Policejní Kryštof opět vydělal

17 komentářů

František
29. března • 1:46

Předem píšu, že nejsem policista, ani jejich 100% zastánce. ALE! Tady pořád píšete, kolik stál na platech policistů Kryštof. A není náhodou lepší (když už jsou jejich mzdy z našich daní), že teda něco dělají a nesedí v kaclech a čekají na nějaký výjezd? Jestli se nepletu, tak když bude policista sedět v kanclu nebo se zúčastní Kryštofa, tak mu pořád běží stejný plat dle tarifů. Neříkejte mi, že za Kryštofa mají příplatky! A mimochodem (opravte mě, jestli se pletu) - není náhodou úkolem policie kontrolovat dodržování zákonů bez ohledu na to, jestli s nimi sami souhlasí? Pokud se někomu zdá to či ono špatně a nelíbí se mu, že je za to či ono pokutován - něměl by si spíš stěžovat na naše zákonodárce?!

Ondra S.
31. března • 17:28

Je tu otázka platů, když policista má standardní pracovní dobu tak je to jedno, ale takový Krištof ("křišot") akce znamenají pro policisty spoustu přesčasových hodin, které jim někdo musí zaplatit jaksi navíc. Potom je více projetého paliva do služebních aut a další věci. Právě to jsou ty zmiňované zvýšené náklady.
Úkolem policie je sice jaksi kontrolovat dodržování zákona, ale dokud budou zákony takové jako doposud, tak je lepší ať se radši moc nesnaží. Policie mnohdy nemá dost inteligence, aby vystihla pravý smysl zákona, ale jde po jeho doslovném znění a tak mnohdy buzeruje zcela zbytečně slušné řidiče, tam kde to nikoho neohrožuje a to je podle mě jednoznačně chyba.
Další věc je, že policie je skutečně placena z našich daní. My si vlastně tak sami na sebe platíme zlého drába a dozorce, který nám dělá nepříjemnosti a problémy někdy i za fakt blbosti. Pokud naše chování opravdu ohrožuje ostatní, tak je to v pořádku. Mnohdy ale tomu tak není a přesto platíme pokuty, sbíráme body za hovadiny. To se mi příšerně nelíbí a moc mě to štve. Nejhorší je že s tím nemůžu nic udělat (max nepřiznat státu žádné příjmy). Přitom bych byl ochoten občas přispět třeba na silnice, ale na policii a zvláště dopravní ani haléř!
Pak je ještě otázka zákonů a zákonodárců. Je jasné, že nejsou dokonalé, také je vymýšleli jenom lidi. Poslanci, kteří je schvalují je mnohdy ani pořádně nečtou a pak se zhrozí,co to zase schválili, tak se s tím potom dělá novela za novelou a ono se to potom dostane za čas do stavu, že se to dá použít, ale k ideálu to má pořád hodně daleko. Poslanci se totiž mnohdy baví o tom, který zákon podpoří a který ne, a co za to získají za prospěch, proti komu, stylem něco za něco. O podstatě samotného zákona povětšinou ani nevědí a kdyby je někdo začal zkoušet z toho, co je obsahem zákona o kterém mají hlasovat, tak by mnozí byli úplně mimo. To je ale z podstaty politiky. Když se potom občan, který není tupá ovce, má sklánět před takovým zákonem, tak k němu potom moc respekt mít ani nedokáže.

JirkaK
29. března • 20:48

Možná máš trochu pravdu, jenže jde o to, k čemu tyhle akce přispívají. Pokud by stáli policisté s radary na NEBEZPEČNÝCH místech, pokud by kontrolovali řidiče kteří nebezpečně předjíždí, nedodržují bezpečnou vzdálenost, ignorují přednost v jízdě, prostě ze sobeckých důvodů úmyslně hazardují, mělo by to smysl. To jsou chyby, kvůli kterým se na silnicích denně umírá. Potom by chránili většinu slušných a bezproblémových řidičů před piráty, kteří je ohrožují.
Jenže skutečnost je jiná - policisté zastavili 70 tisíc řidičů, aby našli něco přes 10 tisíc přestupků. To znamená, že skoro 60 tisíc lidí zastavili naprosto zbytečně, bezdůvodně, prostě "co kdyby náhodou". Z přestupků bude určitě velká část bezvýznamných, typu propadlá lékárnička, zapomenuté doklady, chybějící žárovky, malé překročení rychlosti bezvýznamné z hlediska bezpečnosti, atd. Každý si jistě vzpomene na policejní buzerační modly, platné v určitém období, jednou to byly rámečky pod SPZ, pak přišly do módy lékárničky, potom zase přeměřování tlaku v rezervách, atd.
Tím vzniká v lidech oprávněný pocit, že gaunerům se stejně nic nestane, policie je před nimi nechrání, a místo toho je neustále otravuje podle hesla "na chudý lidi musí bejt přísnost". Výsledek? Většina lidí dopravní policií dílem opovrhuje, dílem ji nenávidí. Inteligentní a slušní policisté prchají do civilu, protože na to už nemají žaludek, místo nich přicházejí zakomplexovaní nezkušení zelenáči. Kvalita policejní práce klesá, buzerace roste, spirála se roztáčí do dalšího levelu. :-(

Ondra S.
28. března • 20:43

Tento týden jsem šťastně přetrpěl, protože nedodržuji hlavně rychlosti. Zatím se mi i bez antiradaru daří unikat. Snažím se přitom sice jezdit opatrně a předvídat, ale je to dost těžké vychytat vždy všechno a unikat nástrahám na zrádných místech. Přitom to, že místy vůbec nedodržuji rychlost není až zas tak nebezpečné, jako ta samotná zrádná místa, jen mě to udržuje lépe ve střehu. Nejhorší je přitom městský provoz, hodně zrádných a nebezpečných situací, hodně pokutylačných policajtů, především strašná neplynulost provozu, která jen dráždí nervy a zvyšuje spotřebu.
Velké monstrozní policejní Krištof akce jsou podle mého názoru nanic. Z hlediska bezpečnosti silničního provozu mají spíše negatívní dopady. Řidiči se ve strachu z policejní buzerace plouží a cestování autem je zdlouhavější. Také tím provokují zbytečně předjíždění a riziko stoupá. K tomu všemu se dnes ještě dnes tady dozvídám, že jsou finančně mínusové. To už je trochu moc, tak je raději nepořádejmeme a bude klid.
Vůbec nejvíc mě stve, že si tadyhletu nepříjemnou buzeraci platíme z našich vlastních daní. Myslím, že by silniční doprava u nás mohla dobře fungovat i bez téhle buzerace. Pokud si někdo myslí, že ne, tak ať se porozhlédne po světě, kde ještě zůstal nějaký totalitní režim třeba s diktátorem a ať se tam rychle přestěhuje, určitě se tam bude cítit dobře! Já po tomhle ani moc netoužím, nechybí mi totalita.
Ty kontroly technického stavu a alkoholu či drog ještě beru, protože každý má mít vždy své vozidlo fizicky v pořádku a něměl by jezdit nalitej nebo nadrogovaný.

Ondra S.
28. března • 21:00

Jediného Krištofa, kterého bych byl ještě ochoten podpořit by byl ten, který by byl zaměřený jen na bezdůvodně pomalou jízdu, protože by postihoval ty, kteří na silnicích opravdu dělají problémy. Opora v zákoně pro to je, jen s tím vytáhnout do ulic a na silnice! Takový Krištof by se snad nemohl ani nevyplatit. Tohle je samozřejmně myšleno za ideálních podmínek, tedy suchá silnice a dobrá viditelnost, přehledný úsek dobré silnice. Pokud totiž ani potom řidič nemá na to, aby jel aspoň tolik, kolik je limit, tak by měl být soudný a už by radši ani neměl vyjíždět! ;-)

kolibrik
29. března • 11:19

Jezisi ty jsi idiot, to jako lidi kteri nejsou super ridici a radeji jedou pomalu nesmi podle tebe jezdit nebo co? Se vzpamatuj magore, jenom kvuli idiotum, kteri jezdi rychle je tolik mrtvych a zranenych, takove lidi by meli rovnou zastrelit a ne ty, co jedou pomalu.

Ondra S.
29. března • 23:27

Lidi, kteří za ideálních podmínek na přehledné silnici nejsou schopni jet alespoň tolik, kolik je limit, by už měli zvážit, jestli budou dále jezdit. To není žádná blbost, běž se zeptat do autoškoly, ty idiotskej kolibriku, řeknou ti to tak nějak podobně.
Ježišmarja, ještě se zeptej proč??? Takový řidič totiž všechny brzdí, zdržuje a blokuje. Sice řekneš, že ho můžu předjet, ale to je při dnešním hustém provozu často problematické (v autě, na motorce je to snazší). Také české silnice nejsou na předjíždění ideální, hodně nepřehledných míst, zrádné neviditelné horizonty, plná čára občas i na bezpečných místech, atd. Nejhorší je, že zpravidla se za pomalým řidičem tvoří kolona a ta se předjíždí velmi špatně i se silným vozem.
Jinak pro ježdění na limitu za ideálních podmínek nepotřebuješ být žádný super skvělý řidič, stačí být lehce podprůměrný, většinou jsou stejně až příliš nízké (pozor na odchylku tachometru, ukazuje o 3-7km/h víc).
Prostě to ploužení není bezpečné, protože provokuje ostatní k předjíždění a někdy je tak vydeptá, že pak i docela dost riskují. Pokud by pak havarovali jsem pro spoluvinu pomalého řidiče, pokud nepojede aspoň na limitu za ideálních podmínek. Protože je svou přehnaně pomalou jízdou k předjíždění vyprovokoval. Tahleta druhotná spoluvina se zatím pomíjí, ale příjde čas, kdy se bude zohledňovat.
Ti rychlí mi nevadí, většinou umějí celkem jezdit a mají vozidlo zvládnutý, pokud to nejsou namistrovaní puberťáci s čerstvým řidičákem, nebo mladí frajírci. Ti rychlejší mě na silnicích do problémů nedostávají! Ti pomalí ale ano, nejhorší jsou ti co ještě akcelerací brání v bezpečném předjetí, čímž se dopouštějí sami přestupku a ohrožují tím ostatní.

karel
28. března • 17:27

Kryštof trval 5 dnů, náklad daňového poplatníka na jednoho policajta je asi 1335,- Kč na den.
Jeden policajt nás na Kryštofa vyšel celkem 6675.- Kč. Tato monstr akce nás při účasti 5 tisíc policajtů vyšla na jejich mzdách pouze na 33.375.000,- Kč. Jako platící bych měl lepší návrh na využití jejich pracovní doby. Pošleme je jednotit řepu. Jsou přece placeni z naších daní.

rar
28. března • 19:50

policajti maji povinnost urcitou castku vybrat a proto krystof vzdycky vydela kdyz nedaji pokutu za rychlost tak si najdou tereba lekarnicku nebo cokoli jineho

bohous
28. března • 9:50

5000 policistu x 2000 na den provozu policisty (naklady+nejake to jezdeni autem)= 10 milionu. + ztraty na prostojich ridicu (odhadem 70000x10minut= cca 2 miliony).

ACE
28. března • 10:41

Chceš aby cílem byla finanční ziskovost akce?

D,a.l.i
28. března • 10:51

To ani ne, spis me zarazi efektivita. 5000 policajtu zkontroluje 70000 vozidel za tyden, to pri dvojclenne hlidce znamena 28 vozidel na hlidku za tyden, tedy cca 5-6 vozidel denne. Nemelo by tech vozidel za den byt alespon 10-20x tolik?

Vladik
28. března • 12:41

Ono to tak je ale do statistik se počítají jen oficiální pokuty:-D. No oni můžou bez obav vybírat tak 30 minut pak se to rozkřikne a můžou změnit stanoviště

bohous
28. března • 10:47

to urcite ne, ale pise se tu ze vydelal.
ale svym zpusobem by mel vydelat, respektive neco prinest. ale to je uz jine tema...

Vladik
28. března • 8:41

Pokud se dovím o Kryštofovi a nemusím, tak nikam nejezdím. Nehodlám se nechat buzerovat, že jsem tady překročil rychlost o 3km. Někde jsou ty 40tky a 30tky fakt jen k vybírání mýta policií. V obci jezdím podle předpisů, ale docela mi vadí, když jedu a najednou tam skočí červená. Skoro se vždycky leknu, interval mezi oranžovou a červenou y měl být delší. Když už né odpočítávání tak alespoň aby začala oranžová blikat, svítit a červená. Vsadím se že by to šlo jen drobnou úpravou softwaru udělat. Taky se občas vyskytuje semafor bez funkčních žárovek. Když chybí oranžová je to blbý.

ploYd
28. března • 7:46

...uf, jeste ze jsem minuly tyden jezdil do prace autobusem - u kola mi v povinne vybave chybi odrazky v dratech a vlastne ani nevim, jak vysoka je za to pokuta...B-]

Koubas
28. března • 8:48

Panacku, kde to zijes, za to neni pokuta, za to se strili, PIRATE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doporučujeme

Články odjinud