Policejní maškaráda na Masarykově okruhu

Tento pátek byl pro českou policii významným dnem a rozhodla se jej oslavit způsobem, za který by se nemusel stydět ani Stalin.

Za účasti ministra vnitra Ivana Langera a policejních špiček z ústředního vedení i regionálních správ se na brněnském okruhu předávalo hned 680 nových služebních automobilů. Všechny vozy jsou již vyvedeny v novém, stříbrno modro žlutém „SS“ zbarvení a do Brna se vesměs z Mladé Boleslavi svážely poslední dva týdny, přičemž některé z nich byly zachyceny na dálnicích při neoprávněném překračování povolené rychlosti. Tento jev mnozí oprávněně vnímali negativně, lze na něj pohlížet i pozitivně - alespoň policisté sami poznávají, že jezdit byť jen zcela obyčejným moderním autem po dálnici více než sto třicet nemusí být nic nebezpečného...

Pět stovek z nových služebních vozů jsou Octavie druhé generace v provedení liftback. Jejich výbava vychází z úrovně Classic (všiměte si třeba nelakovaných zrcátek), ale je osazena kromě čtveřice airbagů také stabilizačním systémem ESP nebo klimatizací, pod jejich kapotami se nachází zážehové šestnáctistovky a turbomotory 1,8 TFSI. Kulisou uboze pompézní události se stal brněnský Masarykův okruh, v jehož areálu bylo v pateticky úhledných útvarech mj. ve tvaru označení P1000 shromážděno bezmála sedm stovek, které náleží k první části obří dodávky, jež bude ukončena v roce 2011 kompletní obměnou vozového parku PČR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tiskové konference i celého programu se zúčastnil kromě špiček českého policejního sboru a zástupců Škody Auto také ministr vnitra Ivan Langer. Během tiskové konference uvedl, že PČR chápe nový vzhled svých služebních vozů a návaznou aktualizaci vzhledu služeben jako symbolický a významný krok ke skutečné reformě. Ministr zdůraznil, že se jedná o největší jednorázovou investici v dějinách PČR. Původně měla nová auta stát dvě miliardy korun, ale po jednání se Škodou Auto se výsledná suma ustálila na zhruba 1,35 miliardách korun. Zástupci Policie i automobilky svorně udávali, že se jednalo o dosud nejtvrdší jednání, jaké zažili. Úsměvným vyjádřením pro daňového poplatníka je shrnutí, že PČR nakoupila Octavie za cenu Fabií, za kterým ovšem chybí dodatek, že Fabie bylo možné zakoupit za cenu jízdního kola...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celá velkolepá slavnost pak začala pro každého pozvaného stylově a hned na začátku nás upřímně potěšila a pozitivně naladila - na příjezdové komunikaci k samotnému Okruhu byl těsně za dopravní značkou 30 km/h instalován radar. Vzhledem k tomu, že z kopce pod viadukt se z místně platného limitu 90 km/h brzdí opravdu špatně, můžeme všichni očekávat obsílku, což lze chápat jako další z náznaků toho, kudy se „reformovaná“ PČR hodlá ubírat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po tiskové konferenci, kde ministr z rukou zástupce Škody Auto převzal symbolický klíč, jsme ze střechy hlavní budovy Automotodromu mohli sledovat shromážděné automobily, ale také jsme zažili, co ce stane, když takřka sedm stovek vozů na jeden pokyn spustí sirény. Ano, impozantní zážitek. Následovalo defilé kolony zhruba stovky Octavií a VW Transportérů, které se v kontrabandu rovněž nacházely, po dráze Masarykova okruhu, a pak již jsme měli možnost nechat se těmito vozy, pochopitelně v jejich silnějším provedení, nechat po okruhu svézt. V koloně se objevila též historická vozidla Věřejné bezpečnosti. Během tohoto programu po parkovišti bloudili policisté s papíry v rukou a hledali auta určená právě pro jejich útvary.

Celou akci zakončil ve vysokém stylu sám ministr vnitra, když se nechal svézt se svým synem v jedné z Octavií, aniž by sebe či svého syna vzadu připoutal. Nemyslel, naštěstí nezaplatil... Zaplatili jsme ovšem my za akci, která neměla prakticky žádný význam.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků