Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Značka Polestar se stala samostatnou a představila svůj první model. Polestar 1 je hybridní kupé s výkonem 600 koňských sil a dojezdem na elektřinu 150 km.

Kdysi sportovní větev automobilky Volvo a teď již samostatná značka Polestar předvedla svůj první model s jednoduchým označením Polestar 1. Design automobilu ale rozhodně nezapře švédské kořeny. 

I když Polestar má představovat samostatnou značku, napojení na Volvo bude fungovat i nadále. Již samotnou modulární platformu SPA sdílí novinka se švédským výrobcem automobilů. Od napojení na skupinu Volvo Car Group si také slibují maximální urychlení designových, vývojových nebo  výrobních procesů. 

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil. Řidiče určitě potěší i dojezd čistě na elektřinu. Se vzdáleností 150 kilometrů se Polestar 1 mezi konkurencí rozhodně nemá za co stydět. Zajímavostí je také karbonová karoserie, která se výrazným způsobem podepisuje pod nízkou hmotnost vozidla.

Paradoxem je, že vůbec první model od značky Polestar bude zároveň i posledním. Tedy alespoň co se týče hybridního ústrojí. Další modely již totiž mají být poháněné jen elektromotorem. Například již roce 2019 má na trh přijít model Polestar 2, který má být konkurencí Modelu 3 od Tesly. V dalších letech bychom se pak mohli dočkat také SUV modelu. 

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

V servisech Volva teď získáte "svého" technika. Při opravě můžete být s ním

Ještě si ale chvíli budeme muset počkat, než se novinka objeví na silnicích. Výroba by podle vyjádření společnosti měla začít v polovině roku 2019. Probíhat bude ve zcela nové továrně v čínském městě Čcheng-tu. Ta ale má byt dokončena až v polovině příštího roku. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků