Policie má novou zbraň. K Audi RS6 s výkonem 580 koní přišla zajímavě

Silnice Jihomoravského kraje v současnosti hlídá jedno netradiční policejní auto. Tamní policisté totiž používají starší desetiválcový super sedan od Audi.

Tu a tam se v řadách policie objeví i nějaké to zajímavé služební vozidlo kromě standardně profláknutých Octavií nebo dálničních Superbů. Po starší mediálně proprané kauze zapůjčení a nehody policejního sporťáku BMW i8 nyní přináší Týdeník policie informaci, že dopravní policie v Jihomoravském kraji nyní opět využívá dosti výkonný „služebák“. Je však o cosi nenápadnější.

Již od konce prosince minulého roku totiž silnice střeží jeden kousek staršího Audi RS6 s karoserií sedan. Přesněji tedy policisté z Oddělení silničního dohledu usedají do exempláře z roku 2009, který byl původně zabaven v trestním řízení, nakonec propadl státu a nyní byl vybrán jako ideální posila do flotily PČR.  

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Výkonný sedan je mimochodem vskutku zachovalý. Najeto má pouze okolo 48.000 kilometrů. Po stránce techniky mluvíme o generaci RS6, která pod kapotou místo současného osmiválce ještě používá dvakrát přeplňovaný pětilitrový desetiválec o výkonu 426 kW (580 koní) a točivém momentu 650 N.m.

Pohon všech kol quattro je samozřejmostí a maximálně zvládne RS6 upalovat rychlostí kolem 280 km/h, což by nasvědčovalo továrně odstraněnému omezovači (Audi tuto možnost nabízelo). Standardně měla totiž RS6 rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Na dálku pak vypadá RS6 jako klasické služební vozidlo PČR, dostalo tedy normální reflexní polepy a slogan „Pomáhat a chránit“. Na střeše pak stojí nízké červeno-modré majáky.  

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků