Policie ČR: Značení nerovností při opravách silnic je nadstandard

Při jedné z cest jsem narazil na dopravní značení u vyfrézované silnice mezi obcemi Tichá a Kozlovice na Severní Moravě. Nebylo by na něm mnoho zajímavého, pokud by značka upozorňující na nerovnost na vozovce nebyla umístěna až za začátkem vyfrézovaného úseku. Přesněji řečeno, značka, která informuje řidiče o možném nebezpečí na silnici, je umístěna až za místem, kde toto nebezpečí začíná. Je sice i z obrázku patrné, že se jedná o nějaký metr, ale i tak by mělo být dopravní značení umístěno před oním místem, aby na něj mohl řidič včas zareagovat. Navíc k mostu, na kterém je silnice frézovaná, se přijíždí z mírného kopce a v mírné zatáčce a značky si tak můžete všimnout později, než by bylo zdrávo.

Když jsem dané značení konzultoval s dopravní policií, bylo mi řečeno, že značení sice není umístěno správně a mělo by být před daným místem, na druhou stranu jsem byl informován, že značení by zde vlastně vůbec nemuselo být, protože řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na jakou vidí. Na otázku, proč se tedy podobná místa vlastně značí, když je řidič nepotřebuje, mi bylo oznámeno, že podobné značení má pouze informativní charakter. Ten je jakýmsi nadstandardem pro řidiče, aby měli snazší řízení a orientaci a také proto, aby v případě nehody nebo poškození auta měli cestáři krytá záda a mohli říci, že dané místo označili...

Podobných míst je v České republice daleko více a najdou se i daleko nebezpečnější a nesmyslnější značení. Od dopravní policie jsme ale i v tomto případě čekali maximum péče o bezpečí řidičů a snahu předejít možným škodám na majetku. To jsme se ale přepočítali. Reakce policistů byla velmi zajímavá a pro české motoristy jistě hodnotná. Spolehnout se nemůžeme ani na to, že cestáři na silnici označí alespoň "vlastnoručně" vyrobené díry a když už ano, měli bychom jim být mimořádně vděční, je to totiž bonus...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
"Následné značení nerovností" je jistě přínosné, alespoň víte, proč vám upadlo kolo...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků