Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta. Snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává až rok.
Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie snímá z kamery připevněné k radarům všechna auta, tedy i těch řidičů, kteří se žádného přestupku nedopustili. Policie tomu říká „Systém automatické kontroly vozidel“ a naostro funguje prozatím ve třech krajích, upozorňují stránky hlídacípes.org. Systém je prý v provozu na území Prahy, v Ústeckém kraji a v Ostravě.

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta a snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává v některých případech i jeden rok. Policie se odkazuje na vyšší zájem, tedy na ochranu před terorismem a hledání odcizených vozidel.

Podle ministerstva vnitra se v roce 2014 pohybovala objasněnost krádeží dvoustopých motorových vozidel na 19 %. Pozor, objasněnost není to samé co nalezení odcizeného vozidla.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

„S ohledem na charakter úkolů Policie České republiky a možné využití pořízených záznamů pro jejich plnění jsou tímto systémem zaznamenány a po určitou dobu uchovávány i údaje o registračních značkách, u nichž v době zaznamenání nemusí být ještě známa konkrétní souvislost s úkoly tohoto bezpečnostního sboru,“ uvedl k tomu mluvčí policejního prezidia Jiří Vokuš.

Stránky hlídacípes.org zjistily, že fotografie se v Praze uchovávají dva měsíce, v Ostravě tři měsíce a v Ústeckém kraji půl roku. Pokud jde o osobní údaje, ty se v Praze a Ostravě uchovávají půl roku, v Ústeckém kraji pak rok. Data sbírají jak stacionární radary, tak kamery úsekového měření či radary a kamery zabudované v policejních vozech.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků