Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

10 komentářů

Omasta
4. ledna • 15:15

Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlonabíječkách
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně. Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.
A co elektromobily na dlouhé trasy?
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.

Petr
6. ledna • 15:20

Nadherna ukazka toho, jak jsou priznivci elektormobilu na baterie naprosto odtrzeni od reality, nevzdelani a nebal bych se pouzit az slovo neskonale hloupi. Ty jsi zarnym prikladem. Ne, takto to opravdu nikdy fungovat nemuze a nastesti ani nebude. EDlektormobil na baterie nabijene ze site je passe. To dnes neni jasne jenom nejvetsim zabednecnum a tupcum.

Omasta
7. ledna • 1:55

Jasně, že většině lidí to nebude vyhovovat. Ale to neznamená, že se na to nenajdou kupci. Kdo má u domu garáž nebo má na střeše a jezdí po městě 20-40 km za den a tím spíš ty vyndávací baterie. Souhlasím s vámi, že úspora na proudu jsou halířové položky a že normální lidi nebudou mít chuť ztrácet čas připojováním auta k proudu.

martin
5. ledna • 17:55

Utopia, toto nikdy fungovat nebude. Pokial sa nebude nejakym efektivnym sposobom vyrabat elektrina priamo na palube, elektroauta nemaju sancu.

Omasta
5. ledna • 18:37

Toto je mylný názor. Zjevně to funguje už teď, a kdyby byla podle mého návrhu 2/3 baterií vyndávací, tak by to mohlo být jedině lepší.

martin
6. ledna • 13:28

Nefunguje a podla mna nikdy fungovat nebude. Nejake pilotne projekty pre nadsencov sa nepocitaju.
Vychadzajme z prirodzenej ludskej pohodlnosti. Nikto neuvita auto, pri ktorom treba kazdych 150 km niekde zastavit a riesit vymenu baterky.
Kolkokrat niekde urobili park a v nom navrhli chodniky, ale napriek tomu si ludia vychodili tie svoje prirodzene.

runner42
5. ledna • 10:52

Hezká ukázka utopistického myšlení bez znalostí základních reálií.Přeloženo do reality - přijedu na pumpu, kde mi pan Novák vlastnící pumpu ve frenčízovém řetězci vloží do mojí ojetiny novou baterií některého z dvaceti soupeřícìch standardů v dvojnásobné hodnotě mého auta a já ji pak vrátím u pana Dvořáka vlastnícího pumpu v jiném řetězci.Jo jasně.

Omasta
5. ledna • 12:45

Vy jste nedával pozor. V době internetu je snadné zjistit, kde má pan Novák pobočky. V bateriích bude čip zapisovat, kolik energie vstřebala, kolik vydala a počet nabíjecích cyklů i kolik energie je v ní nyní.
Ty baterie nebude vkládat žádná obsluha, ale si to vloží člověk sám podobně jako lehátko do sanitky i se skládacími kolečky. Psal jsem, že bude normalizovaný kastlík. Člověče, jak vás proboha napadlo, že bude 20 soupeřících standardů?. U mobilů máte taky jeden typ konektorů a pasuje do všech mobilů.
Firma, co bude půjčovat a nabíjet baterie bude používat pumpy jako výdejny podobně jako uloženka za provizi.

bzzz
7. ledna • 12:44

Prave ze u mobilu jeden typ konektoru neni a par let zpet mela pomalu kazda znacka svuj specificky ;-)

dfs
4. ledna • 12:44

Achjo, bavi tohle nekoho? Obrazek kousku auta, ktery tady bude dovikdy (řádově roky)? A jeste se vzdy trapně otřou o Teslu.

Doporučujeme

Články odjinud