Polestar se oddělí od Volva. Samostatná značka nabídne elektrické sportovní modely

Od nezávislého švédského tunera, přes tovární sportovní divizi až po samostatnou značku. Takový je příběh Polestaru.

Oddělování jednotlivých značek v rámci jedné skupiny je současným marketingovým trendem. Dříve například nevadilo, že Citroën vyráběl luxusní DS a kachnu 2CV pod stejnými dvojitými šípy. PSA dnes má vlastní značku DS, k podobnému kroku se nakonec rozhodl i Hyundai s Genesis a konečně i písmena AMG u sportovních mercedesů zastupují slavné jméno Benz.

Nyní se svým štěpením přichází Volvo. Tovární sportovní divize Polestar vytvoří v rámci čínského koncernu Geely, kam krom Volva nově spadá třeba Lotus, samostatnou značku. Podle seriózního zdroje Auto Expressu chce takto Geely vytvořit větší portfolio značek a konkurovat koncernu Volkswagen.

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

Lotus má nového majitele. Může z toho něco vytěžit také Volvo?

U Polestar prý použijí platformu SPA, na které stojí nová generace vozů Volvo - řada 90 a novinka XC60. První elektrický sporťák s polární hvězdou ve znaku by dle spekulací mohl být představen ještě letos, alespoň jako koncept.

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Připraví Volvo model XC60 ve variantě Polestar? Takto by mohl vypadat

Divize Polestar se krom vlastních modelů bude nadále soustředit na vrcholné varianty nových modelů Volvo a měla by se více angažovat i v motorsportu v rámci celého koncernu Geely. Již dříve šéf Volva Håkan Samuelsson oznámil, že ve hře je účast v šampionátu Formule E. To by v souvislosti s elektrickou budoucností Polestaru dávalo smysl.

Prohlédněte si Volva S60 a V90 v úpravě Polestar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků