Žádné policejní akce nemohou už z principu snížit nehodovost, protože její příčina je úplně jinde. Žádná akce nevymaže lidskou aroganci, agresivitu a nafoukanost a jejich projevy právě za volanty aut... Řízení auta mě baví, ale čím dál méně si to v dnešní době užívám, právě kvůli výše zmíněným projevům z okolí... Pokuty slušnost na silnice nevrátí...
4 průlety po D1, policejní Passat nebo Superb jsem za celou dobu nepotkal ani jediný. Zato žlutých autobusů nespočet :-DE50 Brno-Uherské Hradiště, ráj a hřbitov motorkářů zároveň - vždy když jedu, vždy přesně vím, kde bude příslušník s trojnožkou, pokud už někde bude. Ano, je to sice na rizikové 70 km/h, ale rizikových míst je na této trase mnoho, měří se ale jen na jednom. Celou cestu tedy klidně můžu jet beze strachu o řidičák jak dobytek.Stejně tak první třídy a na ně kolmo navazující druhé či třetí třídy. Obbčas už konečně je i 70 km/h omezení, ale i tak to je při dnešní hustotě provozu doslova o život. A že by někdy policie kontrolovala tyhle 70 km/h? Nikdy.Nevyčítám to příslušníkům, ti dělají jen to, co jim naplánují. Ale právě ten, kdo rozhoduje o tom, kam příslušníka poslat, ten by se měl zamyslet. Podle mě nemáme policii, jen jednotku výběru skrytého zdanění v podobě pokut za nesmysly B-]B-]
Budu stručný: 2.8. 2014 najeto cca 500 km. Půl v Rakousku, půl v ČR. V Rakousku tři policejní kontroly a tři radary. V ČR nula. Takže ono s těma akcema to asi nebude tak žhavý.
Novinky.cz : za desetinu nehod můžou psychopati! Pokud nebude při vstupu do autoškoly včetně normální lékařské prohlídky i povinné psychiatrické vyšetření, tak se nějakého zlepšení bohužel jen tak nedočkáme!? Prevence o 1000% účinnější než jakýkoliv postih, kdy už je většinou pozdě!!! :-/
Zase to tak nepřeháněj. Množení povinností a všelijakých nařízení a omezení není kdovíjaká cesta ke zlepšení života. Vždyť takových už máme kolem sebe tolik... A je to lepší? Není, je to pořád horší.Prevence určitě ano, ale rozhodně formou pozitivní motivace, ne negativní. Člověk musí vědět, že je dobré a vyplatí se být slušný a poctivý, a musí o to sám mít zájem.
Az budou pokutovat zbytecne pomalou jzdu. Nedodrzovani 2 s. Cyklisty kteri nemaji reflexni prvky a nesviti. Pokutovat nespravne uziti svetel viz mlhovky za jasneho dne. Neopravne e mysky. Nedani blinkru. Atd pak se bezpecbost epsi a ne stat par metru za ceduli zacatek obcea chytat ty nejhorsi kteri jedou o pet im vice. Jak je kozne na d1 kdy jsem spechal a vall si to na 120 km ani jedna hlidka. Nebo na dalnici jste v levym a skoci vam pred cunak kamion jeste pokutovat omezeni ohrozeni to se nedeje.
Hlídku policie na silnici jsem viděl naposled asi před čtvrt rokem, kdy jsem se zdržel v práci až do noci a kolem druhé ráno bylo policajtů všude jako nas..no. Povídá se, že prý mají nějaké extra prémie za opilce. A když už na silnici vylezou za bílého dne, tak se maskují aby je nikdo nepoznal. Místo policejních aut civilní, jednou jsem viděl pěknou komedii. Civilní oktávka s modrou diskotékou, a mysleli si že jim auto před nimi snad musí zastavit nebo co. Chlápek zastavil až za pěkných pár set metrů - a ještě kvůli tomu nakonec zablokovali dopravu na frekventované silnici 1. třídy. No já bych nezastavil vůbec, proč bych taky stavěl civilnímu autu.... Policie má jezdit policejními auty a nějaké modré tuzerské blikátko za přední maskou není policejní maják.
Za dva letní měsíce najedu pravidelně kolem 12 000 km. Policii jsem v létě potkal naposledy tak před 3 roky... Jedině měšťáky vidím každou chvíli na třicítkách a čtyřicítkách :-P
Myslel jsem za dva prázdninové měsíce :-)
Představte si, že jste zaměstnavatel několika tisíc policajtů a musíte jim najít nějakou práci. Takže uděláte hromadnou akci a borci vyrazí do terénu.
A bude to k ničemu.Měsíčně najezdím v průměru kolem 3000Km a ti pohůnci mě zastavila naposledy někdy loni, když mě "namátkově" kontrolovali.Tohle je k ničemu. Pokud chcete ovlivnit nehodovost, dejte jim lopaty a pošlete je opravit silnice.
A co bys chtěl? Aby tě zastavovali třikrát týdně?
ne, ale aby byli vidět na ulicích....
Ale Demon si stěžuje, že ho naposledy zastavili loni, a že to je takhle k ničemu. Tak mě zajímá jak často by mo měli zastavovat, aby byl spokojený?
Kdyby se policajti v "rizikových" úsecích neschovávali za radar, ale raděj si stoupli na viditelné místo a svoji přítomnost podpořili blikajícím majákem, věřím, že by pro bezpečnost provozu udělali víc...btw: jak funguje policejní radar (měřič rychlosti vozidel)? Dá se na něm nastavit v jaké vzdálenosti (jak daleko od radaru) má měřit? Zajímá mě, jestli mi může radar/policajt v úseku 90 => 70 => 50 (např před křižovatkou) naměřit rychlost už na "sedmdesátce", pak tvrdit, že to bylo na "padesátce". A když už něco naměří, dá se z něj dostat nějaký výstup? Např. fotka měřeného auta s naměřenými údají apod? Aby mi policajt na místě mohl ukázat, že jsem opravdu jel rychle a on si to jenom nevymyslel?Díky
Fotku udajně na místě neukažou, ale dodají jí k případnému přestupkovému řízení, pokud se odmítne řešení na místě, ale pak také hrozí vyšší pokuta. Na fotce musí být prokazatelné, že to bylo v místě kde "pokutují za ten daný prohřešek".Z tohoto duvodu jsou na stacionarních radarech ty čáry na silnici.Nevím jak kdo, ale ja na své trase do práce (30km) a ani na jiných cestách v průběhu dovolené nezaregistroval žadnou zvýšenou aktivitu a častější výskyt policejních hlídek. Můj názor je takový, že takovéto akce by vůbec neměly být, měla by to být naprostá součast každodenního života, že je budeme na ulicích a silnicích potkávat. O této hurá akci, když se ví a ví se kam si stoupají se těmto usekům většina lidí buď vyhne a nebo na tu velmi omezenou lokalitu výskytu přizpusobí a par metrů za stanovištěm zase cihlu na pedál.
a co ta otázka: "[..] může radar/policajt v úseku 90 => 70 => 50 (např před křižovatkou) naměřit rychlost už na "sedmdesátce", pak tvrdit, že to bylo na "padesátce"."Nevíte někdo? Předem díky
ne na te fotografii musí být prokazatelné, kde to měřil a že v tom místě měření došlo k porušení, jinak je to napadnutelné, ale zase pouze v případě, že to půjde před přestupkovou komisi, jakmilese to platí na místě je to souhlas s přestupkem a pak už se s tím nikdo nebude zabývat.pokud se jedna o tu křizovatku, budou to mít tak, aby měřili někde na hranici křižovatky, tam už bude prokazatelně 50-tka
se vším, co píšeš souhlasím, ale nevidím tam odpověď na moji otázku.Před dalším ještě upřesním, že mi jde o radar, který si postaví na trojnožku někam na silnici/krajici, ne stacionární, ne "bradavici" na autě apod.Jde mi o tuhle situaci: v úseku 90=>70 zpomaluju na 70, v úseku 70=>50 zpomaluju na 50. Zastaví mě policajt a "pane řidiči naměřili jsme vám 65km/h v úseku, kde je povolena max. 50km/h". Já jim věřím, že mi naměřili 65, ale co když si jenom chtějí vydělat a těch 65 nenaměřili v úseku, kde je "max50", ale už někde v úseku 70=>50 a mě tvrdí, že jsem jel rychle.I když třeba zpomaluju, neuhlídám si, jestli jsem přesně na hrajici "max50" už jel těch 50 nebo jsem to nestihl dobrzdit a ještě jsem pár metrů jel rychlej. A v téhle pozici buď dám na autoritu a budu mu věřit, že jsem jel rychle, nebo se s ním budu hádat.
jak to píšeš, buď mu to uvěříš, že to je opravdu tak a zaplatíš, tím souhlasíš s tímto přestupkem a následnou sankcí, ale pokud nebudeš věřit, nebo nebudeš souhlasit s naslednou sankcí, řekneš mu, že odmítáš řešení na místě a že chceš aby se to řešilo u přestupkového, potom ti doloží i fotku z té trojnožky - ta prý dělá fotky, ale oni ti ji nemohou na místě předložit, ale dokladají ji k přetupkové komisi. Pokud toto zpochybníš třeba svou fotkou kde je značka obce, nebo omezení rychlosti zakryté křovím, jsi z toho venku, jen tam zase musí být prokazatelně uvedené datum a čas focení :-)
>> dělá fotky, ale oni ti ji nemohou na místě předložit, ale dokladají ji k přetupkové komisiA co na té fotce (kromě toho, že to je klasická fotka - tj, auto, silnice, okolí) je? Předpokládám, že datum/čas, rychlost vozidla, možná nějaké GPS místa radaru... je tam i vzdálenost od radaru v momentě odečtení rychlosti auta, nebo jiný údaj, ze kterého se dá vypočítat/odhadnout, jestli je auto před značkou "max50" nebo za ní?
Jak spolu souvisí počet mrtvých na silnicích a počet policejních kontrol ??!?!?!?!?
Co když provádí policie ty kontroly jen proto, aby se prokázalo, že takové kontroly nemají na počet nehod a počet usmrcených vůbec žádný vliv? ;-)
Ona celá ta policejní akce je dost směšná tím, že policajti stojí a vybírají pokuty v místech, kde je například víceproudá silnice v průmyslové zóně a 60km/h limit, tedy rizika minimální, ale nikdo tam těch 60 nepojede.Prostě vybírají tak, aby vybrali co nejvíc na pokutách, místo toho, aby co nejvíc zvýšili bezpečnost a hlídali někde u škol apod.
Každý si na sebe dnes musí vydělat, přeci nebudeme ještě živit hluchavky?:-D:-)):-);-):-P:-|:-/:-(B-]
proč u škol o prázdninách?
to byl samozřejmě jen příklad. Opravdu jste nepochopili, co jsem tím měl namysli?A druhá věc je to, že jsem nikde nemluvil o prázdninách, psal jsem to obecně
Při takovéhle akci předpokládám neměří rychlost, ale jen zastavují a kontrolují.A hlídání u škol je staré nesmyslné klišé. Co jako by u škol "uhlídali"? Navíc o prázdninách? Ale jestli chtějí snížit nehodovost a počet mrtvých, to se zastavováním a kontrolováním asi opravdu docílit nedá. Dokonce si umím představit, že když někoho zastaví a dají mu pokutu, byť jen za lékárničku, tak že takový řidič pak jede dál naštvaný, naprosto rozhozený a nesoustředěný a je tedy mnohem větší riziko, že se pak něco stane. Bouračka jako důsledek bezpečnostní akce. Je nějaká takováhle statistika?
Předřečník to myslel tak, aby policie byla vidět na nepřehledných místech, kde by klidnila, popř. usměrňovala dopravu. Sice by tam vybrala 0 Kč na pokutách, ale na druhé straně by dělala něco pro plynulost a hlavně bezpečnost provozu.
Takovýhle miničlánek je celkem o ničem. Je někde k dispozici nějaký přehled toho za co, tedy za jaké prohřešky se vybralo těch skoro 7 milionů? A kolik z těch 90 tisíc zastavených aut mělo všechno v pořádku? Aby mohlo u motoristické veřejnosti proběhnout ponaučení... tedy pokud je o něco takového zájem.Také by se mi líbilo nějaké vyhodnocení a celkové shrnutí významu takové "bezpečnostní akce", například jak zastavení 90 tisíc aut pomohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích, a pak úvaha, když to tedy takhle nefunguje, kolik aut by tedy museli zastavit a zkontrolovat, aby to mělo vliv na snížení nehodovosti.
Myslím, že vyhodnocení celé akce je opravdu jenom v tom kolik se zastaví aut a vybere peněz. To, že jim do toho občas spadne i nějaký opilec je spíš bonus navíc. Za to, že činnost policie je neefektivní může spíš její špatné řízení. Značný vliv na její vedoucí členy mají pochopitelně i media a politici. A například ani Lerch se tomu nedokáže ubránit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.