Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Značka Polestar se stala samostatnou a představila svůj první model. Polestar 1 je hybridní kupé s výkonem 600 koňských sil a dojezdem na elektřinu 150 km.

Kdysi sportovní větev automobilky Volvo a teď již samostatná značka Polestar předvedla svůj první model s jednoduchým označením Polestar 1. Design automobilu ale rozhodně nezapře švédské kořeny. 

I když Polestar má představovat samostatnou značku, napojení na Volvo bude fungovat i nadále. Již samotnou modulární platformu SPA sdílí novinka se švédským výrobcem automobilů. Od napojení na skupinu Volvo Car Group si také slibují maximální urychlení designových, vývojových nebo  výrobních procesů. 

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil. Řidiče určitě potěší i dojezd čistě na elektřinu. Se vzdáleností 150 kilometrů se Polestar 1 mezi konkurencí rozhodně nemá za co stydět. Zajímavostí je také karbonová karoserie, která se výrazným způsobem podepisuje pod nízkou hmotnost vozidla.

Paradoxem je, že vůbec první model od značky Polestar bude zároveň i posledním. Tedy alespoň co se týče hybridního ústrojí. Další modely již totiž mají být poháněné jen elektromotorem. Například již roce 2019 má na trh přijít model Polestar 2, který má být konkurencí Modelu 3 od Tesly. V dalších letech bychom se pak mohli dočkat také SUV modelu. 

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

Ještě si ale chvíli budeme muset počkat, než se novinka objeví na silnicích. Výroba by podle vyjádření společnosti měla začít v polovině roku 2019. Probíhat bude ve zcela nové továrně v čínském městě Čcheng-tu. Ta ale má byt dokončena až v polovině příštího roku. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků