Policie ještě nevypátrala vůz, který projel železničním tunelem

Policie ještě nevypátrala vůz, který projel železničním tunelem

Řidiči automobilů o sobě nechávají poslední dobou slyšet snad až příliš. Jízda v protisměru na rychlostních komunikacích se zřejmě brzy stane realitou, novinkou je ale projetí železničního tunelu. To tady zřejmě ještě nebylo. Ovšem na desky s tímto docela šokujícím případem, který patří spíš do arsenálu tvůrců dobrodružných filmů než do reálného života, už pomalu začíná usedat prach. Policie totiž za deset dní od tohoto riskantního kousku nezná řidiče, ani nenalezla automobil, i když ho zachytily bezpečnostní kamery Správy železniční dopravní cesty.

Řidič červené felicie combi projel v neděli 29. května před 20.00 tunelem Březno-Droužkovice u Chomutova. Jedná se při tom o nejdelší tunelové spojení v Česku o délce 1758 metrů. Policie zatím nemá kromě kamerového záznamu, z nějž však není možné rozeznat registrační značku, žádnou podstatnější stopu. A tak se lze zatím jen domnívat, že mohlo jít o někoho, kdo znal dobře jízdní řád a věděl, že tunelem zhruba půlhodinu neprojede žádný vlak.

„Po autě a řidiči od nahlášení případu intenzivně pátráme, ale zatím bez úspěchu,“ řekla AutoRevue.cz chomutovská policejní mluvčí Marie Pivková. Podle ní se podobný případ na Chomutovsku ještě nestal. „Jsem tady už nějaký pátek, ale že by se nám někdo projížděl tunelem nebo po kolejišti, si nepamatuji,“ kroutila hlavou policistka. Pokud by její kolegové hazardujícího řidiče dopadli a usvědčili, hrozil by mu za obecné ohrožení trest od tří až osmi let vězení.

Mohlo jít o adrenalin?

Kromě nepolapeného dobrodruha schází i motiv riskantní jízdy. „V novinách se psalo o hypotéze, že si někdo mohl zkracovat cestu do Března. Těžko spekulovat o nějakém důvodu. Mohlo jít i o sázku, vždyť třeba dnešní mládež se vyžívá v adrenalinových akcích. Někteří jedinci přímo vyhledávají nebezpečí, čímž nechci říct, že muselo jít zrovna o tuto věkovou skupinu,“ dodala Pivková.

Felicie projela tunelem, který je v provozu od roku 2007, jedním párem kol po štěrku a koncích pražců, druhým po betonovém chodníčku pro obsluhu tunelu. Speciální bezpečnostní zařízení, které projíždějící vozidlo zaznamenalo, prý zatím fungovalo ve zkušebním provozu. Podle Českých drah nebyl pro hlídací systém oficiálně schválený provozní řád a k jeho užívání nebyl ani vyškolený personál.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků