Polestar láká na svůj druhý model. Půjde o elektromobil za cenu Tesly Model 3

Polestar nám poskytuje první upoutávku na jeho druhý samostatný model. O novém elektromobilu už přitom víme i hrstku informací.

Zatímco se švédský Polestar pod křídly Volva chystá uvést do produkce své hybridní kupé s jednoduchým označením 1, pro letošní rok značka připravuje odhalení svého druhého modelu, pochopitelně s číslovkou 2. Nyní tak zveřejňuje první fotografii vozu a oficiálně potvrzuje, že půjde o čtyřdveřový elektromobil.

Přesněji se má jednat o vůz s karoserií „fastback“. Lze tedy očekávat razantněji se svažující linii střechy vzadu. Tedy styl karoserie, který ostatní automobilky nazývají jako „čtyřdveřové kupé“. Z upoutávky je také zřejmé, že si model ponechá čistý a elegantní design již představený u Polestaru 1.

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar 2 nevyužije hybridní techniku, ale místo toho přijede s čistě elektrickým ústrojím. Výrobce již nyní potvrzuje výkon zhruba 294 kW (400 koní) a bateriový modul zajišťující dojezd na jedno nabití okolo 483 kilometrů. Více podrobnějších informací o použitých elektromotorech či akumulátorech si však Polestar zatím nechává pro sebe.

Dále značka potvrzuje v modelu Polestar 2 světovou premiéru digitálního hlasového asistenta od Googlu, poprvé určeného přímo pro vozidla. A také již známe přibližnou cenovou hladinu nového elektromobilu. Očekávat máme podobnou částku, kterou nyní dáte za základní Teslu Model 3, tedy asi kolem 1 milionu korun.

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Polestar chce nakonec svůj elektromobil nabízet i formou předplatného, respektive „pronájmu“. Klasické zakoupení a vlastnění vozu bude ale zájemcům poskytovat rovněž. Kompletního odhalení Polestaru 2 se máme dočkat už v nadcházejících týdnech.

Galerie doplněna o Polestar 1.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky