Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Až na dálnici D11 potkáte černé Audi A8 s majáčky, nedivte se. Jde o novou zbraň policie pro boj s pašeráky kradených aut. Při včerejším předání si však muži zákona uřízli ostudu.

Převoz kradeného zboží je problém starý jako zločin sám. Nevyhýbá se ani autům. Pašeráci mají metody, s jejichž použitím se odcizená vozidla ve své domovině moc nezdrží a zamíří za hranice. Podle informací Týdeníku policie vede jedna z tranzitních tras přes Královéhradecký kraj. Vozy ze západu Evropy míří do Polska a tam se po nich často slehne zem. Dopravní policisté však mají novou zbraň.

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Přísnější bodový systém se pomalu stává realitou. Co nám reálně hrozí?

Až na dálnici D11 potkáte černé Audi A8 s držáky vlaječek v předních blatnících, nedivte se. Nebudete přihlížet převozu státníka a je možné, že toho o vás bude posádka vědět více, než si umíte představit. Vůz, který byl původně v majetku Policejního prezidia a sloužil pro přepravu policejního prezidenta, dostalo k užívání Dálniční oddělení Pravy. Bude sloužit nejen na dálnici, ale také všech silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji.

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

Audi A8 4.2 FSI quattro je staré devět let. Jeho motor původně disponoval výkonem 273 kW (372 koní) a točivým momentem 445 N.m. Zrychlení z nuly na stovku sériovému vozu zabralo 5,7 sekundy a maximální rychlost činila 250 km/h. Exemplář, který budete potkávat na silnicích, je vybaven například systémem, který porovnává registrační značky s databází ukradených aut a umí zjistit, že zda nemá to či ono auto propadlou technickou. Podle Týdeníku policie však není vybaven radarem pro měření rychlosti.

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Předání vozu Dálničnímu oddělení Pravy proběhlo včera za přítomnosti kamer, na internetu se objevily také jízdní záběry přímo z kabiny vozu. Policista, který by měl jít řidičům příkladem, v nich drží volant služebního vozu přesně dvěma prsty a neodpustil si ani „lokýtek“ na dveřích.

Ani takto tragické držení volantu není přestupek, přestože by řidič v případě defektu rozhodně nestihl správně zareagovat. Navíc když už se u nás bojuje za bezpečnější provoz na silnicích a menší počet nehod třeba plánovaným zpřísněním bodového systému, vrhá to na policii špatné světlo.

Policistům Dálničního oddělení Pravy osobně přeji mnoho bezpečných kilometrů a úspěch při vykonávání činnosti, pro kterou je černá limuzína primárně určena.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků