Polestar 5 si ponechá mnohé z konceptu Precept, který ji předznamenal již před dvěma roky. Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol... Zdroj: EUIPO

Polestar 5 si ponechá mnohé z konceptu Precept, který ji předznamenal již před dvěma roky. Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol... | Zdroj: EUIPO

...normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami... Zdroj: EUIPO

...normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami... | Zdroj: EUIPO

...a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. Zdroj: EUIPO

...a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. | Zdroj: EUIPO

Zatím co předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Zdroj: EUIPO

Zatím co předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. | Zdroj: EUIPO

Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Zdroj: EUIPO

Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. | Zdroj: EUIPO

Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. Zdroj: EUIPO

Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. | Zdroj: EUIPO

Polestar již oficiálně potvrzuje rozšíření své nabídky modelů o další novinku. Koncept Precept, který se nám představil na začátku letošního roku před zrušením autosalonu v Ženevě, totiž zamíří do produkce. Zdroj: Polestar

Polestar již oficiálně potvrzuje rozšíření své nabídky modelů o další novinku. Koncept Precept, který se nám představil na začátku letošního roku před zrušením autosalonu v Ženevě, totiž zamíří do produkce. | Zdroj: Polestar

Na designové směřování studie reagovala veřejnost chválou, tudíž se švédská značka rozhodla dát projektu zelenou. Zdroj: Polestar

Na designové směřování studie reagovala veřejnost chválou, tudíž se švédská značka rozhodla dát projektu zelenou. | Zdroj: Polestar

Zatímco dříve se u modelů  Polestar 1  a  2  držela značka řady prvků mateřského Volva, čtyřdveřové „kupé“ Precept se již více vzdaluje a přichází s osobitějším designem. Zdroj: Polestar

Zatímco dříve se u modelů Polestar 1 a 2 držela značka řady prvků mateřského Volva, čtyřdveřové „kupé“ Precept se již více vzdaluje a přichází s osobitějším designem. | Zdroj: Polestar

Elektrický pohon je jistotou, přičemž s dlouhým rozvorem a možností zabudování velkých baterií bude přímým konkurentem Polestaru samozřejmě Tesla Model S. Zdroj: Polestar

Elektrický pohon je jistotou, přičemž s dlouhým rozvorem a možností zabudování velkých baterií bude přímým konkurentem Polestaru samozřejmě Tesla Model S. | Zdroj: Polestar

Už během představení konceptu přitom Polestar zmiňoval, že se nejedná o žádné sci-fi. Futuristický design by si tedy měl model do sériové produkce udržet. Zdroj: Polestar

Už během představení konceptu přitom Polestar zmiňoval, že se nejedná o žádné sci-fi. Futuristický design by si tedy měl model do sériové produkce udržet. | Zdroj: Polestar

V přední masce Smartzone se nachází nespočet senzorů a kamer pro rozšířené funkce autonomního řízení. Zdroj: Polestar

V přední masce Smartzone se nachází nespočet senzorů a kamer pro rozšířené funkce autonomního řízení. | Zdroj: Polestar

Čtyřmístná kabina je zase prosvětlena rozměrnou panoramatickou střechou, která zasahuje až do zádě vozu. Uvidíme, zda si „sériovka“ ponechá kamery místo zrcátek. Zdroj: Polestar

Čtyřmístná kabina je zase prosvětlena rozměrnou panoramatickou střechou, která zasahuje až do zádě vozu. Uvidíme, zda si „sériovka“ ponechá kamery místo zrcátek. | Zdroj: Polestar

Značka také pokračuje ve směru použití udržitelných materiálů, takže například čalounění sedaček je 100% vytvořeno z recyklovaných PET lahví a vyrobeno 3D tiskem... Zdroj: Polestar

Značka také pokračuje ve směru použití udržitelných materiálů, takže například čalounění sedaček je 100% vytvořeno z recyklovaných PET lahví a vyrobeno 3D tiskem... | Zdroj: Polestar

...hlavové opěrky používají recyklovaný korek a ze starých rybářských sítí jsou zase koberečky vozu. Rozsáhle se uvnitř využilo také lněných vláken. Zdroj: Polestar

...hlavové opěrky používají recyklovaný korek a ze starých rybářských sítí jsou zase koberečky vozu. Rozsáhle se uvnitř využilo také lněných vláken. | Zdroj: Polestar

Ohled na životní prostředí drží Polestar i v rámci svých továren. Precept se bude vyrábět v Číně, kde nyní vzniká nový závod, jehož cílem je neutrální uhlíková stopa. Zdroj: Polestar

Ohled na životní prostředí drží Polestar i v rámci svých továren. Precept se bude vyrábět v Číně, kde nyní vzniká nový závod, jehož cílem je neutrální uhlíková stopa. | Zdroj: Polestar

Ostatně tento směr zavedla již továrna značky v čínském Chengdu, která například využívá pouze zdroje obnovitelné energie. Zdroj: Polestar

Ostatně tento směr zavedla již továrna značky v čínském Chengdu, která například využívá pouze zdroje obnovitelné energie. | Zdroj: Polestar

Předběžné datum uvedení Polestaru Precept na trh zatím neznáme. Značka teď pracuje na vývoji produkční varianty modelu. Zdroj: Polestar

Předběžné datum uvedení Polestaru Precept na trh zatím neznáme. Značka teď pracuje na vývoji produkční varianty modelu. | Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

 Zdroj: Polestar

| Zdroj: Polestar

...normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami... Zdroj: EUIPO
...a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. Zdroj: EUIPO
Zatím co předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Zdroj: EUIPO
Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Zdroj: EUIPO
26
Fotogalerie

Polestar 5 prozrazen díky patentovým snímkům. Hodlá oslnit špičkovou aerodynamikou i tuhostí

Konkurent pro Porsche Taycan se nám rýsuje dva roky před premiérou. V sériové podobě odhodí techniku Volva.

Chystaná vlajková loď značky Polestar se nám ukázala na patentových snímcích, poskytnutých Evropskému úřadu pro duševní vlastnictví. Zdá se, že si ponechá mnohé z konceptu Precept, který ji předznamenal již před dvěma roky. Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol, normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U.

Zatímco předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Ta má být srovnatelná s dvoudveřovým vozem s karbonovou vanou.

Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. O pohon se zřejmě postarají dva elektromotory, celkový výkon by měl přesáhnout 350 kW, aby šlo o jasný vrchol nad všemi vozy značky s nižším číslem. Na překvapení se máme těšit i ohledně baterií, jejichž technologie prý skrývá patentovaný nápad.

Cesta k sériovému provedení Polestaru 5 ale nebude krátká – oficiální premiéra je očekávána nejdříve v příštím roce, na silnice by se měl vydat v průběhu roku 2024.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud