Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Od nezávislého švédského tunera, přes tovární sportovní divizi až po samostatnou značku. Takový je příběh Polestaru.

Oddělování jednotlivých značek v rámci jedné skupiny je současným marketingovým trendem. Dříve například nevadilo, že Citroën vyráběl luxusní DS a kachnu 2CV pod stejnými dvojitými šípy. PSA dnes má vlastní značku DS, k podobnému kroku se nakonec rozhodl i Hyundai s Genesis a konečně i písmena AMG u sportovních mercedesů zastupují slavné jméno Benz.

Nyní se svým štěpením přichází Volvo. Tovární sportovní divize Polestar vytvoří v rámci čínského koncernu Geely, kam krom Volva nově spadá třeba Lotus, samostatnou značku. Podle seriózního zdroje Auto Expressu chce takto Geely vytvořit větší portfolio značek a konkurovat koncernu Volkswagen.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

U Polestar prý použijí platformu SPA, na které stojí nová generace vozů Volvo - řada 90 a novinka XC60. První elektrický sporťák s polární hvězdou ve znaku by dle spekulací mohl být představen ještě letos, alespoň jako koncept.

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Divize Polestar se krom vlastních modelů bude nadále soustředit na vrcholné varianty nových modelů Volvo a měla by se více angažovat i v motorsportu v rámci celého koncernu Geely. Již dříve šéf Volva Håkan Samuelsson oznámil, že ve hře je účast v šampionátu Formule E. To by v souvislosti s elektrickou budoucností Polestaru dávalo smysl.

Prohlédněte si Volva S60 a V90 v úpravě Polestar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků