Policie až od dvaceti tisíc korun

Ke snížení počtu evidovaných dopravních nehod přispělo zvýšení hranice výše škody na 20 tisíc Kč, kdy se musí přivolat policie. Tato zdánlivá drobnost však může způsobit ještě další komplikace, pokud hodláte uplatňovat pojistku.
Policie až od dvaceti tisíc korun

Tato dvacetitisícová hranice také nemusí vůbec platit pro každého. Je jasné, že když při nehodě dojde ke zranění, bez policie se neobejdete. Stejně tak, máte-li vozidlo na leasing, firemní nebo z půjčovny. Speciálně u leasingů je to povinnost leasingového nájemce vyplývající z leasingové smlouvy a při jejím nedodržení mu leasingová společnost nejen nemusí povolit tzv. vinkulaci (tzn. že nájemce, resp. opravce dostane pojistné plnění), ale může ho za to i sankcionovat (a pokuty se pohybují obvykle v řádu tisíců až desetitisíců Kč).

Na „běžné“ majitele vozidel však také číhá nebezpečí. Některé pojišťovny ve smlouvě výslovně hovoří o hranici nižší (např. pět tisíc Kč), takže při vyšší škodě nastanou problémy. Zvláště patrné to může být u havarijního pojištění. Další klička, která se zde ukrývá, je v solventnosti dalších účastníků nehody. Je nanejvýš rozumné ověřit si jejich totožnost hned na místě a nespoléhat se jen na to, co říkají. Pak by mohli popřít, že se nějaká nehoda stala, a kdo vám co dá? Stejně byste měli mít jasno o zavinění. Znám případy, kdy policie určila zavinění dopravní nehody na 50 procent oběma účastníkům nebo kdy viníka nedokázala určit. V tom prvním případě dostali oba pouze polovinu pojistného plnění, v tom druhém ani jeden nic.

Další notoricky známá zásada je nechat si prohlédnout vozidlo zástupcem pojišťovny. Rozhodně nestačí váš odhad výše škody, ani přinést rovnou fakturu za opravu. Pokud si to sami vyfotíte, asi se budete muset v pojišťovně trochu dohadovat, aby vám to uznali. Jestli se však k takovému kroku rozhodnete (třeba kvůli časové tísni), doporučuji vyfotit s výtiskem novin vyšlých toho dne, samozřejmě musí být také zřetelná SPZ. A nahlaste nehodu pojišťovně (třeba i telefonicky).

A na závěr ještě jednu malou, ale důležitou poznámku. Těch 20 tisíc Kč, to je součet škod na všech vozidlech z dané nehody. Když tuto sumu přesáhnete, budete mít co dělat, abyste to pojišťovně zdůvodnili a dosáhli vyplacení celé náhrady, na kterou máte nárok. Většinou jsou pojišťovny do určité výše benevolentní, ale nemůžete na to spoléhat. Jednoduše řečeno – musíte si dávat pozor. A teď už jen zbývá popřát vám hodně štěstí, raději ať tyto rady nepotřebujete…

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků