Londýn jde s dobou. Tamní policie bude jezdit vodíkovými Toyotami

Vozy budou tankovat na pěti vodíkových stanicích. Zatím bylo Metropolitní policii dodáno jedenáct vodíkových Toyot Mirai.

Pokud se někde píše o neobvyklých policejních vozech, většinou jde o další luxusní přírůstek strážců zákona v Dubaji, elektromobily BMW i3, dálničních stíhačkách, případně BMW i8 zapůjčené Policii České republiky. Zkrátka ne všechny policejní vozy musejí být nudné krabice na kolech, kterým ujede kde kdo, byť dnes o to o vysokých výkonech také zrovna nebude.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Metropolitní policie Londýn získala jedenáct vodíkových Toyot Mirai díky grantu iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking. Vozy budou sloužit jako služební, a to v „bitevních“ barvách, ale také jako neoznačená. Cílem nebylo přímo poukázat na neobvyklost takových vozů, podobně jako v Dubaji, ale pomoci naplnit strategie pro čistější ovzduší v Londýně. Vozy budou využívat pět vodíkových stanic, díky investicím do infrastruktury se však v budoucnu síť „čerpaček“ rozšíří.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.

Celkem už Toyota prodala zhruba 5000 vodíkových modelů Mirai, což je vzhledem k žalostnému počtu tankovacích míst docela úspěch. Třeba u nás je taková stanice pouze jedna taková stanice, navíc neveřejná, v příštích osmi letech by však měl být jejich počet vyšší než deset. I to je ale pořád málo...

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků