Konkurent pro Porsche Taycan se nám rýsuje dva roky před premiérou. V sériové podobě odhodí techniku Volva.
Chystaná vlajková loď značky Polestar se nám ukázala na patentových snímcích, poskytnutých Evropskému úřadu pro duševní vlastnictví. Zdá se, že si ponechá mnohé z konceptu Precept, který ji předznamenal již před dvěma roky. Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol, normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U.
Zatímco předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Ta má být srovnatelná s dvoudveřovým vozem s karbonovou vanou.
Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. O pohon se zřejmě postarají dva elektromotory, celkový výkon by měl přesáhnout 350 kW, aby šlo o jasný vrchol nad všemi vozy značky s nižším číslem. Na překvapení se máme těšit i ohledně baterií, jejichž technologie prý skrývá patentovaný nápad.
Cesta k sériovému provedení Polestaru 5 ale nebude krátká – oficiální premiéra je očekávána nejdříve v příštím roce, na silnice by se měl vydat v průběhu roku 2024.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40