Policie ČR: Značení nerovností při opravách silnic je nadstandard

Při jedné z cest jsem narazil na dopravní značení u vyfrézované silnice mezi obcemi Tichá a Kozlovice na Severní Moravě. Nebylo by na něm mnoho zajímavého, pokud by značka upozorňující na nerovnost na vozovce nebyla umístěna až za začátkem vyfrézovaného úseku. Přesněji řečeno, značka, která informuje řidiče o možném nebezpečí na silnici, je umístěna až za místem, kde toto nebezpečí začíná. Je sice i z obrázku patrné, že se jedná o nějaký metr, ale i tak by mělo být dopravní značení umístěno před oním místem, aby na něj mohl řidič včas zareagovat. Navíc k mostu, na kterém je silnice frézovaná, se přijíždí z mírného kopce a v mírné zatáčce a značky si tak můžete všimnout později, než by bylo zdrávo.

Když jsem dané značení konzultoval s dopravní policií, bylo mi řečeno, že značení sice není umístěno správně a mělo by být před daným místem, na druhou stranu jsem byl informován, že značení by zde vlastně vůbec nemuselo být, protože řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na jakou vidí. Na otázku, proč se tedy podobná místa vlastně značí, když je řidič nepotřebuje, mi bylo oznámeno, že podobné značení má pouze informativní charakter. Ten je jakýmsi nadstandardem pro řidiče, aby měli snazší řízení a orientaci a také proto, aby v případě nehody nebo poškození auta měli cestáři krytá záda a mohli říci, že dané místo označili...

Podobných míst je v České republice daleko více a najdou se i daleko nebezpečnější a nesmyslnější značení. Od dopravní policie jsme ale i v tomto případě čekali maximum péče o bezpečí řidičů a snahu předejít možným škodám na majetku. To jsme se ale přepočítali. Reakce policistů byla velmi zajímavá a pro české motoristy jistě hodnotná. Spolehnout se nemůžeme ani na to, že cestáři na silnici označí alespoň "vlastnoručně" vyrobené díry a když už ano, měli bychom jim být mimořádně vděční, je to totiž bonus...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
"Následné značení nerovností" je jistě přínosné, alespoň víte, proč vám upadlo kolo...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků