Policejní kontroly se míjí účinkem. Červenec opět tragický

31 komentářů

mpolan
4. srpna • 7:21

Žádné policejní akce nemohou už z principu snížit nehodovost, protože její příčina je úplně jinde. Žádná akce nevymaže lidskou aroganci, agresivitu a nafoukanost a jejich projevy právě za volanty aut... Řízení auta mě baví, ale čím dál méně si to v dnešní době užívám, právě kvůli výše zmíněným projevům z okolí... Pokuty slušnost na silnice nevrátí...

rohYpnol
3. srpna • 12:53

4 průlety po D1, policejní Passat nebo Superb jsem za celou dobu nepotkal ani jediný. Zato žlutých autobusů nespočet :-DE50 Brno-Uherské Hradiště, ráj a hřbitov motorkářů zároveň - vždy když jedu, vždy přesně vím, kde bude příslušník s trojnožkou, pokud už někde bude. Ano, je to sice na rizikové 70 km/h, ale rizikových míst je na této trase mnoho, měří se ale jen na jednom. Celou cestu tedy klidně můžu jet beze strachu o řidičák jak dobytek.Stejně tak první třídy a na ně kolmo navazující druhé či třetí třídy. Obbčas už konečně je i 70 km/h omezení, ale i tak to je při dnešní hustotě provozu doslova o život. A že by někdy policie kontrolovala tyhle 70 km/h? Nikdy.Nevyčítám to příslušníkům, ti dělají jen to, co jim naplánují. Ale právě ten, kdo rozhoduje o tom, kam příslušníka poslat, ten by se měl zamyslet. Podle mě nemáme policii, jen jednotku výběru skrytého zdanění v podobě pokut za nesmysly B-]B-]

Ludek_II
3. srpna • 2:38

Budu stručný: 2.8. 2014 najeto cca 500 km. Půl v Rakousku, půl v ČR. V Rakousku tři policejní kontroly a tři radary. V ČR nula. Takže ono s těma akcema to asi nebude tak žhavý.

Jiří Kokoška
2. srpna • 10:33

Novinky.cz : za desetinu nehod můžou psychopati! Pokud nebude při vstupu do autoškoly včetně normální lékařské prohlídky i povinné psychiatrické vyšetření, tak se nějakého zlepšení bohužel jen tak nedočkáme!? Prevence o 1000% účinnější než jakýkoliv postih, kdy už je většinou pozdě!!! :-/

Fantomas
2. srpna • 13:15

Zase to tak nepřeháněj. Množení povinností a všelijakých nařízení a omezení není kdovíjaká cesta ke zlepšení života. Vždyť takových už máme kolem sebe tolik... A je to lepší? Není, je to pořád horší.
Prevence určitě ano, ale rozhodně formou pozitivní motivace, ne negativní. Člověk musí vědět, že je dobré a vyplatí se být slušný a poctivý, a musí o to sám mít zájem.

jirka
2. srpna • 7:42

Az budou pokutovat zbytecne pomalou jzdu. Nedodrzovani 2 s. Cyklisty kteri nemaji reflexni prvky a nesviti. Pokutovat nespravne uziti svetel viz mlhovky za jasneho dne. Neopravne e mysky. Nedani blinkru. Atd pak se bezpecbost epsi a ne stat par metru za ceduli zacatek obcea chytat ty nejhorsi kteri jedou o pet im vice. Jak je kozne na d1 kdy jsem spechal a vall si to na 120 km ani jedna hlidka. Nebo na dalnici jste v levym a skoci vam pred cunak kamion jeste pokutovat omezeni ohrozeni to se nedeje.

JirkaK
1. srpna • 18:47

Hlídku policie na silnici jsem viděl naposled asi před čtvrt rokem, kdy jsem se zdržel v práci až do noci a kolem druhé ráno bylo policajtů všude jako nas..no. Povídá se, že prý mají nějaké extra prémie za opilce.
A když už na silnici vylezou za bílého dne, tak se maskují aby je nikdo nepoznal. Místo policejních aut civilní, jednou jsem viděl pěknou komedii. Civilní oktávka s modrou diskotékou, a mysleli si že jim auto před nimi snad musí zastavit nebo co. Chlápek zastavil až za pěkných pár set metrů - a ještě kvůli tomu nakonec zablokovali dopravu na frekventované silnici 1. třídy. No já bych nezastavil vůbec, proč bych taky stavěl civilnímu autu.... Policie má jezdit policejními auty a nějaké modré tuzerské blikátko za přední maskou není policejní maják.

Petr
1. srpna • 8:36

Za dva letní měsíce najedu pravidelně kolem 12 000 km. Policii jsem v létě potkal naposledy tak před 3 roky... Jedině měšťáky vidím každou chvíli na třicítkách a čtyřicítkách :-P

Petr
1. srpna • 8:37

Myslel jsem za dva prázdninové měsíce :-)

Zelí
1. srpna • 6:53

Představte si, že jste zaměstnavatel několika tisíc policajtů a musíte jim najít nějakou práci. Takže uděláte hromadnou akci a borci vyrazí do terénu.

Demonicus
1. srpna • 7:46

A bude to k ničemu.Měsíčně najezdím v průměru kolem 3000Km a ti pohůnci mě zastavila naposledy někdy loni, když mě "namátkově" kontrolovali.
Tohle je k ničemu. Pokud chcete ovlivnit nehodovost, dejte jim lopaty a pošlete je opravit silnice.

Fantomas
1. srpna • 8:40

A co bys chtěl? Aby tě zastavovali třikrát týdně?

ben
1. srpna • 9:17

ne, ale aby byli vidět na ulicích....

Fantomas
1. srpna • 11:33

Ale Demon si stěžuje, že ho naposledy zastavili loni, a že to je takhle k ničemu. Tak mě zajímá jak často by mo měli zastavovat, aby byl spokojený?

pepa z depa
1. srpna • 5:46

Kdyby se policajti v "rizikových" úsecích neschovávali za radar, ale raděj si stoupli na viditelné místo a svoji přítomnost podpořili blikajícím majákem, věřím, že by pro bezpečnost provozu udělali víc...btw: jak funguje policejní radar (měřič rychlosti vozidel)? Dá se na něm nastavit v jaké vzdálenosti (jak daleko od radaru) má měřit? Zajímá mě, jestli mi může radar/policajt v úseku 90 => 70 => 50 (např před křižovatkou) naměřit rychlost už na "sedmdesátce", pak tvrdit, že to bylo na "padesátce".
A když už něco naměří, dá se z něj dostat nějaký výstup? Např. fotka měřeného auta s naměřenými údají apod? Aby mi policajt na místě mohl ukázat, že jsem opravdu jel rychle a on si to jenom nevymyslel?
Díky

ben
1. srpna • 6:51

Fotku udajně na místě neukažou, ale dodají jí k případnému přestupkovému řízení, pokud se odmítne řešení na místě, ale pak také hrozí vyšší pokuta. Na fotce musí být prokazatelné, že to bylo v místě kde "pokutují za ten daný prohřešek".
Z tohoto duvodu jsou na stacionarních radarech ty čáry na silnici.Nevím jak kdo, ale ja na své trase do práce (30km) a ani na jiných cestách v průběhu dovolené nezaregistroval žadnou zvýšenou aktivitu a častější výskyt policejních hlídek. Můj názor je takový, že takovéto akce by vůbec neměly být, měla by to být naprostá součast každodenního života, že je budeme na ulicích a silnicích potkávat. O této hurá akci, když se ví a ví se kam si stoupají se těmto usekům většina lidí buď vyhne a nebo na tu velmi omezenou lokalitu výskytu přizpusobí a par metrů za stanovištěm zase cihlu na pedál.

pepa z depa
1. srpna • 8:53

a co ta otázka: "[..] může radar/policajt v úseku 90 => 70 => 50 (např před křižovatkou) naměřit rychlost už na "sedmdesátce", pak tvrdit, že to bylo na "padesátce"."Nevíte někdo? Předem díky

ben
1. srpna • 9:16

ne na te fotografii musí být prokazatelné, kde to měřil a že v tom místě měření došlo k porušení, jinak je to napadnutelné, ale zase pouze v případě, že to půjde před přestupkovou komisi, jakmilese to platí na místě je to souhlas s přestupkem a pak už se s tím nikdo nebude zabývat.pokud se jedna o tu křizovatku, budou to mít tak, aby měřili někde na hranici křižovatky, tam už bude prokazatelně 50-tka

pepa z depa
1. srpna • 10:08

se vším, co píšeš souhlasím, ale nevidím tam odpověď na moji otázku.
Před dalším ještě upřesním, že mi jde o radar, který si postaví na trojnožku někam na silnici/krajici, ne stacionární, ne "bradavici" na autě apod.Jde mi o tuhle situaci: v úseku 90=>70 zpomaluju na 70, v úseku 70=>50 zpomaluju na 50. Zastaví mě policajt a "pane řidiči naměřili jsme vám 65km/h v úseku, kde je povolena max. 50km/h". Já jim věřím, že mi naměřili 65, ale co když si jenom chtějí vydělat a těch 65 nenaměřili v úseku, kde je "max50", ale už někde v úseku 70=>50 a mě tvrdí, že jsem jel rychle.
I když třeba zpomaluju, neuhlídám si, jestli jsem přesně na hrajici "max50" už jel těch 50 nebo jsem to nestihl dobrzdit a ještě jsem pár metrů jel rychlej. A v téhle pozici buď dám na autoritu a budu mu věřit, že jsem jel rychle, nebo se s ním budu hádat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ben
1. srpna • 10:26

jak to píšeš, buď mu to uvěříš, že to je opravdu tak a zaplatíš, tím souhlasíš s tímto přestupkem a následnou sankcí, ale pokud nebudeš věřit, nebo nebudeš souhlasit s naslednou sankcí, řekneš mu, že odmítáš řešení na místě a že chceš aby se to řešilo u přestupkového, potom ti doloží i fotku z té trojnožky - ta prý dělá fotky, ale oni ti ji nemohou na místě předložit, ale dokladají ji k přetupkové komisi. Pokud toto zpochybníš třeba svou fotkou kde je značka obce, nebo omezení rychlosti zakryté křovím, jsi z toho venku, jen tam zase musí být prokazatelně uvedené datum a čas focení :-)

pepa z depa
1. srpna • 13:12

>> dělá fotky, ale oni ti ji nemohou na místě předložit, ale dokladají ji k přetupkové komisiA co na té fotce (kromě toho, že to je klasická fotka - tj, auto, silnice, okolí) je? Předpokládám, že datum/čas, rychlost vozidla, možná nějaké GPS místa radaru... je tam i vzdálenost od radaru v momentě odečtení rychlosti auta, nebo jiný údaj, ze kterého se dá vypočítat/odhadnout, jestli je auto před značkou "max50" nebo za ní?

Hlinda
31. července • 22:14

Jak spolu souvisí počet mrtvých na silnicích a počet policejních kontrol ??!?!?!?!?

Spekulace
1. srpna • 9:00

Co když provádí policie ty kontroly jen proto, aby se prokázalo, že takové kontroly nemají na počet nehod a počet usmrcených vůbec žádný vliv? ;-)

Lukáš  Biel (-=zipp=-)
31. července • 20:39

Ona celá ta policejní akce je dost směšná tím, že policajti stojí a vybírají pokuty v místech, kde je například víceproudá silnice v průmyslové zóně a 60km/h limit, tedy rizika minimální, ale nikdo tam těch 60 nepojede.
Prostě vybírají tak, aby vybrali co nejvíc na pokutách, místo toho, aby co nejvíc zvýšili bezpečnost a hlídali někde u škol apod.

k22
1. srpna • 9:23

Každý si na sebe dnes musí vydělat, přeci nebudeme ještě živit hluchavky?:-D:-)):-);-):-P:-|:-/:-(B-]

ben
1. srpna • 6:53

proč u škol o prázdninách?

Lukáš  Biel (-=zipp=-)
1. srpna • 9:24

to byl samozřejmě jen příklad. Opravdu jste nepochopili, co jsem tím měl namysli?
A druhá věc je to, že jsem nikde nemluvil o prázdninách, psal jsem to obecně

Fantomas
31. července • 21:51

Při takovéhle akci předpokládám neměří rychlost, ale jen zastavují a kontrolují.
A hlídání u škol je staré nesmyslné klišé. Co jako by u škol "uhlídali"? Navíc o prázdninách?
Ale jestli chtějí snížit nehodovost a počet mrtvých, to se zastavováním a kontrolováním asi opravdu docílit nedá. Dokonce si umím představit, že když někoho zastaví a dají mu pokutu, byť jen za lékárničku, tak že takový řidič pak jede dál naštvaný, naprosto rozhozený a nesoustředěný a je tedy mnohem větší riziko, že se pak něco stane. Bouračka jako důsledek bezpečnostní akce. Je nějaká takováhle statistika?

st
7. srpna • 11:28

Předřečník to myslel tak, aby policie byla vidět na nepřehledných místech, kde by klidnila, popř. usměrňovala dopravu. Sice by tam vybrala 0 Kč na pokutách, ale na druhé straně by dělala něco pro plynulost a hlavně bezpečnost provozu.

Fantomas
31. července • 20:14

Takovýhle miničlánek je celkem o ničem. Je někde k dispozici nějaký přehled toho za co, tedy za jaké prohřešky se vybralo těch skoro 7 milionů? A kolik z těch 90 tisíc zastavených aut mělo všechno v pořádku? Aby mohlo u motoristické veřejnosti proběhnout ponaučení... tedy pokud je o něco takového zájem.
Také by se mi líbilo nějaké vyhodnocení a celkové shrnutí významu takové "bezpečnostní akce", například jak zastavení 90 tisíc aut pomohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích, a pak úvaha, když to tedy takhle nefunguje, kolik aut by tedy museli zastavit a zkontrolovat, aby to mělo vliv na snížení nehodovosti.

Bobby Deerfield
1. srpna • 10:28

Myslím, že vyhodnocení celé akce je opravdu jenom v tom kolik se zastaví aut a vybere peněz. To, že jim do toho občas spadne i nějaký opilec je spíš bonus navíc. Za to, že činnost policie je neefektivní může spíš její špatné řízení. Značný vliv na její vedoucí členy mají pochopitelně i media a politici. A například ani Lerch se tomu nedokáže ubránit.

Doporučujeme

Články odjinud