Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Ve službách komunistické Veřejné bezpečnosti a následně republikové policie jezdily dosud především vozy vyrobené v tuzemsku, případně ve spřátelených socialistických zemích.

Hlavně jako doprovod státních prezidentských a vládních návštěv bude sloužit flotila deseti vozů Audi S6, které si pořídila Ochranná služba Policie České republiky.

Za nejvýkonnější auta, která kdy s policejní kamufláží u nás jezdila, zaplatila celkem 21 770 230 Kč.

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Belgická policie si pořídila Škodu Octavia RS v provedení Big Brother

Pod kapotou každého z těchto vozů pracuje zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem válců 3 993 cm3.  Maximální výkon činí 330 kW (450 koní). Točivý moment až 550 Nm je na všechna čtyři kola přenášený prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic.

Auto má v sériové verzi omezenu maximální rychlost na 250 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na stovku nastává po uplynuté 4,4 sekundy.

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

V kombinovaném režimu potřebuje auto na ujetí stovky kilometrů 9,4 litru, spotřeba ve městě dosahuje 13,3 a mimo město jen 7 litrů. Nad rámec běžné výbavy je v interiéru těchto vozů instalována kamera a spojovací technika, nechybí samozřejmě výstražná světla.

Auta nahradí již letitá vozidla Audi A6 3,2 quattro, která se jen letos účastnila 240 různých akcí. Tyto vozy, které jsou ještě v původních barvách Policie ČR teď začne využívat dopravní police pro dohled v silničním provozu.

Na to, v jakých automobilech jezdili tuzemští strážci zákona od skončení druhé světové války do dnešních dnů, se můžete podívat v následující fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A2 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 146 656 km
Cena: 76 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků