Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Vozy budou tankovat na pěti vodíkových stanicích. Zatím bylo Metropolitní policii dodáno jedenáct vodíkových Toyot Mirai.

Pokud se někde píše o neobvyklých policejních vozech, většinou jde o další luxusní přírůstek strážců zákona v Dubaji, elektromobily BMW i3, dálničních stíhačkách, případně BMW i8 zapůjčené Policii České republiky. Zkrátka ne všechny policejní vozy musejí být nudné krabice na kolech, kterým ujede kde kdo, byť dnes o to o vysokých výkonech také zrovna nebude.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Metropolitní policie Londýn získala jedenáct vodíkových Toyot Mirai díky grantu iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking. Vozy budou sloužit jako služební, a to v „bitevních“ barvách, ale také jako neoznačená. Cílem nebylo přímo poukázat na neobvyklost takových vozů, podobně jako v Dubaji, ale pomoci naplnit strategie pro čistější ovzduší v Londýně. Vozy budou využívat pět vodíkových stanic, díky investicím do infrastruktury se však v budoucnu síť „čerpaček“ rozšíří.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.

Celkem už Toyota prodala zhruba 5000 vodíkových modelů Mirai, což je vzhledem k žalostnému počtu tankovacích míst docela úspěch. Třeba u nás je taková stanice pouze jedna taková stanice, navíc neveřejná, v příštích osmi letech by však měl být jejich počet vyšší než deset. I to je ale pořád málo...

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků