Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Od nezávislého švédského tunera, přes tovární sportovní divizi až po samostatnou značku. Takový je příběh Polestaru.

Oddělování jednotlivých značek v rámci jedné skupiny je současným marketingovým trendem. Dříve například nevadilo, že Citroën vyráběl luxusní DS a kachnu 2CV pod stejnými dvojitými šípy. PSA dnes má vlastní značku DS, k podobnému kroku se nakonec rozhodl i Hyundai s Genesis a konečně i písmena AMG u sportovních mercedesů zastupují slavné jméno Benz.

Nyní se svým štěpením přichází Volvo. Tovární sportovní divize Polestar vytvoří v rámci čínského koncernu Geely, kam krom Volva nově spadá třeba Lotus, samostatnou značku. Podle seriózního zdroje Auto Expressu chce takto Geely vytvořit větší portfolio značek a konkurovat koncernu Volkswagen.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

U Polestar prý použijí platformu SPA, na které stojí nová generace vozů Volvo - řada 90 a novinka XC60. První elektrický sporťák s polární hvězdou ve znaku by dle spekulací mohl být představen ještě letos, alespoň jako koncept.

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Divize Polestar se krom vlastních modelů bude nadále soustředit na vrcholné varianty nových modelů Volvo a měla by se více angažovat i v motorsportu v rámci celého koncernu Geely. Již dříve šéf Volva Håkan Samuelsson oznámil, že ve hře je účast v šampionátu Formule E. To by v souvislosti s elektrickou budoucností Polestaru dávalo smysl.

Prohlédněte si Volva S60 a V90 v úpravě Polestar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků