Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Vozy budou tankovat na pěti vodíkových stanicích. Zatím bylo Metropolitní policii dodáno jedenáct vodíkových Toyot Mirai.

Pokud se někde píše o neobvyklých policejních vozech, většinou jde o další luxusní přírůstek strážců zákona v Dubaji, elektromobily BMW i3, dálničních stíhačkách, případně BMW i8 zapůjčené Policii České republiky. Zkrátka ne všechny policejní vozy musejí být nudné krabice na kolech, kterým ujede kde kdo, byť dnes o to o vysokých výkonech také zrovna nebude.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Metropolitní policie Londýn získala jedenáct vodíkových Toyot Mirai díky grantu iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking. Vozy budou sloužit jako služební, a to v „bitevních“ barvách, ale také jako neoznačená. Cílem nebylo přímo poukázat na neobvyklost takových vozů, podobně jako v Dubaji, ale pomoci naplnit strategie pro čistější ovzduší v Londýně. Vozy budou využívat pět vodíkových stanic, díky investicím do infrastruktury se však v budoucnu síť „čerpaček“ rozšíří.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.

Celkem už Toyota prodala zhruba 5000 vodíkových modelů Mirai, což je vzhledem k žalostnému počtu tankovacích míst docela úspěch. Třeba u nás je taková stanice pouze jedna taková stanice, navíc neveřejná, v příštích osmi letech by však měl být jejich počet vyšší než deset. I to je ale pořád málo...

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků