Polestar připravuje rivala pro Teslu Model 3. Má mít 400 koní a dojezd 563 km

34 komentářů

runner42
20. července • 9:44

Dojezd 500km = akumulátor 120kWh.
Akumulátor 120kWh = 576 000 Kč.Prodejní cena Polestar 880 000 Kč - marže prodejce (15%) - marže výrobce (15%) = výrobní cena 668 431 Kč.
Výrobní cena 668 431 Kč - cena akumulátoru 576 000 Kč = 92 431 Kč.92 431 Kč na výrobu celého Polestaru kromě akumulátoru a všechny ostatní náklady.Kecy kecy kecy a zase jenom elektromobilní kecy.

Art Vandelay
20. července • 23:10

Cenu akumulaturu vydel dvoma...

120dnu
21. července • 13:45

Prosim o odkaz, kde lze koupit 1kWh pod 100$.

Max
18. července • 21:44

Na tohle v reálu se fakt těším. Pokud bude reálný dojezd přes 300km (dálnice alespoň 140, ideálně kolem 160) a cena v evropě s daní a výbavou bude kolem 1.5M, bude to hrozně zajímavá alternativa. Zajímala by mne kapacita baterií. Celkově myslím, že volvu bude elektřina hrozně slušet.
Jinak myslím, že je zbytečné se hádat o tom, co je lepší, různé koncepty pohonu budou muset ještě dlouho koexistovat.

Kuk Vykuk
18. července • 22:53

Taky se zajímej o rychlost nabíjení a propojení nabíjecí sítě s autem, protože jinak to bude jen další hezká krabička na jízdu kolem komína. Bezešvě propojená infrastruktura supernábíječek je ta další půlka úspěchu všech nových elektroaut. Na tom bude stát a padat je moc rychle a pohodlně se s nima bude cestovat na delší štreky.

Max
19. července • 23:28

Rychlost nabíjení už mi příjde relativně vyřešená (u vyšších tříd elektroaut). Infrastruktura se bude zlepšovat. Přijatelné by pro mne bylo, kdybych třeba při cestě Praha - Brno a zpět potřeboval dobíjet max jednou (a pokud bych ideálně nabil během zastávky v Brně). Určitě bych taky zůstal u druhého auta v rodině s konvenčním pohonem - právě kvůli cestám, pro které by elektro vhodné nebylo.

Marek
18. července • 22:43

Souhlas s poslední větou. Ale to rozumně uvažujici člověk, samozřejmě, chápe :-)

Jan Taraba
18. července • 22:38

Na to potřebujete v létě 100kWh, v zimě 150.... takže přestaňte blouznit :-P

Max
19. července • 23:23

No a ona je právě otázka, jakou kapacitu budou baterie mít a zda-li se bude dát připlatit za vyšší (100kwh se ale asi čekat nedá). Jinak právě spotřebě u elektroaut vůbec nerozumím a tak netuším, kolik to v mnou požadovaném jízdním režimu bude brát (nechci auto se 400k, které se reálně nedají využívat).
Fakt myslíte že spotřeba bude v zimě o tolik vyšší? I v případě, že auto vyhřeju ještě před odjezdem?

runner42
20. července • 9:35

Odpověď na vaši otázku zní ano, a můžete si to ověřit sám, aniž takové vozidlo vlastníte. Stačí ve vašem vyhřátém autě vypnout topení - do deseti minut je v něm zima, a to máte doslova dva metry od sebe stále běžící vysoce výkonný tepelný zdroj. Auta nejsou a ani nemohou být tepelně izolována.
Druhým důkazem jsou kulichové - typičtí uživatelé elektromobilů, kteří si v zimě nemohou dovolit tepelný komfort za cenu dojezdu a cestují tedy cimrmanovským stylem "pumpa v zimě".

Anti-automat
18. července • 18:59

Zatial nemam dovod menit. zaprve, mam auto, ktore toto zvladne s rezervou a nie pri 90kmh. A bude sluzit dalej a viem si ho opravit sam;
zadruhe, mam ho, nemusim kupovat nove (super bonus);
zatretie, je to jednoduchy benzinak;
zastvrte, mam 20l bandasku ak treba a idem dalej;
zapiate, na pumpe nalejem do toho a zaplatim do 10min a idem dalej;
zasieste, za cenu tej elektrickej hovadiny si radsej kupim chatku mimo mesta, kam ma ten moj pekac bude nadalej vozit.mam pokracovat….
Dalsie otazky?

Art Vandelay
18. července • 21:18

Nie, nikto uz nema ziadne otazky, skvele si nam to vysvetlil, velka vdaka.

Kuk Vykuk
18. července • 14:22

Super, další reklama pro Tezlu B-]
Žádný EV není nepřítel Tezly, ale všechny EV jsou nepřátelé spalovacých popelnic.

Kukbuk
18. července • 20:22

..povedal buzzzerant co sa vozi na 20 rocnej popelnici a zamoruje svoje okolie smradom.

Kuk Vykuk
18. července • 22:57

A ty sis toho všimnul až po dvou letech co to všude hlasám. Zahrabej se zpátky do hnoje a chrápej dál. B-]

Kukbuk
18. července • 23:55

Dva roky sa tym chvalis,ze si zebrak patkorunovy co nema ani na ojazdeny 10 hybrid??? :-D
Takze k tomu vsetkemu si este aj sockarska lacna buzzzna :-D

kak
20. července • 14:40

Náhodou, mám kačera, vobčas si ho potahám :]

Marek71
18. července • 14:34

Nikdo není nepřítel nikoho, to jenom pomatenci tak vnímají. Spalovací auta, hybridy, plug in hybridy i EV můžou spolu existovat a plnit účel dle potřeb jejich majitelů. A jejich podíl na celkovém počtu aut bude záviset na požadavcích uživatelů a na tom, nakolik tyto požadavky tyto jednotlivé druhy pohonu budou plnit. No a samozřejmě, bude to ovlivněno i politikou a snahou protlačit určitý druh auta na úkor jiného.Takové to smýšlení u aut a mobility jako že někdo je nepřítel... to je typické pro fanatiky.

Kuk Vykuk
18. července • 19:41

A hele chytroprd Mareček Nene zase vydává svoje obecný kecy o ničem za velký moudro B-]

Marek71
18. července • 20:49

Netvrdím, že můj názor je velké moudro, jen jsem si dovolil nesouhlasit s tvým názorem ohledně nepřátelství mezi spalovacím autem a EV. Ale možná to je na tebe moc, protože koukám, že chytrý prdy tady lítají z tebe... ostatně jako obvykle, že? Takže žádné překvapení :-)

Kuk Vykuk
18. července • 22:46

Ty nemáš žádný názory, jenom průměrný moralizujcí kecy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
18. července • 23:28

Mám názory a vyjádřuji je. To, že ty s nimi nesouhlasíš nebo je ani nepobereš ještě neznamená, že je nemám :-) A troufám si tvrdit, že je umím vyjádřit kultivovaným způsobem, na rozdíl od mnoha jiných.

Kukbuk
18. července • 20:21

Buzzzna tebe zas akurat tak hovno a smrad pravidelne vychadzaju z papule.

Kuk Vykuk
18. července • 22:43

Zavři klapačku, kdo se má dívat na ty masný chlupy z ohanbí co máš zasekaný mezi zubama. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kukbuk
18. července • 23:59

Buzzzno vsak ty si ako popularny aj s celou svojou rodinou.
Vsak o tvojej buzerantkej rodine sniva uz aj Rytmus vo svojej pesnicke :-D:-D:-Dhttps://m.youtube.com/watch...

E15
18. července • 18:41

přesně, taky nevidím důvod, aby byly elektrické sekačky nepřátelské k benzinovým sekačkám a naopak. Každý si prostě koupí, co mu vyhovuje.

Saman
18. července • 15:15

jj

Kankunen
18. července • 14:39

Tak nejak. V reálu si Tesla na sebe ani nevydela a najednou to zvládne luxusní Volvo za cenu Leafa. To je divne.

R2
18. července • 16:18

Leaf stoji o 10.000 dolaru mene, vzhledem k postaveni automobilek a slibovanym schopnostem produktu je to maly rozdil, ale dle meho nazoru neni uplne zanedbatelny.
Jinak to nejspis bude ztratovy produkt, spis takova snaha o to neco mit, at uz kvuli emisnim omezenim nebo aby jim uplne neujel vlak, pokud by se svet opravdu zblaznil.

Saman
18. července • 17:20

Polestar ma mit v nabidce pouze BEV, tedy krom Polestaru 1 ktery bude PHEV, takze kvuli ujetemu vlaku to asi fakt nebude

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
18. července • 19:40

Přesně tak, celý Volvo přezbrojuje na elektriku protože je čínské a většina jejich novejch modelů se bude i v Číně vyrábět. Takhle to globálně sfouknou jedním vrzem a spalováky v nabídce postupně vykynožej.

Jan Taraba
18. července • 22:00

tak proto do nových modelů před pár lety přestali montovat motor :-)

kak
20. července • 14:38

Jo, a ve fabrikách Volva nedostávaj lidi na vobjed maso. Takhle se to má dělat, žádný takový- vnitřní spalování nebo vepřový řízek! Hezky elektriku, brokolici, vodu bez bublinek!

Saman
18. července • 15:26

Tesla si na sebe nevydelava jen proto ze neustale masivne investuje, ono stace velice jednoduse projit kazdoctvrtletni zpravy o hospodareni, a podivat se co maji jako prijem a kde a kolik maji vydaje, zjistis ze treba na rozvoj site Superchargeru a destinationchargeru davaji kazde ctvtleti vic nez jakou maji ztratu za dane ctvrtletitakze co je lepsi, aby byli mirne v zisku a nijak nerozsirovali sit Superchargeru (tedy to co spousta analityku znamich analitickych firem oznacuje za jednu z klicovych vyhod a "naskoku" Tesly ) a nebo investovat do te vyhody a dal ji rozsirovat?navic kde je napsano ze Volvo na tom bude vydelecne? do Volva se od koupi Geely lijou miliardy a vesmes delaji to co startupy, od nakupu do nich nalili jiz vice nez 3 miliardy eur, takze vic nez za kolik Volvo koupili (2 miliardy eur)

Doporučujeme

Články odjinud