Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Ve službách komunistické Veřejné bezpečnosti a následně republikové policie jezdily dosud především vozy vyrobené v tuzemsku, případně ve spřátelených socialistických zemích.

Hlavně jako doprovod státních prezidentských a vládních návštěv bude sloužit flotila deseti vozů Audi S6, které si pořídila Ochranná služba Policie České republiky.

Za nejvýkonnější auta, která kdy s policejní kamufláží u nás jezdila, zaplatila celkem 21 770 230 Kč.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Pod kapotou každého z těchto vozů pracuje zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem válců 3 993 cm3.  Maximální výkon činí 330 kW (450 koní). Točivý moment až 550 Nm je na všechna čtyři kola přenášený prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic.

Auto má v sériové verzi omezenu maximální rychlost na 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku nastává po uplynuté 4,4 sekundy.

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

V kombinovaném režimu potřebuje auto na ujetí stovky kilometrů 9,4 litru, spotřeba ve městě dosahuje 13,3 a mimo město jen 7 litrů. Nad rámec běžné výbavy je v interiéru těchto vozů instalována kamera a spojovací technika, nechybí samozřejmě výstražná světla.

Auta nahradí již letitá vozidla Audi A6 3,2 quattro, která se jen letos účastnila 240 různých akcí. Tyto vozy, které jsou ještě v původních barvách Policie ČR teď začne využívat dopravní police pro dohled v silničním provozu.

Na to, v jakých automobilech jezdili tuzemští strážci zákona od skončení druhé světové války do dnešních dnů, se můžete podívat v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků