Policie ČR: Značení nerovností při opravách silnic je nadstandard

Při jedné z cest jsem narazil na dopravní značení u vyfrézované silnice mezi obcemi Tichá a Kozlovice na Severní Moravě. Nebylo by na něm mnoho zajímavého, pokud by značka upozorňující na nerovnost na vozovce nebyla umístěna až za začátkem vyfrézovaného úseku. Přesněji řečeno, značka, která informuje řidiče o možném nebezpečí na silnici, je umístěna až za místem, kde toto nebezpečí začíná. Je sice i z obrázku patrné, že se jedná o nějaký metr, ale i tak by mělo být dopravní značení umístěno před oním místem, aby na něj mohl řidič včas zareagovat. Navíc k mostu, na kterém je silnice frézovaná, se přijíždí z mírného kopce a v mírné zatáčce a značky si tak můžete všimnout později, než by bylo zdrávo.

Když jsem dané značení konzultoval s dopravní policií, bylo mi řečeno, že značení sice není umístěno správně a mělo by být před daným místem, na druhou stranu jsem byl informován, že značení by zde vlastně vůbec nemuselo být, protože řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na jakou vidí. Na otázku, proč se tedy podobná místa vlastně značí, když je řidič nepotřebuje, mi bylo oznámeno, že podobné značení má pouze informativní charakter. Ten je jakýmsi nadstandardem pro řidiče, aby měli snazší řízení a orientaci a také proto, aby v případě nehody nebo poškození auta měli cestáři krytá záda a mohli říci, že dané místo označili...

Podobných míst je v České republice daleko více a najdou se i daleko nebezpečnější a nesmyslnější značení. Od dopravní policie jsme ale i v tomto případě čekali maximum péče o bezpečí řidičů a snahu předejít možným škodám na majetku. To jsme se ale přepočítali. Reakce policistů byla velmi zajímavá a pro české motoristy jistě hodnotná. Spolehnout se nemůžeme ani na to, že cestáři na silnici označí alespoň "vlastnoručně" vyrobené díry a když už ano, měli bychom jim být mimořádně vděční, je to totiž bonus...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
"Následné značení nerovností" je jistě přínosné, alespoň víte, proč vám upadlo kolo...
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků