Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta. Snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává až rok.
Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie snímá z kamery připevněné k radarům všechna auta, tedy i těch řidičů, kteří se žádného přestupku nedopustili. Policie tomu říká „Systém automatické kontroly vozidel“ a naostro funguje prozatím ve třech krajích, upozorňují stránky hlídacípes.org. Systém je prý v provozu na území Prahy, v Ústeckém kraji a v Ostravě.

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Policie fotí na radary všechna okolo jedoucí auta a snímky registračních značek spolu s fotografií osob ve vozidle, časem a místem pořízení snímku si uchovává v některých případech i jeden rok. Policie se odkazuje na vyšší zájem, tedy na ochranu před terorismem a hledání odcizených vozidel.

Podle ministerstva vnitra se v roce 2014 pohybovala objasněnost krádeží dvoustopých motorových vozidel na 19 %. Pozor, objasněnost není to samé co nalezení odcizeného vozidla.

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

Nebojte se správního řízení, můžete si tím zachránit body i řidičák

„S ohledem na charakter úkolů Policie České republiky a možné využití pořízených záznamů pro jejich plnění jsou tímto systémem zaznamenány a po určitou dobu uchovávány i údaje o registračních značkách, u nichž v době zaznamenání nemusí být ještě známa konkrétní souvislost s úkoly tohoto bezpečnostního sboru,“ uvedl k tomu mluvčí policejního prezidia Jiří Vokuš.

Stránky hlídacípes.org zjistily, že fotografie se v Praze uchovávají dva měsíce, v Ostravě tři měsíce a v Ústeckém kraji půl roku. Pokud jde o osobní údaje, ty se v Praze a Ostravě uchovávají půl roku, v Ústeckém kraji pak rok. Data sbírají jak stacionární radary, tak kamery úsekového měření či radary a kamery zabudované v policejních vozech.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků