Policie koupí nové Škody Superb. Pomáhat a chránit budou opět bez označení

35 komentářů

Dusty
3. ledna • 18:51

Kdyz si to tak tady procitam, tak se mi chce skoro az brecet. Nepatrim mezi "pomale" ridice, ale co se oznacenych/neoznacenych aut tyka, tak jsem pro neoznacena. Clovek aspon zustane ve strehu. A co se dalnice tyka, tak uz se mi podarilo projet kolem passata cca 145-150 (tachometr) a svete div se, bez pokuty... Btw, za 4 roky mam najeto jenom cca 170000km...

st
13. listopadu • 18:27

Doufám, že brzy někdo zveřejní jejich RZ aby si člověk mohl dávat pozor.
Osobně nemám nic proti tomu, že PČR měří a pokutuje. Ale pokud má opravdu pomáhat a chránit, tak by to mělo být zásadně v označených vozidlech a na místech kde rychlá jízda opravdu může způsobit problémy. Takto je to jen o jednom jediném o bezpracném výběru pokut které s bezpečností silničního provozu nemá nic společného.

Jiří Červený
11. listopadu • 21:06

Tak jen doufejme, že je nedostanou u Policie lidé, jak je ten z Plzeňského speciálního útvaru ...

Sarcasticus
10. listopadu • 11:39

Tohle je z toho možná ta nejzajímavější informace: "Ško­da ja­ko je­di­ná spl­ni­la kri­té­ria vý­bě­ro­vé­ho ří­ze­ní." Podle toho to totiž vypadá, že podmínky výběrového řízení mohly být nastaveny tak, aby je mohl splnit jen jediný dodvatel? ;-)

Martin Motyčka
10. listopadu • 18:16

nevypadá... Byly tak nastaveny.. Koneckonců jako vždy...

dilema
10. listopadu • 22:28

Možná to jednou nebude "jako vždy", pokud by ovšem někdy spravovali Ministerstvo vnitra nebo dopravy třeba Piráti? ;-)

pcwifi
10. listopadu • 7:32

budme pomyslne radi, ze to jsou aspon Superby, ne nejaky hnujday apod. havěť...

Petr
10. listopadu • 9:47

Dusevni mrzacek?

dilema
10. listopadu • 7:01

Znamená to, že se to BMW i8 před půl rokem zapůjčené policii (a po dvou týdnech nabourané) při dohledu nad provozem příliš neosvědčilo?

úvaha
12. listopadu • 22:32

Kdoví, potom tuším dostali náhradní, které prý ukazovalo nějakou poruchu ještě dřív, než ho předali do služby (např. https://brno.idnes.cz/policejni-supersport-bmw-... ... ). Asi by bylo zajímavé vědět, kolik km s tím BMW i8 vlastně celkem najeli, jestli to mělo nějaké problémy nebo další poruchy, k čemu to vlastně používali, případně jak se daří tomu řidiči, který to při nehodě řídil, ...?

Karel
9. listopadu • 17:27

Policejní Superby tak, jako Octavie jsou tu jen proto, aby vymámily peníze z řidičů ... měsíčně najezdím 4 000 km a když vidím, jak se tito lovci většinou chovají, tak se nedivím, že se jim říká blbci ... naposledy jeli "tajně" za felicií, která z kopce vyřadila a když jela na čtyř proudové silnici z kopce rychlostí 100 km/h namísto 90 km/h, kde mimochodem nikdo nejel, tak okamžitě akce a potrestat tohoto neslušného řidiče, zastavili jak jinak felicii uprostřed cesty v zatáčce, takže pokud by jel kamion, má co dělat, aby to ubrzdil, opravdu prevence a chránění ... naopak, polské kamiony, jedoucí 95 km/h je vůbec nezajímají, je jim to putna, i když mají jet 80 km/h, ale to je složité, je to přece cizinec! Pokud takový kamion začne brzdit zároveň s felicií, tak jeho brzdná dráha bude 5× delší, proč se raději nezaměřují na tyto řidiče? Proč také neřeší neustálé blokování pruhů na dálnici? Raději budou buzerovat řidiče jedoucího o 10 km/h více na dálnici, než aby trestaly řidiče, co na trojproudé dálnici najedou doprostřed a jedou 100 km/h a blokují pruhy. Policie by se měla zamyslet a s rozumem přistupovat k provozu, ne jenom vybírat, člověk který jede na dálnici 140 km/h je méně nebezpečný, než řidič, co tam jede 100 km/h a kličkuje zleva doprostřed, kolem kamionu raději o jeden pruh dále. Těch situací je více, kdyby policie řešila opravdové problémy, tak je na silnicích lépe, namísto nesmyslného pokutování za rychlost, která není viníkem nehod. Naopak, viníkem je nepozornost, nedání přednosti apod. Na dálnicích zvlášť, pokud je dopravní nehoda, vždy je v tom kamion (většinou polský) a dodávky.

Arcturus
9. listopadu • 18:07

nějaký divný - já teda za rok najedu jen cca 20.000 km, ale ve městě jezdím 55 km/h, mimo město 100 km/h na dálnici 140 km/h a to klidně i kolem policajtů a radarů a za posledních cca 10 let jsem dostal celkem 0 pokut za rychlou jízdu...

JirkaX
9. listopadu • 22:23

Jezdím úplně stejně, akorát 30 tis. ročně. A bez problému. A vím, jak mají např. u nás ty Octávky nastavený. Na 62 km/h. Až skoro nechápu proč taková tolerance.

Maňas
10. listopadu • 15:20

Je to proto, aby se nemuseli s každým hádat. Tak je to přesvědčivé a na tachometru zřetelné. Minimální tolerance je 9% + 3km/h.

JirkaX
10. listopadu • 15:28

A slušnej řidič se do toho v pohodě vejde.

stealth01
9. listopadu • 18:16

Ja dostal pokutu v roce 2004 a nedávno. Na 40 jsem jel s autem (320kW - 900Nm) 43 km/h odečtení odchylky. Mel jsem to za tři sta.

čech
9. listopadu • 19:10

A to se nestydíš, takhle ohrožovat bezpečnost provozu? Buď rád za těch 300k.

bzzz
9. listopadu • 19:07

Jeste ze ne za 320 ;-) Zmeril te automat nebo realny policista?

bzzz
9. listopadu • 16:19

Neoznačený policejní Superb bude z logiky věci jen těžko Pomáhat a chránit... maximálně nahánět a zachraňovat, v čemž - jak všichni s alespoň selským rozumem tušíme - je přece jen rozdíl (a minimum prevence).

Ko
9. listopadu • 15:55

Skoro 2 miliony za jeden Suferp je hodně

Wonn
9. listopadu • 16:34

Tak zaprvé, je to cca. 1,7 milionu, což má ke dvěma ještě docela daleko, a zadruhé - měřící a další policejní technika taky není zrovna levná.

jehoVista
9. listopadu • 17:52

A ta policejni technika se vzdycky sesrotuje, kdyz to auto vyradi? Predpokladam, ze nejaky radar, nebo blikacky budou mit vetsi zivotnost, nez samotne auto.

Jig
9. listopadu • 15:46

Nahánět a kasírovat... neoznačené superby nejsou moc pro prevenci, z jejíhož fondu je to hrazeno.

Cerwik
9. listopadu • 17:45

Je hezke vedet kolik hasicum nasetrily a zaroven znarodnily. Todle je nejvetsi zlodejina, kterou zlegalizovali. O 4% zdrazi pojistky jen kuli kecum okolo a skutek utek. Dulezite je omladit vozovy park zlodejum, kteri nas jeste oberou o par korun. Dulezite je, ze je to vse legalni. Zajimalo by me, cim zalepily pusy vykrikujicim sborum. Treba z pokut? To neee, to uz je jina pohadka o ceskem raji. Pokutovat se prece musi i kolobezky :-D.

stealth01
9. listopadu • 18:14

Když budeš dodržovat plus minus limity, tak je neprinutis k pokutě.

Cerwik
9. listopadu • 19:12

Ano stim souhlasim, zatim jsem zaplatil pokutu jen jednou za rychlost prekrocenou o 13km. Ano jsem lump, bylo to mimo obec a na mou obranu jsem pouzil, ze jsem predjizdel kamion a musel jsem zrychlit kuli blizicimu se rychleji jedoucimu vozidlu v protismeru, abych ho neohrozil ci neomezil. Pry je to lacina vymluva. No, ale jak se na tak prehlednem useku vyskytl me uz nerekli, protoze jeho nikdo nemeril. No jinak. Ziju v cizine, tady maji mimo obec skryte radary na mistech, kde je zvysene riziko, ze se rychlost dodrzovat nebude, jezdi zde taktez neoznacena vozidla, ale myslim si, ze policie se na pokutovani spise zameruje ve mestech, ci obcich, kde se to hodi vice. Ale jet od hranic cirka 50 km v CR a potkat takovychto neoznacenych vozidel s kamerama kolem 3 az 5 mimo obec, tak si rikam, todle je jen ulehcovani penezenek danovych poplatniku. Meli by ty penize odvadet do Babisovo resortu a verte, ze by sefiky moc nelakalo vysilat superdraha auta na silnice.

čech
9. listopadu • 19:06

To by ale člověk umřel dřív, než by někam dojel. Navíc dělat brzdu provozu je nebezpečné.

stealth01
10. listopadu • 7:27

Ovšem stejně nebezpečné je jezdit mimo limit a nebýt kompatibilní s provozem. Navíc, já miluju pomalou jízdu (rozuměj, pokud mi to situace a provoz dovolí, jinak se přizpůsobím a nepřekážím). Je to fantastické vnímat skrytou sílu motoru, V8 jen tak přede, masážní sedadla masírují a z 23 reproduktorů do těla proudí klidná a relaxační hudba. Nevyměnil bych to za stres. Ale jsou chvíle, kdy těch 435 koní a 900Nm člověk pobídne k trysku, bez toho by nebyla zábava.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
10. listopadu • 9:25

Tiež sem tam idem domov 50-70 km/h a kochám sa okolím, dokonca aj na motorke s objemom motora 1200, ale určite nie, pokiaľ za mnou ide nejaké auto a v protismere je premávka. To je jednoducho bezohľadné.

stealth01
12. listopadu • 9:01

Však to píšu v závorce. ;-)

Joe Doe
9. listopadu • 21:48

a) nauc sa jazdit
b) nemas pravo hodnotit, kto a za akych podmienok je brzda premavky. Ja mam pravo jazdit po 1.triede 70 km/h. Ty nemas pravo jazdit po rovnakej ceste 95 km/h. Ak toto nevies pochopit, nepatris na cesty.
c) najrychlejsia premavka je ta, ktora sa hybe plynulo. Ak sa do medzery v plynulo iducej kolone @ 70 km/h natlaci kreten iduci 120 km/h, plynulost je ta tam, kreten pojde dalsich par kilometrov 70 km/h a v konecnom dosledku dorazi do ciela o 10 minut skor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
10. listopadu • 6:44

A na to si ako prišiel, že máš právo jazdiť po ceste 1. triedy 70km/h? Takýchto bezohľadných chujov mám najradšej.

stealth01
10. listopadu • 7:23

Právo neprávo, to je každého rozhodnutí. Maximální rychlost je 90. Pokud člověk pojede 70 nic neporušuje. Má se smysl bavit o tom, že je to neohleduplné vůči okolnímu provozu, ale na devadesátce jezdit 70 prostě dle zákona jde. Respektujme zákony této země, dělá to z nás lepší lidi, to je můj pohled na věc.
A přesto, že to není můj případ (jezdím lehce nad limit), tak pokud někdo jede 70 a já za něj dojedu brzdíc ze 115, tak já musím respektovat jeho a prostě nějakou dobu jet za ním 70, než mi situace umožní bezpečně předjet. Co tady chceš řešit?

jean
10. listopadu • 9:00

No napr. § o bezdôvodne pomalej jazde.... On totiž nenapísal, prečo sa šuchce po 1. triede pomaly...

stealth01
12. listopadu • 9:00

70 na 90 nikdo nikdy nebude považovat za porušení zákona. Nebo zkus zavolat policii, s tim, ze někdo jede 20 km pod limit. Tenhle paragraf směřuje na opravdu pomalou jízdu. Na 90 bys musel jet v podstatě krokem.

Doporučujeme

Články odjinud