřou o vrata od kravína, domluvěj se se sousedem, jako že do nich jako narazil. A příště to případně naoplátku udělají jinak. Celé je to zhoršované ještě tím, že pojišťovny mají malý zájem proti takovým podvodům bojovat, neb povinné ručení není pojistka (dobrovolná a vzájemně výhodná smlouva), ale jakýsi socialistický donucovací paskvil. Pokud díky podvodům náklady pojišťoven stoupnou, v pohodě ručení zdraží, neb (poctiví) lidé nemají šanci říct, že za takovou cenu už je ta služba pro ně nezajímavá. A jakmile se limit zvedne na 200 či 500 tisíc, přibude pojistných podvodů, více lidí bude touto cestou řešit svoje nehody, částky takových podvodů se zvýší a logicky - CENA RUČENÍ VZROSTE. To opět povede další lidi k tomu, že si přestanou platit dobrovolnou havarijní pojistku a případnou nehodu s kamarádem vyřeší přes ručení. A tak stále dokola, až havarijní pojistka bude raritou.Prostě typický socialismus, jako když stát odškodňuje vyplavené majitele domů, kteří se nepojistili, nutí nás platit vysoké zdravotní "pojištění" na kuřáky, alkoholiky, bungeejumpery, horolezce, horníky a další lidi vědomně poškozující si zdraví.
To pak skokem zdraží povinné ručení na dvojnásobek, protože to se bude fingovat ještě víc. Jo jeden bude cizinec a vůbec, to je blbost. A s leasingama na mě nechoďte. Jinak škoda do 500.000Kč, to bych mohl nějakou Fábijí projet skrz na skrz (a že to jde) a Škoda jen 249tis (nebo kolik to stojí):-D Tak jakepak copak, nic se nestalo, ani poldy volat nebudeme :-D Jinak ten návrh je kravina. A pokud mě nekdo sejmě tak si poldy zavolám i tak. Už jen proto aby mě přidrželi, protože bych tomu viníkovi za to že mi sejmul autíčko asi chtěl ublížit na zdraví.Nějací důchodci v oknech to umí dobře. Jen když někdo přečnívá jedním kolem na trávník, nebo jim pod okny někdo venčí psa. To policajti jezdit můžou furt dokola:-/ Pokud má policie málo kapacit, tak by po městě nemuseli chodit spolu za ručičku ty škodolibé, arogantní a totální buzny jménem městská! Ale mohli by jít pomoct dělat nějakou kancl práci a normální poldové (ti správní chlapi se zeleným proužkem na autě) by měli více času.
na Slovensku sa tiež snažia o niečo podobné. Poisťovne sa už nechali počuť, že vzhľadom na veľké riziko poistných podvodov, pôjde poistné rádovo hore!
"Řádově" znamená "o řád(-y)", tedy např. z desítek tisíc ročně na stovky tisíc. Ty tomu věříš?
V tom rozhovore so zástupcom SKP (Slovenská kancelária poisťovateľov, združenie všetkých posťovní) bolo spomenuté nie rádovo, ale niekoľkonásobne. Ale aj tak to bude hodne...Dúfam, že tak skoro nebudem musieť, ale ja ich aj pri tej najmenšej nehode zavolám - ľudia sú totiž svine, nikto sa dobrovoľne k ničomu neprizná. Takisto, ak má niekto auto na leasing, už je do nehody zapletená aj tretia strana a je nutné volať aj políciu. Schválne si pozrite malé písmenká v zmluve, v prípade poškodenia auta ak nemáte papier od polície, môžte škodu zaplatiť z vlastného vrecka. Alebo iná pikoška - jedna nemenovaná leasingovka má v podmienkach pokutu 30tisíc Sk, ak dôjde k strate servisnej knižky. To znamená, že servisná knižka sa v aute nesmie nechať, pretože ak by ukradli auto s ňou, tak smola, platíte ešte navyše za stratenú servisnú knižku. Ak ale servisnú knižku v aute nemáte a auto sa pokazí niekde na ceste, máte problém s uplatnením záruky u asistenčných služieb...
aji když vznikne nehoda za 0,5kč tak ji zavolám,co kdyby přišla škoda třetí osobě?
Co takhle volat policii k vrazdam, kde zabiji vice nez dva lidi (domaci zabijacky resit pres pojistovnu), ke kradezim radeji nad deset mega (za ucelem vyberu spoluucasti) a ke znasilneni jenom skupinou tri a vice pachatelu. Pak snad konecne ti udreni organi budou mit vice casu na dulezite veci jako je kafe na benzince, solitair na sluzebne a hrani tenisu s kaminkem a policejnimi placackami nekde za bukem.
Mely by se vyhubit cikani, kteri kradou zelezny srot a nebo pasou slapky, zabilo by se tim spousta much jednou ranou. Majitelum cehokoliv zelezneho by nevznikaly skody. Stat by usetril na socialnich davkach. Klesla by kriminalita. Uvolnila by se spousta bytu a ty nove, ktere cikani dostavaji za odmenu, ze vybydleli dalsi barak by uz nikdo nenicil. Zmizeli by slapky z ulic a v neposledni dobe by policii ubyla zbytecna administrativa spojena s vyse uvedenymi vecmi. Skoda, ze neco takoveho neslo zanest do reformy verejnych financi, nemusely by pak tolik okradat nizsi a stredne prijmovou tridu.
Existují jednodušší způsoby jak ulevit policii. Úplně by stačilo, aby všichni jezdili dostatečně rozumně, aby k nehodám vůbec nedocházelo. Není třeba se vymlouvat na Policii, že je tam a ne jinde, že kontroluje to či ono. Záleží snad hlavně na řidičích, zda dokážou jezdit slušně, ohleduplně a podle zákona i bez policejního dozoru či buzerování. Kolik řidičů to v reálu asi dokáže, je to tak obtížné? A kolik řidičů by se asi vymlouvalo na špatný zákon nebo nevhodné chování policistů/politiků, než aby raději sami od sebe začali jezdit bezpečněji a ohleduplněji?
Pozorovatel je beznadějný idealista! V teorii by to snad šlo, ale v běžné praxi naprosto neproveditelné!To je to samé, jako když se před lety říkalo: (budeme všichni pilně a poctivě pracovat a každý si bude moc pak vzít z plodů naší práce podle svých potřeb, zrušíme peníze a budeme mít všichni blahobyt v sociálně zpravedlivé společnosti).Je třeba si uvědomit, že každý jsme jiní (i jinak řídíme, někdo k tomu má lepší vrozené vlohy jiný je rád že je rád). Řidiči řídí mnohdy nevalné psychické kondici, mnozí jsou ve stresu, někteří zase v aute vyřizují záležitosti (podnikatelé), což odpoutává pozornost od řízení. Je také dost čepičářů a starých řidičů, kteří už se špatně orientují, mají horší odhad, zmatkují a ohrožují tím ostatní, k tomu všemu jsou bezohlední, že si jezdí moc pohodově, tvoří se za nimi kolona a všechny brzdí a provokují k předjíždění (což může být v dnešním hustém provozu problém). Jiní zase rádi riskují a nedomýšlejí všechna rizika, jezdí pod vlivem alkoholu, nebo drog (což je zvlášť zavrženíhodné), nebo jezdí jen svizněji, ale i to se dá dělat opatrně a bezpečně.Také auta jsou různá a jejich schopnosti jsou velmi rozdílné. Potom jsou tu cesty, na kterých jsou i hodně zrádná místa, která nelze vždy a všude bezpečně rozpoznat. Další věc je také vlastní předpisy, které jsou mnohdy neadekvátní a vzhledem ke konkrétnímu místu a situaci zbytečně buzerují a poztrádají logiku zdravého rozumu nekonformního člověka. Jeden to přesto dodrží, jiný ne. Nedá se odsuzovat jeden ani druhý, je třeba se podívat na adekvátnost předpisu vzhledem ke konkrétní situaci. Příkladů neadekvátnosti lze uvést mraky, ale proč, všichni jich stejně znáte dost.Hlavně mi tady nepište nic o slepém dodržování předpisů! Až budou božsky dokonalé a budou citlivě vystihovat každou situaci, pak nic proti, ale teď v čase paskvilozákonů ne!
Zrušit Policii. Ať žije anarchie :-D
:D ;-)Jo ten tenis jsem viděl...
aj ja mam na to recept ;) staci zakazat akukolvek prevadzku motorovych vozidiel ;)
Proste, jste ucastnikem nehody, okamzite to vyfotite z nekolika stran, vypisete formular, oba podepisete, odstranite vozidla a doplnite ty blbosti jako adresu, jmena, apod.Takze misto 2hod blokovat provoz par minut. To same u velke. Proc nemuze prijet nejaky motorkar, nejaka hlidak (JENOM PROSIM Co je na tom k nepochopeni ?
Pokud myslíš digitální foťáky, tak tě asi zklamu. Digitální fotky maj pro policii a potažmo pro pojišťovny jako důkazní materiál nulovou hodnotu.
Tak tohle je fakt joke roku :-D
LOL, to si ako myslis ze sa nehoda dokumentuje na analogove fotaky? Take s tym 36-obrazkovym kinofilmom? Heh...Myslim ze ked to nafotis na digi-fotak z niekolkych stran, pripadne obides cele miesto nehody a nahras nepreruseny video-zaber zo vsetkych smerov (dnes fotaky bezne zvladnu 640x480/30fps), neexistuje aby sa taketo zdokumentovanie nebralo za dostatocny dokaz...
nevim jak je to teď, ale na jaře nám na Oplu Combo ukradli všechny 4 17" AEZky, rádio... byl to fotit s klasickym foťákem a když sem se ho zeptal proč nepoužívaj jednodušší digitály, tak mě bylo odpovězeno, že to maj zakázáno kvůli jednoduché manipulovatelnosti...
Hm, a co myslis, ako sa robia fotky z "analogovych" fotoaparatov? V podstate tak isto, ako z digitalnych, akurat ze na zaciatku stroj zoscanuje policko filmu. Potom mas uz obraz v digitalnej podobe, a ten sa prenesie strojom na papier tak, ako obrazok z digitalneho fotoaparatu. Casy, ked sa fotky robili "klasickou" cestou (zvacsovaci pristroj, ustalovac a vyvojka) su uz davno prec...
Tak me vysvetli proc to ty policajti na ten digital foti ?
K nepochopení nic, jen si myslím, že pojišťovny nebudou rády. Ono to totiž poskytuje velky prostor pro pojistné podvody.
To je blbost. Se pojišťováci pos... vzteky.
Která bouračka je nad 500.000,- To už tam jsou snad i mrtví. Já mám 4 roky staré auto za 600.000,- a nyní mi za něj v bazaru nabízej 130.000,-. To by sme se museli nabourat čtyři a všichni totálky. Policajtům se zkrátka nechce makat. Vidět pěšího policajta to je zázrak a na silnicích jsou pouze na místech, kde zaručeně vyberou pokuty a pak se jdou zase zahrabat do kanclu. Zkrátka jako 90% všech státních zaměstnanců, hlavně úředníků (finanční, sociální) jsou to nedělákové, které nikdo nekontroluje. 3-[
No reknu to takhle, tuknul do me manik, vymena 5tych dveri, 2 dily vejfuku a zadni naraznik prace + lak bratru za 135k
No a je to chyba státních zaměstnanců nebo těch idiotů, co nám vládnou? Chyba není v těch lidech, kteří mají to, čemu se říká "buzerace" nařízeno interními předpisy a do čeho jsou svými nadřízenými tlačeni a za co hodnoceni - CHYBA JE V SYSTÉMU. Bohužel racionálních změn systému se od našich bezcharakterních a úplatných politiků těžko dočkáme. 3-[Nedivte se policajtům, že nejsou na ulici, protože to procházení ulicí není ve všemocný interní "statistice" jak vykázat. Ale takový rozdaný blokový pokuty v částce XX.XXX/měs., to se jinak hodnotí. V tom se dokonce soutěží mezi jednotlivci, odděleními, okresy, kraji.... :-/ Nedivte se, že většina z nich, co nechce mít negativní hodnocení a bejt bez odměn, osobního příplatku apod., radši vezme radar a jde vybírat za rychlost nebo nesprávný parkování. Bohužel.Smůla je i to, že krátkozrací vidí chybu u těch, kteří se chybným systémem pouze řídí a nejsou schopni ho ovlivnit, místo aby pochopili, na který úrovni tyhle paskvily vznikají....
Ťukněte blbě A8, S-Klasse nebo 7er na předek tak, abyste rozhodil přední nápravu a poškodil převodovku a půlmego je v háji, ani nevíte jak. U Maybacha, Lamborgini, RR či něčeho podobného bude k témuž stačit dokonce jen klepnout nárazník, blatník a kolo.
Když už machruješ, ty 7er Klasse, tak "Lamborgini" se píše trošku jinak.
Znamy se nevenoval rizeni prehledl, ze pred nim Seat zastavil narychlo pred prechodem aby dal prednost (nedlouho po zavedeni nove upravy prednosti chodcu) a zaparkoval mu S-classe do kufru. Zadna velka rana, auto zcela pojizdne, skoda 350.000Kc.
skoda ze tych a8, 7er, maybachov, veyronov tu nejazdi aspon 90% ;)
Jen to řekni.Jsou vyžírky a svině.
No, ja jsem byl 2x ucastnikem dopravni nehody - oboje byly mensi nehody - policie prijela v obou pripadech asi za 45 minut, potom 5 minut trvalo mluveni s nami a dejchnuti, jestli jsme nepozili alkohol a pak si sedli do auta a cca 40 minut tam neco delali, pak vylezli a rekli nam vysledek, ulozili pokutu, dali papiry.Takze mozna, kdyby ta administracni cast (?) z jejich strany netrvala tak dlouho, tak by stihli vic nehod v kratsim case.
dotyčný prostě na místě vlastní rukou podepíše že je viník, aby se pak nemohl vykrucovat. a když nebude chtít, tak se holt zavolá policie.
Naprosto s tim souhlasim, jen by mohlo byt vylepseni, pokud se ucastnici nehody nedohodnou (dohodnout znamena pisemne na formular pojistovny), zaplati pausalni poplatek 2000 za prijezd policie...
Pekna ober-somarina! Tak niekto do mna zo zadu vrazi, nechce si uznat vinu, ja zavolam policiu, a ja mam za to platit??? Pandurov si uz raz platim svojimi danami a dalsimi odvodmi do statneho rozpoctu!
Článek tak nějak nekoresponduje s tím, co jsem si přečetl. Jestli je pro pány redaktory pojem nehoda pouze ten, který je na papíře, tak to potom vše vysvětluje. Pokud to myslí jako ironii, je na ni příliš brzy, zatím není nic uzákoněno.
...a to i kdyby mělo jít jen o poškozenej nárazník a poškrábanou lampu, jako se mi to stalo posledně..
Tak je. Radsej stravim dve hodiny cakanim na pandurov, ako by som potom stravil pol roka sudnymi spormi s vinnikom, ktory si to "rozmyslel", a odmieta uznat svoju vinu. Bez riadneho vysetrenia a zdokumentovania nehody by som mu potom tu vinu velmi tazko dokazoval...
SamozřejměB-]B-] Přece nejsi na hlavu.;-)
Vzhledem k různým skupinám obyvatel bych se toho bál, protože někoho nabourají a když bude chtít po nich pojistku nebo něco, tak ho ještě zmlátí a budou vyhrožovat a ten nabouraný si to teda raději zacvaká sám. Bohužel slušných lidí v tomto státě je velmi málo, ale naštěstí ještě nevymřeli.
Myslíš Hnědořidiče?:-D:-D
Věřím, že ne. Ti jezdí zásadně bez pojistky (a často bez řidičáku) takže vyžadovat po nich plnění z pojištění je ztráta času.
Tím, že policisté tráví hodiny vyšetřováním banality, při které praskne světlo a okno za 50 000 Kč, nemají pak čas na opravdu důležitou práci. :-D:-D:-D A co důležitého mají zmetci na práci?? Měřit na výpadovce z Kroměříže na Kojetín? 50m před koncem obce?? Ať táhnou do prdele
A sakra...
Á, pán je dozajista intelektuál a odborník na práci bezpečnostních složek.... :-D
Jo a jeste bych dodal dalsi intelektualne vysilujici praci je vybirani pokut od nestastniku pachajicich prestupek prvni tridy :-) otaceni v krizovatce rizene svetly. Oblibena mista, pobliz Budejovicke, Vinohradska. Konkretne u te Budejovicke je to diky cca 20m sirokemu delicimu pasu opravdu manevr 1.tridy nebezpecnosti zasluhujici zastreleni vinika na miste. A pak ty vocasove chteji delat mkt. akce na zlepseni image policie. Ono by obcas stacilo kdyby se chovali slusne, nebuzerovali zbytecne a hlidali opravdove prusvihy ( chlast, rizeni bez papiru, rizeni srotu bez technicaku, 60km/h pred skolou apod.
:-D Tak presne tam jsem ji schytal taky - bylo to za 500,- jeste pred bodovym systemem...Jeste jedna prihoda - chlapek me sejmul, kdyz jsem vyparkovaval, evidentne me videl, zadnej problem, hned zastavil, uznal, ze to byla jeho chyba. To jeho auto nevypadalo moc dobre, tak jsme zavovali policajty. Po prijezdu ale chlapek otocil, ze prej to byla vsechno moje chyba, coz jsem samozrejme vyvracel. Jeden mi veril, druhej ne, takze jsem vyfasoval tisic bez bodiku....3-[
No nevim jestli je pan intelektual ale dozajista ma pravdu. Sam jsem bydlel v jedne ulici v Praze kde hnedocesi a fetacky smazky docela pravidelne vytloukali nestatsnikum okenka u aut parkujicich na ulici. Kdyz jsem sel rano pro auto na hlidane parkoviste dost casto jsem sel kolem vysypaneho okenka. A policajti ? No ty sem v te ulici za 3 roky videl 1x :-). Zato na prilehle benzince kolem ktere jsem sel na ono hlidane parkoviste jsem je vidal dost casto. A k tomu mereni ? Co poudal pan policejni prezident ? Ze nebudou merit na nesmyslnych mistech ? Hmmm takze jen za posledni tyden ulice K Horkam 50km/h mereni, nikde chodnik, skola zadni lide, zato naramne mistecko pro vyber pokut a bodiku. Naposled 50km/h na Prumyslovy ( pro ty co nevedi, skoro hlavni obchvat prahy ). Dat tam 50km/h to musel vymyslet inteligent. No dneska jsem tam jel dal jsem na tempomatu 52km/h a predjizdeli me doslova vsichni !!! vcetne multikar :-).
Co kdyz kvuli nejake bouracce nestihnout dopit kavu na benzince? Budme na ne hodni, jsou to taky jenom lidi ;)
A nemusel by se pak volat k takovým nehodám stejně alespoň agent pojišťovny?Uvidíme, s čím naši drazí "vyvolení" nakonec přijdou.
Zni to sice trochu absurdne, ale bohuzel to tak bude. Asi to nebude prvotni motivaci policie po tom chtit takovou zmenu, ostatne v clanku je to receno s nadsazkou, ale pokud to udelali jednou, udelaji to i podruhe. Vsichni prece vime, ze se od lonska zvedla hranice pro hlaseni z 20 na 50 a presto nam policie a ministertvo maze kolem huby, jak sice mrtvych pribylo a nehod ubylo. Tak proc by to neudelali znova? Udelaji, za rok budou rikat to samy, jen pokles bude jeste vetsi...Jinak - stejne dneska k malym skodam nikdo policii nevola, pojistovne je to uplne jedno, jestli je to za 50, 100 nebo za 200, oni samozrejme nemaji zadnou paku chtit u vetsich skod hlaseni policii. A stejne tak leasignovky, proste to neudelate a oni vam smlouvu nevypovi, jste jejich zakaznik. Je to uplne fuk, kdyz se hranice zvysi, jen se castecne "zlegalizuje" soucasny stav, zbytek udela bud problemy z klapitoly 2 a/nebo prida trochu placani fizlu a politiku z kapitoly 3...
Já počin policie tentokrát vítám. Má to logiku, i když to po desítkách let, kdy bylo nutné vyšetřovat i naprosto banální nehody s téměř nulovou škodou, mnohým případá těžko stravitelné.1. Pokud bude zrušen nesmysl se škodou třetí straně (leasingová nebo firemní auta), pak je to proveditelné.2. Pokud policie opravdu nebude (=odmítne i při případném zavolání) jezdit k nehodám, kde zranění není a škoda není zjevně astronomická (totálky), zmizí i dnes běžné " tys do mě vrazil a vinu sice uznáváš, škoda není velká, ale když to jen sepíšem, tak nedostaneš pokutu a to zas teda já nedopustím". Prostě postup bude takový, že buď se účastníci dohodnou, kdo škodu zavinil, navzájem se identifikují a na běžném formuláři pojišťovny si to navzájem stvrdí, nebo se nedohonou a pak nechť to řeší asistenční služba pověřená pojišťovnou. Plácat na tohle kapacitou policie mi připadá jako zhovadilost. Ostatně takhle to funguje na západ od našich hranic v pohodě už léta a nikdo s tím nemá problém. Mně se například stalo, že španělská policie odmítla přijet i k vykradenému autu, když jsem jim na telefonický dotaz oznámil, že je rozbité sklo dveří a ukradené rádio v ceně 300EUR a taška se dvěma ručníky. Sdělili mi, že tímhle policie opravdu nebude ztrácet čas a ať si papír pro pojišťovnu vyplním sám. Na rozdíl od ČR, kde by tahle lapálie zabrala půl dne, výjezd obvodního oddělení, následně kriminálky, následně sepsání protokolu na oddělení a za třicet dní odložení případu, kvůli spoluúčasti stejně bez koruny náhrady od pojišťovny, tam to jediný policista vyřešil se stejným výsledkem za deset vteřin telefonování.3. Dojde-li ke zranění, pak není co řešit a to nechť policie vyšetřuje i nadále.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.