Policie nakoupí auta za 2,25 miliardy Kč. Dramaticky změnila parametry výběru

Ministerstvo vnitra vypsalo nové výběrové řízení na 2,5 tisíce vozů policie. Velkou roli bude hrát spotřeba paliva.

Nahradit mají především stárnoucí Octavie předchozí generace, zatím ale není jasné, jaké vozy to budou. Vnitro totiž změnilo podmínky. Cena, která má činit maximálně 2,25 miliardy korun bez DPH, totiž hraje roli jen z 35 procent.

Oproti běžným zadáním výběrového řízení zaujme především zaměření na reálnou spotřebu, která činí váhu stejných 35 procent. Zbývající části se týkají servisní náročnosti a jízdním vlastnostem vozu. Resort poptává nejméně 800 sedanů či hatchbacků s výkonem nejméně 130 kW, 500 kombíků stejného výkonu, 450 sedanů či hatchbacků s výkonem nejméně 100 kW a 750 stejně výkonných kombíků s policejní barvou. Plus úřednické vozy. To vše na naftu či benzin.

„Zjištění reálné spotřeby paliva při provedeném testu bude určeno pomocí průměru údaje palubního počítače a dotankování do plné nádrže před a po zkoušce. Testovací okruh bude zvolen tak, aby zahrnoval přibližně stejný podíl městského provozu, dálnic a silnic první a druhé třídy. Dynamická zkušební jízda bude provedena v rámci pravidel silničního provozu,“ uvedlo ministerstvo v zadávací dokumentaci.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Spotřeba se bude měřit v koloně, budou se střídat řidiči i jejich pozice. Test jízdních vlastností bude zahrnovat například zrychlení z 0 na 100 km/h či brzdnou dráhu, ale i subjektivní posouzení řazení, řízení či chování podvozku.

Nabídky se mají otevírat od 10. května. Nová auta se mají předávat v letech 2018 až 2021, jak píše Ministerstvo vnitra a jako první také server Zdopravy.cz, podle něhož Škoda potvrdila, že se výběru zakázky zúčastní.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků