Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

dfs  |  04. 01. 2019 12:44

Achjo, bavi tohle nekoho? Obrazek kousku auta, ktery tady bude dovikdy (řádově roky)? A jeste se vzdy trapně otřou o Teslu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  04. 01. 2019 15:15

Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlonabíječkách
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně.

Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.


A co elektromobily na dlouhé trasy?
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 01. 2019 10:52

Hezká ukázka utopistického myšlení bez znalostí základních reálií.

Přeloženo do reality - přijedu na pumpu, kde mi pan Novák vlastnící pumpu ve frenčízovém řetězci vloží do mojí ojetiny novou baterií některého z dvaceti soupeřícìch standardů v dvojnásobné hodnotě mého auta a já ji pak vrátím u pana Dvořáka vlastnícího pumpu v jiném řetězci.

Jo jasně.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 12:45

Vy jste nedával pozor. V době internetu je snadné zjistit, kde má pan Novák pobočky. V bateriích bude čip zapisovat, kolik energie vstřebala, kolik vydala a počet nabíjecích cyklů i kolik energie je v ní nyní.
Ty baterie nebude vkládat žádná obsluha, ale si to vloží člověk sám podobně jako lehátko do sanitky i se skládacími kolečky. Psal jsem, že bude normalizovaný kastlík. Člověče, jak vás proboha napadlo, že bude 20 soupeřících standardů?. U mobilů máte taky jeden typ konektorů a pasuje do všech mobilů.
Firma, co bude půjčovat a nabíjet baterie bude používat pumpy jako výdejny podobně jako uloženka za provizi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 12:44

Prave ze u mobilu jeden typ konektoru neni a par let zpet mela pomalu kazda znacka svuj specificky

Odpovědět  |   | 
martin  |  05. 01. 2019 17:55

Utopia, toto nikdy fungovat nebude. Pokial sa nebude nejakym efektivnym sposobom vyrabat elektrina priamo na palube, elektroauta nemaju sancu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 18:37

Toto je mylný názor. Zjevně to funguje už teď, a kdyby byla podle mého návrhu 2/3 baterií vyndávací, tak by to mohlo být jedině lepší.

Odpovědět  |   | 
martin  |  06. 01. 2019 13:28

Nefunguje a podla mna nikdy fungovat nebude. Nejake pilotne projekty pre nadsencov sa nepocitaju.
Vychadzajme z prirodzenej ludskej pohodlnosti. Nikto neuvita auto, pri ktorom treba kazdych 150 km niekde zastavit a riesit vymenu baterky.
Kolkokrat niekde urobili park a v nom navrhli chodniky, ale napriek tomu si ludia vychodili tie svoje prirodzene.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2019 15:20

Nadherna ukazka toho, jak jsou priznivci elektormobilu na baterie naprosto odtrzeni od reality, nevzdelani a nebal bych se pouzit az slovo neskonale hloupi. Ty jsi zarnym prikladem. Ne, takto to opravdu nikdy fungovat nemuze a nastesti ani nebude. EDlektormobil na baterie nabijene ze site je passe. To dnes neni jasne jenom nejvetsim zabednecnum a tupcum.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  07. 01. 2019 01:55

Jasně, že většině lidí to nebude vyhovovat. Ale to neznamená, že se na to nenajdou kupci. Kdo má u domu garáž nebo má na střeše a jezdí po městě 20-40 km za den a tím spíš ty vyndávací baterie. Souhlasím s vámi, že úspora na proudu jsou halířové položky a že normální lidi nebudou mít chuť ztrácet čas připojováním auta k proudu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 237 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A