Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

dfs  |  04. 01. 2019 12:44

Achjo, bavi tohle nekoho? Obrazek kousku auta, ktery tady bude dovikdy (řádově roky)? A jeste se vzdy trapně otřou o Teslu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  04. 01. 2019 15:15

Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlonabíječkách
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně.

Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.


A co elektromobily na dlouhé trasy?
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 01. 2019 10:52

Hezká ukázka utopistického myšlení bez znalostí základních reálií.

Přeloženo do reality - přijedu na pumpu, kde mi pan Novák vlastnící pumpu ve frenčízovém řetězci vloží do mojí ojetiny novou baterií některého z dvaceti soupeřícìch standardů v dvojnásobné hodnotě mého auta a já ji pak vrátím u pana Dvořáka vlastnícího pumpu v jiném řetězci.

Jo jasně.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 12:45

Vy jste nedával pozor. V době internetu je snadné zjistit, kde má pan Novák pobočky. V bateriích bude čip zapisovat, kolik energie vstřebala, kolik vydala a počet nabíjecích cyklů i kolik energie je v ní nyní.
Ty baterie nebude vkládat žádná obsluha, ale si to vloží člověk sám podobně jako lehátko do sanitky i se skládacími kolečky. Psal jsem, že bude normalizovaný kastlík. Člověče, jak vás proboha napadlo, že bude 20 soupeřících standardů?. U mobilů máte taky jeden typ konektorů a pasuje do všech mobilů.
Firma, co bude půjčovat a nabíjet baterie bude používat pumpy jako výdejny podobně jako uloženka za provizi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 12:44

Prave ze u mobilu jeden typ konektoru neni a par let zpet mela pomalu kazda znacka svuj specificky

Odpovědět  |   | 
martin  |  05. 01. 2019 17:55

Utopia, toto nikdy fungovat nebude. Pokial sa nebude nejakym efektivnym sposobom vyrabat elektrina priamo na palube, elektroauta nemaju sancu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 18:37

Toto je mylný názor. Zjevně to funguje už teď, a kdyby byla podle mého návrhu 2/3 baterií vyndávací, tak by to mohlo být jedině lepší.

Odpovědět  |   | 
martin  |  06. 01. 2019 13:28

Nefunguje a podla mna nikdy fungovat nebude. Nejake pilotne projekty pre nadsencov sa nepocitaju.
Vychadzajme z prirodzenej ludskej pohodlnosti. Nikto neuvita auto, pri ktorom treba kazdych 150 km niekde zastavit a riesit vymenu baterky.
Kolkokrat niekde urobili park a v nom navrhli chodniky, ale napriek tomu si ludia vychodili tie svoje prirodzene.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2019 15:20

Nadherna ukazka toho, jak jsou priznivci elektormobilu na baterie naprosto odtrzeni od reality, nevzdelani a nebal bych se pouzit az slovo neskonale hloupi. Ty jsi zarnym prikladem. Ne, takto to opravdu nikdy fungovat nemuze a nastesti ani nebude. EDlektormobil na baterie nabijene ze site je passe. To dnes neni jasne jenom nejvetsim zabednecnum a tupcum.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  07. 01. 2019 01:55

Jasně, že většině lidí to nebude vyhovovat. Ale to neznamená, že se na to nenajdou kupci. Kdo má u domu garáž nebo má na střeše a jezdí po městě 20-40 km za den a tím spíš ty vyndávací baterie. Souhlasím s vámi, že úspora na proudu jsou halířové položky a že normální lidi nebudou mít chuť ztrácet čas připojováním auta k proudu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 49 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A