Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Vozy budou tankovat na pěti vodíkových stanicích. Zatím bylo Metropolitní policii dodáno jedenáct vodíkových Toyot Mirai.

Pokud se někde píše o neobvyklých policejních vozech, většinou jde o další luxusní přírůstek strážců zákona v Dubaji, elektromobily BMW i3, dálničních stíhačkách, případně BMW i8 zapůjčené Policii České republiky. Zkrátka ne všechny policejní vozy musejí být nudné krabice na kolech, kterým ujede kde kdo, byť dnes o to o vysokých výkonech také zrovna nebude.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Metropolitní policie Londýn získala jedenáct vodíkových Toyot Mirai díky grantu iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking. Vozy budou sloužit jako služební, a to v „bitevních“ barvách, ale také jako neoznačená. Cílem nebylo přímo poukázat na neobvyklost takových vozů, podobně jako v Dubaji, ale pomoci naplnit strategie pro čistější ovzduší v Londýně. Vozy budou využívat pět vodíkových stanic, díky investicím do infrastruktury se však v budoucnu síť „čerpaček“ rozšíří.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.

Celkem už Toyota prodala zhruba 5000 vodíkových modelů Mirai, což je vzhledem k žalostnému počtu tankovacích míst docela úspěch. Třeba u nás je taková stanice pouze jedna taková stanice, navíc neveřejná, v příštích osmi letech by však měl být jejich počet vyšší než deset. I to je ale pořád málo...

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků