Policejní paparazzi míří na silnice. Vyfotí vás do vzdálenosti 1,2 km

Policejní paparazzi míří na silnice. Vyfotí vás do vzdálenosti 1,2 km

Kanadská policie si do své výbavy pořídila opravdu velký objektiv, který jí umožní pořizovat snímky řidičů až do vzdálenosti 1,2 km. Záměr je jednoduchý, policisté chtěli techniku, díky které budou fotografovat řidiče, aniž by je řidiči mohli vidět. 

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Kanadská policie už dříve podobnou techniku používala, ale ta neumožňovala pořizovat kvalitní snímky na takto velkou vzdálenost a řidiči policisty viděli. To se teď změní. Pamatujte proto, že v Kanadě, respektive v Britské Kolumbii, vás na silnici mohou policejní paparazzi vyfotit, aniž byste o tom věděli. 

Cílem je přirozeně větší bezpečnost silničního provozu. Policisté budou hlídat, jestli si v autě nehrajete s telefonem, jestli se nelíčíte, něco si nečtete a policie se o vás bude zajímat i v případě, že strážník s tímto objektivem uvidí, že se prostě díváte kamsi dolů.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Případný přestupek bude zaznamenán a rádiem ohlášen hlídce, která dotyčného řidiče zastaví. Jak doplňují CBC News, první takový přestupek vám v přepočtu vynese pokutu zhruba 10 tisíc korun, napodruhé už dostanou řidiči pokutu necelých 17 tisíc korun. 

Popravdě řečeno, představa, že vás nějaký strážník může kdykoliv vyfotit vlastním fotoaparátem, aniž byste o tom věděli, je tak troch děsivá. Obzvlášť v kontextu české policie, která si fotí a uchovává materiály i v případech, kdy řidiči nic neudělali. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků