Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta. Snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává až rok.
Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie snímá z kamery připevněné k radarům všechna auta, tedy i těch řidičů, kteří se žádného přestupku nedopustili. Policie tomu říká „Systém automatické kontroly vozidel“ a naostro funguje prozatím ve třech krajích, upozorňují stránky hlídacípes.org. Systém je prý v provozu na území Prahy, v Ústeckém kraji a v Ostravě.

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta a snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává v některých případech i jeden rok. Policie se odkazuje na vyšší zájem, tedy na ochranu před terorismem a hledání odcizených vozidel.

Podle ministerstva vnitra se v roce 2014 pohybovala objasněnost krádeží dvoustopých motorových vozidel na 19 %. Pozor, objasněnost není to samé co nalezení odcizeného vozidla.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

„S ohledem na charakter úkolů Policie České republiky a možné využití pořízených záznamů pro jejich plnění jsou tímto systémem zaznamenány a po určitou dobu uchovávány i údaje o registračních značkách, u nichž v době zaznamenání nemusí být ještě známa konkrétní souvislost s úkoly tohoto bezpečnostního sboru,“ uvedl k tomu mluvčí policejního prezidia Jiří Vokuš.

Stránky hlídacípes.org zjistily, že fotografie se v Praze uchovávají dva měsíce, v Ostravě tři měsíce a v Ústeckém kraji půl roku. Pokud jde o osobní údaje, ty se v Praze a Ostravě uchovávají půl roku, v Ústeckém kraji pak rok. Data sbírají jak stacionární radary, tak kamery úsekového měření či radary a kamery zabudované v policejních vozech.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků