Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta. Snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává až rok.
Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie snímá z kamery připevněné k radarům všechna auta, tedy i těch řidičů, kteří se žádného přestupku nedopustili. Policie tomu říká „Systém automatické kontroly vozidel“ a naostro funguje prozatím ve třech krajích, upozorňují stránky hlídacípes.org. Systém je prý v provozu na území Prahy, v Ústeckém kraji a v Ostravě.

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta a snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává v některých případech i jeden rok. Policie se odkazuje na vyšší zájem, tedy na ochranu před terorismem a hledání odcizených vozidel.

Podle ministerstva vnitra se v roce 2014 pohybovala objasněnost krádeží dvoustopých motorových vozidel na 19 %. Pozor, objasněnost není to samé co nalezení odcizeného vozidla.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

„S ohledem na charakter úkolů Policie České republiky a možné využití pořízených záznamů pro jejich plnění jsou tímto systémem zaznamenány a po určitou dobu uchovávány i údaje o registračních značkách, u nichž v době zaznamenání nemusí být ještě známa konkrétní souvislost s úkoly tohoto bezpečnostního sboru,“ uvedl k tomu mluvčí policejního prezidia Jiří Vokuš.

Stránky hlídacípes.org zjistily, že fotografie se v Praze uchovávají dva měsíce, v Ostravě tři měsíce a v Ústeckém kraji půl roku. Pokud jde o osobní údaje, ty se v Praze a Ostravě uchovávají půl roku, v Ústeckém kraji pak rok. Data sbírají jak stacionární radary, tak kamery úsekového měření či radary a kamery zabudované v policejních vozech.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků