Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

dfs  |  04. 01. 2019 12:44

Achjo, bavi tohle nekoho? Obrazek kousku auta, ktery tady bude dovikdy (řádově roky)? A jeste se vzdy trapně otřou o Teslu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  04. 01. 2019 15:15

Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlonabíječkách
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně.

Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.


A co elektromobily na dlouhé trasy?
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 01. 2019 10:52

Hezká ukázka utopistického myšlení bez znalostí základních reálií.

Přeloženo do reality - přijedu na pumpu, kde mi pan Novák vlastnící pumpu ve frenčízovém řetězci vloží do mojí ojetiny novou baterií některého z dvaceti soupeřícìch standardů v dvojnásobné hodnotě mého auta a já ji pak vrátím u pana Dvořáka vlastnícího pumpu v jiném řetězci.

Jo jasně.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 12:45

Vy jste nedával pozor. V době internetu je snadné zjistit, kde má pan Novák pobočky. V bateriích bude čip zapisovat, kolik energie vstřebala, kolik vydala a počet nabíjecích cyklů i kolik energie je v ní nyní.
Ty baterie nebude vkládat žádná obsluha, ale si to vloží člověk sám podobně jako lehátko do sanitky i se skládacími kolečky. Psal jsem, že bude normalizovaný kastlík. Člověče, jak vás proboha napadlo, že bude 20 soupeřících standardů?. U mobilů máte taky jeden typ konektorů a pasuje do všech mobilů.
Firma, co bude půjčovat a nabíjet baterie bude používat pumpy jako výdejny podobně jako uloženka za provizi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 12:44

Prave ze u mobilu jeden typ konektoru neni a par let zpet mela pomalu kazda znacka svuj specificky

Odpovědět  |   | 
martin  |  05. 01. 2019 17:55

Utopia, toto nikdy fungovat nebude. Pokial sa nebude nejakym efektivnym sposobom vyrabat elektrina priamo na palube, elektroauta nemaju sancu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 18:37

Toto je mylný názor. Zjevně to funguje už teď, a kdyby byla podle mého návrhu 2/3 baterií vyndávací, tak by to mohlo být jedině lepší.

Odpovědět  |   | 
martin  |  06. 01. 2019 13:28

Nefunguje a podla mna nikdy fungovat nebude. Nejake pilotne projekty pre nadsencov sa nepocitaju.
Vychadzajme z prirodzenej ludskej pohodlnosti. Nikto neuvita auto, pri ktorom treba kazdych 150 km niekde zastavit a riesit vymenu baterky.
Kolkokrat niekde urobili park a v nom navrhli chodniky, ale napriek tomu si ludia vychodili tie svoje prirodzene.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2019 15:20

Nadherna ukazka toho, jak jsou priznivci elektormobilu na baterie naprosto odtrzeni od reality, nevzdelani a nebal bych se pouzit az slovo neskonale hloupi. Ty jsi zarnym prikladem. Ne, takto to opravdu nikdy fungovat nemuze a nastesti ani nebude. EDlektormobil na baterie nabijene ze site je passe. To dnes neni jasne jenom nejvetsim zabednecnum a tupcum.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  07. 01. 2019 01:55

Jasně, že většině lidí to nebude vyhovovat. Ale to neznamená, že se na to nenajdou kupci. Kdo má u domu garáž nebo má na střeše a jezdí po městě 20-40 km za den a tím spíš ty vyndávací baterie. Souhlasím s vámi, že úspora na proudu jsou halířové položky a že normální lidi nebudou mít chuť ztrácet čas připojováním auta k proudu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 108 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A