Dojezd 500km = akumulátor 120kWh.Akumulátor 120kWh = 576 000 Kč.Prodejní cena Polestar 880 000 Kč - marže prodejce (15%) - marže výrobce (15%) = výrobní cena 668 431 Kč.Výrobní cena 668 431 Kč - cena akumulátoru 576 000 Kč = 92 431 Kč.92 431 Kč na výrobu celého Polestaru kromě akumulátoru a všechny ostatní náklady.Kecy kecy kecy a zase jenom elektromobilní kecy.
Cenu akumulaturu vydel dvoma...
Prosim o odkaz, kde lze koupit 1kWh pod 100$.
Na tohle v reálu se fakt těším. Pokud bude reálný dojezd přes 300km (dálnice alespoň 140, ideálně kolem 160) a cena v evropě s daní a výbavou bude kolem 1.5M, bude to hrozně zajímavá alternativa. Zajímala by mne kapacita baterií. Celkově myslím, že volvu bude elektřina hrozně slušet.Jinak myslím, že je zbytečné se hádat o tom, co je lepší, různé koncepty pohonu budou muset ještě dlouho koexistovat.
Taky se zajímej o rychlost nabíjení a propojení nabíjecí sítě s autem, protože jinak to bude jen další hezká krabička na jízdu kolem komína. Bezešvě propojená infrastruktura supernábíječek je ta další půlka úspěchu všech nových elektroaut. Na tom bude stát a padat je moc rychle a pohodlně se s nima bude cestovat na delší štreky.
Rychlost nabíjení už mi příjde relativně vyřešená (u vyšších tříd elektroaut). Infrastruktura se bude zlepšovat. Přijatelné by pro mne bylo, kdybych třeba při cestě Praha - Brno a zpět potřeboval dobíjet max jednou (a pokud bych ideálně nabil během zastávky v Brně). Určitě bych taky zůstal u druhého auta v rodině s konvenčním pohonem - právě kvůli cestám, pro které by elektro vhodné nebylo.
Souhlas s poslední větou. Ale to rozumně uvažujici člověk, samozřejmě, chápe :-)
Na to potřebujete v létě 100kWh, v zimě 150.... takže přestaňte blouznit :-P
No a ona je právě otázka, jakou kapacitu budou baterie mít a zda-li se bude dát připlatit za vyšší (100kwh se ale asi čekat nedá). Jinak právě spotřebě u elektroaut vůbec nerozumím a tak netuším, kolik to v mnou požadovaném jízdním režimu bude brát (nechci auto se 400k, které se reálně nedají využívat).Fakt myslíte že spotřeba bude v zimě o tolik vyšší? I v případě, že auto vyhřeju ještě před odjezdem?
Odpověď na vaši otázku zní ano, a můžete si to ověřit sám, aniž takové vozidlo vlastníte. Stačí ve vašem vyhřátém autě vypnout topení - do deseti minut je v něm zima, a to máte doslova dva metry od sebe stále běžící vysoce výkonný tepelný zdroj. Auta nejsou a ani nemohou být tepelně izolována.Druhým důkazem jsou kulichové - typičtí uživatelé elektromobilů, kteří si v zimě nemohou dovolit tepelný komfort za cenu dojezdu a cestují tedy cimrmanovským stylem "pumpa v zimě".
Zatial nemam dovod menit. zaprve, mam auto, ktore toto zvladne s rezervou a nie pri 90kmh. A bude sluzit dalej a viem si ho opravit sam;zadruhe, mam ho, nemusim kupovat nove (super bonus);zatretie, je to jednoduchy benzinak;zastvrte, mam 20l bandasku ak treba a idem dalej;zapiate, na pumpe nalejem do toho a zaplatim do 10min a idem dalej;zasieste, za cenu tej elektrickej hovadiny si radsej kupim chatku mimo mesta, kam ma ten moj pekac bude nadalej vozit.mam pokracovat….Dalsie otazky?
Nie, nikto uz nema ziadne otazky, skvele si nam to vysvetlil, velka vdaka.
Super, další reklama pro Tezlu B-]Žádný EV není nepřítel Tezly, ale všechny EV jsou nepřátelé spalovacých popelnic.
..povedal buzzzerant co sa vozi na 20 rocnej popelnici a zamoruje svoje okolie smradom.
A ty sis toho všimnul až po dvou letech co to všude hlasám. Zahrabej se zpátky do hnoje a chrápej dál. B-]
Dva roky sa tym chvalis,ze si zebrak patkorunovy co nema ani na ojazdeny 10 hybrid??? :-D Takze k tomu vsetkemu si este aj sockarska lacna buzzzna :-D
Náhodou, mám kačera, vobčas si ho potahám :]
Nikdo není nepřítel nikoho, to jenom pomatenci tak vnímají. Spalovací auta, hybridy, plug in hybridy i EV můžou spolu existovat a plnit účel dle potřeb jejich majitelů. A jejich podíl na celkovém počtu aut bude záviset na požadavcích uživatelů a na tom, nakolik tyto požadavky tyto jednotlivé druhy pohonu budou plnit. No a samozřejmě, bude to ovlivněno i politikou a snahou protlačit určitý druh auta na úkor jiného.Takové to smýšlení u aut a mobility jako že někdo je nepřítel... to je typické pro fanatiky.
A hele chytroprd Mareček Nene zase vydává svoje obecný kecy o ničem za velký moudro B-]
Netvrdím, že můj názor je velké moudro, jen jsem si dovolil nesouhlasit s tvým názorem ohledně nepřátelství mezi spalovacím autem a EV. Ale možná to je na tebe moc, protože koukám, že chytrý prdy tady lítají z tebe... ostatně jako obvykle, že? Takže žádné překvapení :-)
Ty nemáš žádný názory, jenom průměrný moralizujcí kecy.
Mám názory a vyjádřuji je. To, že ty s nimi nesouhlasíš nebo je ani nepobereš ještě neznamená, že je nemám :-) A troufám si tvrdit, že je umím vyjádřit kultivovaným způsobem, na rozdíl od mnoha jiných.
Buzzzna tebe zas akurat tak hovno a smrad pravidelne vychadzaju z papule.
Zavři klapačku, kdo se má dívat na ty masný chlupy z ohanbí co máš zasekaný mezi zubama. B-]
Buzzzno vsak ty si ako popularny aj s celou svojou rodinou.Vsak o tvojej buzerantkej rodine sniva uz aj Rytmus vo svojej pesnicke :-D:-D:-Dhttps://m.youtube.com/watch...
přesně, taky nevidím důvod, aby byly elektrické sekačky nepřátelské k benzinovým sekačkám a naopak. Každý si prostě koupí, co mu vyhovuje.
jj
Tak nejak. V reálu si Tesla na sebe ani nevydela a najednou to zvládne luxusní Volvo za cenu Leafa. To je divne.
Leaf stoji o 10.000 dolaru mene, vzhledem k postaveni automobilek a slibovanym schopnostem produktu je to maly rozdil, ale dle meho nazoru neni uplne zanedbatelny. Jinak to nejspis bude ztratovy produkt, spis takova snaha o to neco mit, at uz kvuli emisnim omezenim nebo aby jim uplne neujel vlak, pokud by se svet opravdu zblaznil.
Polestar ma mit v nabidce pouze BEV, tedy krom Polestaru 1 ktery bude PHEV, takze kvuli ujetemu vlaku to asi fakt nebude
Přesně tak, celý Volvo přezbrojuje na elektriku protože je čínské a většina jejich novejch modelů se bude i v Číně vyrábět. Takhle to globálně sfouknou jedním vrzem a spalováky v nabídce postupně vykynožej.
tak proto do nových modelů před pár lety přestali montovat motor :-)
Jo, a ve fabrikách Volva nedostávaj lidi na vobjed maso. Takhle se to má dělat, žádný takový- vnitřní spalování nebo vepřový řízek! Hezky elektriku, brokolici, vodu bez bublinek!
Tesla si na sebe nevydelava jen proto ze neustale masivne investuje, ono stace velice jednoduse projit kazdoctvrtletni zpravy o hospodareni, a podivat se co maji jako prijem a kde a kolik maji vydaje, zjistis ze treba na rozvoj site Superchargeru a destinationchargeru davaji kazde ctvtleti vic nez jakou maji ztratu za dane ctvrtletitakze co je lepsi, aby byli mirne v zisku a nijak nerozsirovali sit Superchargeru (tedy to co spousta analityku znamich analitickych firem oznacuje za jednu z klicovych vyhod a "naskoku" Tesly ) a nebo investovat do te vyhody a dal ji rozsirovat?navic kde je napsano ze Volvo na tom bude vydelecne? do Volva se od koupi Geely lijou miliardy a vesmes delaji to co startupy, od nakupu do nich nalili jiz vice nez 3 miliardy eur, takze vic nez za kolik Volvo koupili (2 miliardy eur)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.