Policie ČR: Značení nerovností při opravách silnic je nadstandard

Policie ČR: Značení nerovností při opravách silnic je nadstandard

Při jedné z cest jsem narazil na dopravní značení u vyfrézované silnice mezi obcemi Tichá a Kozlovice na Severní Moravě. Nebylo by na něm mnoho zajímavého, pokud by značka upozorňující na nerovnost na vozovce nebyla umístěna až za začátkem vyfrézovaného úseku. Přesněji řečeno, značka, která informuje řidiče o možném nebezpečí na silnici, je umístěna až za místem, kde toto nebezpečí začíná. Je sice i z obrázku patrné, že se jedná o nějaký metr, ale i tak by mělo být dopravní značení umístěno před oním místem, aby na něj mohl řidič včas zareagovat. Navíc k mostu, na kterém je silnice frézovaná, se přijíždí z mírného kopce a v mírné zatáčce a značky si tak můžete všimnout později, než by bylo zdrávo.

Když jsem dané značení konzultoval s dopravní policií, bylo mi řečeno, že značení sice není umístěno správně a mělo by být před daným místem, na druhou stranu jsem byl informován, že značení by zde vlastně vůbec nemuselo být, protože řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na jakou vidí. Na otázku, proč se tedy podobná místa vlastně značí, když je řidič nepotřebuje, mi bylo oznámeno, že podobné značení má pouze informativní charakter. Ten je jakýmsi nadstandardem pro řidiče, aby měli snazší řízení a orientaci a také proto, aby v případě nehody nebo poškození auta měli cestáři krytá záda a mohli říci, že dané místo označili...

Podobných míst je v České republice daleko více a najdou se i daleko nebezpečnější a nesmyslnější značení. Od dopravní policie jsme ale i v tomto případě čekali maximum péče o bezpečí řidičů a snahu předejít možným škodám na majetku. To jsme se ale přepočítali. Reakce policistů byla velmi zajímavá a pro české motoristy jistě hodnotná. Spolehnout se nemůžeme ani na to, že cestáři na silnici označí alespoň "vlastnoručně" vyrobené díry a když už ano, měli bychom jim být mimořádně vděční, je to totiž bonus...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
"Následné značení nerovností" je jistě přínosné, alespoň víte, proč vám upadlo kolo...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků