Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Ve službách komunistické Veřejné bezpečnosti a následně republikové policie jezdily dosud především vozy vyrobené v tuzemsku, případně ve spřátelených socialistických zemích.

Hlavně jako doprovod státních prezidentských a vládních návštěv bude sloužit flotila deseti vozů Audi S6, které si pořídila Ochranná služba Policie České republiky.

Za nejvýkonnější auta, která kdy s policejní kamufláží u nás jezdila, zaplatila celkem 21 770 230 Kč.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Pod kapotou každého z těchto vozů pracuje zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem válců 3 993 cm3.  Maximální výkon činí 330 kW (450 koní). Točivý moment až 550 Nm je na všechna čtyři kola přenášený prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic.

Auto má v sériové verzi omezenu maximální rychlost na 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku nastává po uplynuté 4,4 sekundy.

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

V kombinovaném režimu potřebuje auto na ujetí stovky kilometrů 9,4 litru, spotřeba ve městě dosahuje 13,3 a mimo město jen 7 litrů. Nad rámec běžné výbavy je v interiéru těchto vozů instalována kamera a spojovací technika, nechybí samozřejmě výstražná světla.

Auta nahradí již letitá vozidla Audi A6 3,2 quattro, která se jen letos účastnila 240 různých akcí. Tyto vozy, které jsou ještě v původních barvách Policie ČR teď začne využívat dopravní police pro dohled v silničním provozu.

Na to, v jakých automobilech jezdili tuzemští strážci zákona od skončení druhé světové války do dnešních dnů, se můžete podívat v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků