Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

dfs  |  04. 01. 2019 12:44

Achjo, bavi tohle nekoho? Obrazek kousku auta, ktery tady bude dovikdy (řádově roky)? A jeste se vzdy trapně otřou o Teslu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  04. 01. 2019 15:15

Nabíjení se nebude dělat v žádných powerbankách aní rychlonabíječkách
Ale bude vytvořen standardizovaný kastlík, kam bude možno vložit náhradní baterie nebo elektrocentrálu na benzín. Auta budou mít baterie jen na dojezd 150 km a když pojedou dál, tak si půjčí na benzínce náhradní baterii. Tu následně přečerpají za jízdy do vnitřních akumulátorů a vrátí na jiné pumpě. Tím pádem elektromobily budou lehčí, levnější a budou méně ztrácet na ceně.

Proč nejsou vhodné rychlonabíječky a powerbanky?
Rychlonabíječky by po většinu času byly nevyužité a způsobovaly by nárazové přetížení sítě.
Powerbanky zase obsahují stejné množství akumulátorů jako náhradní akumulátory na pumpách, ale v součtu celkové množství baterií v autech a powerbankách by bylo dvojnásobné.
Naproti tomu záložní baterie na pumpách by se nabíjely nočním proudem, nepotřebovaly by žádné služby nonstop. A obíhaly by, svážely by se podobně jako vozíky v hypermarktech.
Je to jednoduché. Evropská unie nakáže, aby ve všech elekromobilech byl normalizovaný kastlík na náhradní baterii (nebo 2) i se systémem přečerpávání energie. Nikdo nebude muset čekat ani jezdit dál než k nejbližší pumpě, i celkový počet vyrobených baterií bude nižší. Takže to půjde zavést velice rychle.
Tam kde by to nevyhovovalo nebo při jízdě na dovolenou do ciziny, by si půjčili benzínovou elektrocentrálu a byli by nezávislí na dobíjení.


A co elektromobily na dlouhé trasy?
I ty by byla řešené podobně. Napevno by měly baterie na 1/3 dojezdu a vyndávací baterie na 2/3 dojezdu. Majitel by vyndávací baterie mohl nechat na několik hodin u nabiječky a mezitím by si objel, co potřebuje. Tím pádem by ani nemusel bydlet v domě s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 01. 2019 10:52

Hezká ukázka utopistického myšlení bez znalostí základních reálií.

Přeloženo do reality - přijedu na pumpu, kde mi pan Novák vlastnící pumpu ve frenčízovém řetězci vloží do mojí ojetiny novou baterií některého z dvaceti soupeřícìch standardů v dvojnásobné hodnotě mého auta a já ji pak vrátím u pana Dvořáka vlastnícího pumpu v jiném řetězci.

Jo jasně.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 12:45

Vy jste nedával pozor. V době internetu je snadné zjistit, kde má pan Novák pobočky. V bateriích bude čip zapisovat, kolik energie vstřebala, kolik vydala a počet nabíjecích cyklů i kolik energie je v ní nyní.
Ty baterie nebude vkládat žádná obsluha, ale si to vloží člověk sám podobně jako lehátko do sanitky i se skládacími kolečky. Psal jsem, že bude normalizovaný kastlík. Člověče, jak vás proboha napadlo, že bude 20 soupeřících standardů?. U mobilů máte taky jeden typ konektorů a pasuje do všech mobilů.
Firma, co bude půjčovat a nabíjet baterie bude používat pumpy jako výdejny podobně jako uloženka za provizi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 01. 2019 12:44

Prave ze u mobilu jeden typ konektoru neni a par let zpet mela pomalu kazda znacka svuj specificky

Odpovědět  |   | 
martin  |  05. 01. 2019 17:55

Utopia, toto nikdy fungovat nebude. Pokial sa nebude nejakym efektivnym sposobom vyrabat elektrina priamo na palube, elektroauta nemaju sancu.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  05. 01. 2019 18:37

Toto je mylný názor. Zjevně to funguje už teď, a kdyby byla podle mého návrhu 2/3 baterií vyndávací, tak by to mohlo být jedině lepší.

Odpovědět  |   | 
martin  |  06. 01. 2019 13:28

Nefunguje a podla mna nikdy fungovat nebude. Nejake pilotne projekty pre nadsencov sa nepocitaju.
Vychadzajme z prirodzenej ludskej pohodlnosti. Nikto neuvita auto, pri ktorom treba kazdych 150 km niekde zastavit a riesit vymenu baterky.
Kolkokrat niekde urobili park a v nom navrhli chodniky, ale napriek tomu si ludia vychodili tie svoje prirodzene.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2019 15:20

Nadherna ukazka toho, jak jsou priznivci elektormobilu na baterie naprosto odtrzeni od reality, nevzdelani a nebal bych se pouzit az slovo neskonale hloupi. Ty jsi zarnym prikladem. Ne, takto to opravdu nikdy fungovat nemuze a nastesti ani nebude. EDlektormobil na baterie nabijene ze site je passe. To dnes neni jasne jenom nejvetsim zabednecnum a tupcum.

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  07. 01. 2019 01:55

Jasně, že většině lidí to nebude vyhovovat. Ale to neznamená, že se na to nenajdou kupci. Kdo má u domu garáž nebo má na střeše a jezdí po městě 20-40 km za den a tím spíš ty vyndávací baterie. Souhlasím s vámi, že úspora na proudu jsou halířové položky a že normální lidi nebudou mít chuť ztrácet čas připojováním auta k proudu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 3 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A