Polestar připravuje rivala pro Teslu Model 3. Má mít 400 koní a dojezd 563 km

Má se Tesla strachovat? Na trhu se již příští rok objeví další úhlavní nepřítel. Polestar 2 slibuje přijatelnou cenu v kombinaci se slušným výkonem a dojezdem na jedno nabití.

Polestar připravuje přímou konkurenci pro americkou Teslu. Hlavní provozní ředitel Jonathan Goodman prozradil detaily o novém voze s označením Polestar 2. Plně elektrický vůz má být základním modelem automobilky a zároveň přímým konkurentem Modelu 3 od Tesly. 

Novinka bude pravděpodobně vycházet z konceptu 40.2, který si můžete prohlédnout v naší galerii. K vidění je mnoho podobností s konceptem 40.1 použitém při vývoji Volva XC40. Elektromotor má poskytovat výkon 400 koní a na jedno nabití byste měli být schopni ujet 350 mil (563 km). 

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

"Celosvětový trh s elektrickými vozy v roce 2017 činil čtyři miliony kusů. Očekává se ale, že do roku 2025 to bude až 25 milionů kusů. Majitelé elektromobilů budou pocházet ze všech oblastí života. Takže je chyba předpokládat, že když je auto poháněno na elektřinu, musíte jej udělat zvláštními nebo futuristickými," řekl Jonathan Goodman. 

Polestar 2 má dorazit na trh v roce 2019 s počáteční cenou 40 000 dolarů, tedy přibližně 884 000 korun. Právě cena má být důležitým faktorem naproti konkurenční Tesle. A to ještě automobilka rozhodně neřekla poslední slovo. Dalším modelem má být velké elektrické SUV s názvem Polestar 3.

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

Teslu by mohly srazit na kolena elektromobily z Číny. Je o ně obrovský zájem

"Myslím, že je velmi nebezpečné, aby automobilky seděly a ptaly se: "Jaký je náš typ zákazníka?". Elektrické automobily budou stejně tak lákavé pro mladé vedoucí pracovníky jako pro důchodce. Je to nový trh a důvody nákupu se budou lišit. Takže musíme být vítanou značkou, která není nepřátelská či kritická," doplnil Goodman. 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků