Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

Polestar nám poskytuje první upoutávku na jeho druhý samostatný model. O novém elektromobilu už přitom víme i hrstku informací.

Zatímco se švédský Polestar pod křídly Volva chystá uvést do produkce své hybridní kupé s jednoduchým označením 1, pro letošní rok značka připravuje odhalení svého druhého modelu, pochopitelně s číslovkou 2. Nyní tak zveřejňuje první fotografii vozu a oficiálně potvrzuje, že půjde o čtyřdveřový elektromobil.

Přesněji se má jednat o vůz s karoserií „fastback“. Lze tedy očekávat razantněji se svažující linii střechy vzadu. Tedy styl karoserie, který ostatní automobilky nazývají jako „čtyřdveřové kupé“. Z upoutávky je také zřejmé, že si model ponechá čistý a elegantní design již představený u Polestaru 1.

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar 2 nevyužije hybridní techniku, ale místo toho přijede s čistě elektrickým ústrojím. Výrobce již nyní potvrzuje výkon zhruba 294 kW (400 koní) a bateriový modul zajišťující dojezd na jedno nabití okolo 483 kilometrů. Více podrobnějších informací o použitých elektromotorech či akumulátorech si však Polestar zatím nechává pro sebe.

Dále značka potvrzuje v modelu Polestar 2 světovou premiéru digitálního hlasového asistenta od Googlu, poprvé určeného přímo pro vozidla. A také již známe přibližnou cenovou hladinu nového elektromobilu. Očekávat máme podobnou částku, kterou nyní dáte za základní Teslu Model 3, tedy asi kolem 1 milionu korun.

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Polestar chce nakonec svůj elektromobil nabízet i formou předplatného, respektive „pronájmu“. Klasické zakoupení a vlastnění vozu bude ale zájemcům poskytovat rovněž. Kompletního odhalení Polestaru 2 se máme dočkat už v nadcházejících týdnech.

Galerie doplněna o Polestar 1.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků