Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Od nezávislého švédského tunera, přes tovární sportovní divizi až po samostatnou značku. Takový je příběh Polestaru.

Oddělování jednotlivých značek v rámci jedné skupiny je současným marketingovým trendem. Dříve například nevadilo, že Citroën vyráběl luxusní DS a kachnu 2CV pod stejnými dvojitými šípy. PSA dnes má vlastní značku DS, k podobnému kroku se nakonec rozhodl i Hyundai s Genesis a konečně i písmena AMG u sportovních mercedesů zastupují slavné jméno Benz.

Nyní se svým štěpením přichází Volvo. Tovární sportovní divize Polestar vytvoří v rámci čínského koncernu Geely, kam krom Volva nově spadá třeba Lotus, samostatnou značku. Podle seriózního zdroje Auto Expressu chce takto Geely vytvořit větší portfolio značek a konkurovat koncernu Volkswagen.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

U Polestar prý použijí platformu SPA, na které stojí nová generace vozů Volvo - řada 90 a novinka XC60. První elektrický sporťák s polární hvězdou ve znaku by dle spekulací mohl být představen ještě letos, alespoň jako koncept.

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Divize Polestar se krom vlastních modelů bude nadále soustředit na vrcholné varianty nových modelů Volvo a měla by se více angažovat i v motorsportu v rámci celého koncernu Geely. Již dříve šéf Volva Håkan Samuelsson oznámil, že ve hře je účast v šampionátu Formule E. To by v souvislosti s elektrickou budoucností Polestaru dávalo smysl.

Prohlédněte si Volva S60 a V90 v úpravě Polestar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků