Policie nakoupí auta za 2,25 miliardy Kč. Dramaticky změnila parametry výběru

Ministerstvo vnitra vypsalo nové výběrové řízení na 2,5 tisíce vozů policie. Velkou roli bude hrát spotřeba paliva.

Nahradit mají především stárnoucí Octavie předchozí generace, zatím ale není jasné, jaké vozy to budou. Vnitro totiž změnilo podmínky. Cena, která má činit maximálně 2,25 miliardy korun bez DPH, totiž hraje roli jen z 35 procent.

Oproti běžným zadáním výběrového řízení zaujme především zaměření na reálnou spotřebu, která činí váhu stejných 35 procent. Zbývající části se týkají servisní náročnosti a jízdním vlastnostem vozu. Resort poptává nejméně 800 sedanů či hatchbacků s výkonem nejméně 130 kW, 500 kombíků stejného výkonu, 450 sedanů či hatchbacků s výkonem nejméně 100 kW a 750 stejně výkonných kombíků s policejní barvou. Plus úřednické vozy. To vše na naftu či benzin.

„Zjištění reálné spotřeby paliva při provedeném testu bude určeno pomocí průměru údaje palubního počítače a dotankování do plné nádrže před a po zkoušce. Testovací okruh bude zvolen tak, aby zahrnoval přibližně stejný podíl městského provozu, dálnic a silnic první a druhé třídy. Dynamická zkušební jízda bude provedena v rámci pravidel silničního provozu,“ uvedlo ministerstvo v zadávací dokumentaci.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Spotřeba se bude měřit v koloně, budou se střídat řidiči i jejich pozice. Test jízdních vlastností bude zahrnovat například zrychlení z 0 na 100 km/h či brzdnou dráhu, ale i subjektivní posouzení řazení, řízení či chování podvozku.

Nabídky se mají otevírat od 10. května. Nová auta se mají předávat v letech 2018 až 2021, jak píše Ministerstvo vnitra a jako první také server Zdopravy.cz, podle něhož Škoda potvrdila, že se výběru zakázky zúčastní.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků