Polestar připravuje rivala pro Teslu Model 3. Má mít 400 koní a dojezd 563 km

Má se Tesla strachovat? Na trhu se již příští rok objeví další úhlavní nepřítel. Polestar 2 slibuje přijatelnou cenu v kombinaci se slušným výkonem a dojezdem na jedno nabití.

Polestar připravuje přímou konkurenci pro americkou Teslu. Hlavní provozní ředitel Jonathan Goodman prozradil detaily o novém voze s označením Polestar 2. Plně elektrický vůz má být základním modelem automobilky a zároveň přímým konkurentem Modelu 3 od Tesly. 

Novinka bude pravděpodobně vycházet z konceptu 40.2, který si můžete prohlédnout v naší galerii. K vidění je mnoho podobností s konceptem 40.1 použitém při vývoji Volva XC40. Elektromotor má poskytovat výkon 400 koní a na jedno nabití byste měli být schopni ujet 350 mil (563 km). 

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

"Celosvětový trh s elektrickými vozy v roce 2017 činil čtyři miliony kusů. Očekává se ale, že do roku 2025 to bude až 25 milionů kusů. Majitelé elektromobilů budou pocházet ze všech oblastí života. Takže je chyba předpokládat, že když je auto poháněno na elektřinu, musíte jej udělat zvláštními nebo futuristickými," řekl Jonathan Goodman. 

Polestar 2 má dorazit na trh v roce 2019 s počáteční cenou 40 000 dolarů, tedy přibližně 884 000 korun. Právě cena má být důležitým faktorem naproti konkurenční Tesle. A to ještě automobilka rozhodně neřekla poslední slovo. Dalším modelem má být velké elektrické SUV s názvem Polestar 3.

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

"Myslím, že je velmi nebezpečné, aby automobilky seděly a ptaly se: "Jaký je náš typ zákazníka?". Elektrické automobily budou stejně tak lákavé pro mladé vedoucí pracovníky jako pro důchodce. Je to nový trh a důvody nákupu se budou lišit. Takže musíme být vítanou značkou, která není nepřátelská či kritická," doplnil Goodman. 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků