Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Značka Polestar se stala samostatnou a představila svůj první model. Polestar 1 je hybridní kupé s výkonem 600 koňských sil a dojezdem na elektřinu 150 km.

Kdysi sportovní větev automobilky Volvo a teď již samostatná značka Polestar předvedla svůj první model s jednoduchým označením Polestar 1. Design automobilu ale rozhodně nezapře švédské kořeny. 

I když Polestar má představovat samostatnou značku, napojení na Volvo bude fungovat i nadále. Již samotnou modulární platformu SPA sdílí novinka se švédským výrobcem automobilů. Od napojení na skupinu Volvo Car Group si také slibují maximální urychlení designových, vývojových nebo  výrobních procesů. 

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil. Řidiče určitě potěší i dojezd čistě na elektřinu. Se vzdáleností 150 kilometrů se Polestar 1 mezi konkurencí rozhodně nemá za co stydět. Zajímavostí je také karbonová karoserie, která se výrazným způsobem podepisuje pod nízkou hmotnost vozidla.

Paradoxem je, že vůbec první model od značky Polestar bude zároveň i posledním. Tedy alespoň co se týče hybridního ústrojí. Další modely již totiž mají být poháněné jen elektromotorem. Například již roce 2019 má na trh přijít model Polestar 2, který má být konkurencí Modelu 3 od Tesly. V dalších letech bychom se pak mohli dočkat také SUV modelu. 

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

Ještě si ale chvíli budeme muset počkat, než se novinka objeví na silnicích. Výroba by podle vyjádření společnosti měla začít v polovině roku 2019. Probíhat bude ve zcela nové továrně v čínském městě Čcheng-tu. Ta ale má byt dokončena až v polovině příštího roku. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků