Policie má novou zbraň. K Audi RS6 s výkonem 580 koní přišla zajímavě

Silnice Jihomoravského kraje v současnosti hlídá jedno netradiční policejní auto. Tamní policisté totiž používají starší desetiválcový super sedan od Audi.

Tu a tam se v řadách policie objeví i nějaké to zajímavé služební vozidlo kromě standardně profláknutých Octavií nebo dálničních Superbů. Po starší mediálně proprané kauze zapůjčení a nehody policejního sporťáku BMW i8 nyní přináší Týdeník policie informaci, že dopravní policie v Jihomoravském kraji nyní opět využívá dosti výkonný „služebák“. Je však o cosi nenápadnější.

Již od konce prosince minulého roku totiž silnice střeží jeden kousek staršího Audi RS6 s karoserií sedan. Přesněji tedy policisté z Oddělení silničního dohledu usedají do exempláře z roku 2009, který byl původně zabaven v trestním řízení, nakonec propadl státu a nyní byl vybrán jako ideální posila do flotily PČR.  

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Výkonný sedan je mimochodem vskutku zachovalý. Najeto má pouze okolo 48.000 kilometrů. Po stránce techniky mluvíme o generaci RS6, která pod kapotou místo současného osmiválce ještě používá dvakrát přeplňovaný pětilitrový desetiválec o výkonu 426 kW (580 koní) a točivém momentu 650 N.m.

Pohon všech kol quattro je samozřejmostí a maximálně zvládne RS6 upalovat rychlostí kolem 280 km/h, což by nasvědčovalo továrně odstraněnému omezovači (Audi tuto možnost nabízelo). Standardně měla totiž RS6 rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Na dálku pak vypadá RS6 jako klasické služební vozidlo PČR, dostalo tedy normální reflexní polepy a slogan „Pomáhat a chránit“. Na střeše pak stojí nízké červeno-modré majáky.  

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

včera | Richard Herbich | 5 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich