Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Od nezávislého švédského tunera, přes tovární sportovní divizi až po samostatnou značku. Takový je příběh Polestaru.

Oddělování jednotlivých značek v rámci jedné skupiny je současným marketingovým trendem. Dříve například nevadilo, že Citroën vyráběl luxusní DS a kachnu 2CV pod stejnými dvojitými šípy. PSA dnes má vlastní značku DS, k podobnému kroku se nakonec rozhodl i Hyundai s Genesis a konečně i písmena AMG u sportovních mercedesů zastupují slavné jméno Benz.

Nyní se svým štěpením přichází Volvo. Tovární sportovní divize Polestar vytvoří v rámci čínského koncernu Geely, kam krom Volva nově spadá třeba Lotus, samostatnou značku. Podle seriózního zdroje Auto Expressu chce takto Geely vytvořit větší portfolio značek a konkurovat koncernu Volkswagen.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

U Polestar prý použijí platformu SPA, na které stojí nová generace vozů Volvo - řada 90 a novinka XC60. První elektrický sporťák s polární hvězdou ve znaku by dle spekulací mohl být představen ještě letos, alespoň jako koncept.

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Divize Polestar se krom vlastních modelů bude nadále soustředit na vrcholné varianty nových modelů Volvo a měla by se více angažovat i v motorsportu v rámci celého koncernu Geely. Již dříve šéf Volva Håkan Samuelsson oznámil, že ve hře je účast v šampionátu Formule E. To by v souvislosti s elektrickou budoucností Polestaru dávalo smysl.

Prohlédněte si Volva S60 a V90 v úpravě Polestar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků