Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

30 komentářů

Pavel
14. března • 21:25

A co kdyby se autor zdržel zbytečných keců a nechal soudy na čtenářích?
Předneseme pár dat a když se nám líbí, tak dodáme "... no vidíte to, já to říkal". A když se nelíbí, dodáme "ale já to vidím tak, že..."
Je úžasné sledovat, jak se většina autowebů horečnatě snaží ukázat, že rychlá jízda, telefonování za jízdy a další drobnosti v podstatě za nic nemůžou. Přitom stačí jen trocha zdravého rozumu, aby člověk tušil, že v případě rychlejší jízdy je zorné pole užší, reakční "doba" a brzdná dráha delší a následky horší.Jak to, že na nehody ve městech (70% všech nehod) připadá jen 1/3 mrtvých (včetně chodců, cyklistů atp.) - že by to mělo snad něco společného s rychlostí?!A pro ty, co se zase zoufale snaží překroutit statistiky o kubatuře ve svůj prospěch - tušíte alespoň, jestli jsou to počty mrtvých obětí či viníků? Do jaké kolonky se zapíše důchodce z Punta, kterého rozpárá XC 60?

jirka
31. října • 23:42

Pan redaktor zapomněl filtrovat svá data počtem vozidel jezdících na našich silnicích podle objemu motoru. Pak by reálná data vypadala jinak. B-]

js
23. března • 13:53

aaaa, pěkná práce se statistikou...
vzal jsem přibližná data a přepočítal na pravděpodobnost způsobení nehodou automobilem o dané kubatuře na základě pravda, starších dat - http://www.autosap.cz/sfiles/aktuality.htm... samozřejmě, abych je dostal do stejné struktury, musel jsem mírně aproximovat, ale i tak....z této statistiky vyplývá, že pro kubatury 1400 a nižší je pravděpodobnost nehody 0,23%, pro 1400 až 2000 je 0,73% a pro vyšší než 2000 1,48%z práce s daty na této stránce se mi chce zvracet, dvakrát tolik, když si člověk uvědomí, že někdo to bere za bernou minci a podle toho se nejen chová v diskusích na internetu, ale i za volantem...

Miroslav
4. února • 20:51

Chybí mi spojitost mezi řidičskou zkušeností majitelů a stářím vozidla. Začátečníci si např. ihned nové auto nepořizují..

dpcstb
31. ledna • 2:51

tukance nikoho nezaujimaju.
a za umrtia jasne vedie vysoka rychlost. chybaju mi tam este tazke zranenia, tam to bude tiez rychlost.
navyse i ked spocitate dovody nehod suvisiacich s rychlostou, hned rychlost dostane na 1-2. miesto.

Luma
30. ledna • 13:14

Ano, přestupek "překročení povolené rychlosti" slouží ne k bezpečnosti, ale k vybírání peněz. Statistika je pěkná, ale chtělo by to posoudit i z hlediska celkového počtu. Např. nehodovost na dálnici k počtu odježděných km na dálnicích. Počet nehod v takovém to typu auta k celkovému počtu těchto aut.

jirka
5. srpna • 22:06

Mam civica 1,5 rok 2000 vcera jsemho brutalne rozslehal. Kdyz prijeli zachranari nevericne koukali ze mi nic neni. Strecha uridice smacckla az k palubovce a lehce pod uroven sedacky. Obouchan ze vsech stran

Zabiják
5. srpna • 23:47

Hmm... dobrý! Mám téměř nové naleštěné 1,2 htp najeto 26000 km a motor Ko! A nikoho z Výrobního závodu Mladá Píčoslav nezajímá,proč to tak málo vydrží! :-O Nemusím nic šlehat-rozšlehalo se to samo! 3-[

Milan
12. srpna • 7:46

Měl jsem nový VW Jetta, motor 1,6 75kW, prý velmi spolehlivý motor. Po ujetí 72.000 km motor "odešel", VW mě poslal do pr... , takže jsem musel koupit nový motor. Servis byl pouze ve značkovém servise VW.

jehoVista
6. srpna • 9:23

Bez se lecit.

Zelí
5. srpna • 21:30

Autorem statistik není redakce autorevue, ale pčr. Formulace ... nepřizpůsobení rychlosti.... je kouzelná formulace, která jim umožňuje vyklouznout z pasti prokazování skutečné příčiny nehody. Pčr ty nehody musí nějak zúřadovat.

LOL
5. srpna • 10:24

:-D
autorevue mě už v interpretaci statistik překvapit nemůže B-]

dave_007
5. srpna • 15:24

Ale muze. Nepodcenujte kreativitu mistnich redaktoru. ;-)

Jiří Kokoška
5. srpna • 11:16

Počkej na test Octavie Scout, to bude zase pecka! :-D:-D:-D

dave_007
5. srpna • 10:19

Text "neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky (pozor, to nijak nesouvisi s nedovolenou rychlosti)" skutecne stoji za zaramovani.
Statistika umrtnosti a nehodovosti podle kubatury je bez zapocitani vlivu rozlozeni kubatur ve vozovem parku zasadne zkreslena. Stejne tak statistika umrtnosti podle stari vozu.

Aladin
5. srpna • 10:50

Alespoň tu máte řádně popsané statistické tabulky. Vyplývající výsledek si můžete odvodit sám.Mě tu chybí jen jedna zásadní kolonka, kterou se stát zřejmě ani nezabývá. Dopravní nehody vlivem zanedbaného stavu komunikace. Tj. neobnovené nátěry vodorovných pruhů. V zatáčkách rozpadající se krajnice. Po jinak dobré silnici z ničeho nic velké výmoly, nejlépe též v zatáčkách. Zvlněná silnice a následná tvorba vodních ploch. Zkrátka situace, kvůli kterým by se muselo preventivně jezdit max 40km/h. Nemluvím o tom, že někdo v nebezpečném úseku nebo v dešti jede stále na plno.
No a za zmínku stojí i billboardy vč. těch světelných obrazovek. Každý ví, že má čučet na silnici, ale na 1s to zkrátka pozornost odláká.

dave_007
5. srpna • 11:10

Tezko vyvozovat jakekoliv zavery, kdyz autor vychazi z predpoladku, ze aut s kubaturou nad 3 litry je stejne jako tech s kubaturou 1.5 az 2.0 litru. Domnivam se, ze tento predpoklad neni spravny a tudiz jakekoliv zavery na nem postavene rovnez ne.
Ale souhlasim s Vami ve veci zanedbaneho stavu silnic. Ja jsem ale ceskemu statu vystavil pokutu uz davno. ;-)

Gastronome
5. srpna • 17:03

Mate uvedeny pocet nehod v dane kubature a pocet umrti, abyste nemusel pocitat, mate uvedeno i procentalni zatoupeni umrti v dane kubature, ktere je u aut s vetsim motorem nez 3000ccm zhruba polovicni nez u <1000ccm

dave_007
5. srpna • 17:39

Ano, ano.
Bohuzel to ovsem neni to, co jsem drive zminoval. Mel jsem na mysli slozeni vozoveho parku na silnicich, ne slozeni parku bouranych vozidel. Podil jednotlivych kubatur na celkove nehodovosti je zajimavy, ale rovnez je zajimava procentuelni nehodovost jednotlivych kubatur. Tedy pocet nehod v dane kubature vztazeno k poctu vsech vozu v dane kubature.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gastronome
6. srpna • 9:16

To mate pravdu, takhle se sice clovek dozvi, ze kdyz bouraji silnejsi auta, tak to nebyva tolik smrtelne, ale nevi jak moc bouraji :D

G
6. srpna • 8:37

to by pan autor musel nejdříve něco vědět o statistice...tohle je jen demagogie typu (silná rychlá auta jsou nebezpečnější).

dave_007
6. srpna • 9:47

Jiste. Mne by prave zajimalo, zda obecne rozsireny nazor, ze silne auto je nebezpecnejsi nez slabe, je pravdivy a nebo je to opravdu jen demagogie.

Lovap
5. srpna • 10:44

To fakt stojí za zarámovanie - ako pravdivý výrok, samozrejme.

dave_007
5. srpna • 11:02

Ach, Ty asi budes pravnik, coz?

Lovap
5. srpna • 12:12

Dôvod? Pokiaľ viem, tak na snehu naozaj nemusíte ísť cez 90 km/h, aby ste dostali šmyk - logicky nemôže ísť o prekročenie max. povolenej rýchlosti, ale o neprispôsobenie jazdy stavu a povahe vozovky.

dave_007
5. srpna • 12:57

A kdyz budou podminky idealni (ciste hypoteticky) a tedy neni nutne rychlost nicemu prizpusobovat, jakou maximalni rychlosti muzete jet?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lovap
5. srpna • 14:32

Keďže žijeme v štáte, kde platia predpisy aké platia, tak max takou rýchlosťou aká je povolená, nie?

dave_007
5. srpna • 15:21

Souhlasim.Dalo by se tedy rici, ze nejvyssi legalni rychlost prizpusobena stavu vozovky je se zhora omezena maximalni povolenou rychlosti?Pokud ano, pak maji obe rychlosti jistou souvislost, kterou ovsem clanku autor popira.

Gastronome
5. srpna • 17:00

Ne nezbytne, clanek se zminuje o pricinach nehod, tezko bude pricina nehody nedodrzeni povolene rychlosti, vzdy to bude neprimerena rychlost vzhledem k okolnostem. I kdyz pojedu ve vesnici 100 a vybouram se o kandelabr, nebude to kvuli tomu, ze jsem nedodrzel predpisy, ale kvuli tomu, ze jsem neprizpusobil rychlost technickemu stavu vozovky.

dave_007
5. srpna • 15:23

... 'clanu autor' ... wow, zacinam psat jako mistr Joda :-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud