Polestar 1 vstupuje do fáze ověřovacích prototypů. Některé kusy zaniknou

Samostatná značka pod křídly Volva již spouští produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Některé exempláře přitom čeká rychlý zánik.

Polestar začíná další etapu vývoje své prvotiny, hybridního kupé s jednoduchým označením 1. Ještě před startem sériové produkce však musí švédská značka vyrobit řadu prototypů, jejichž osudem budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního počasí nebo další kilometry testovacích jízd.

Takzvané „ověřovací prototypy“ jsou posledním krokem před vznikem sériových vozidel. „První várka 34 vozů umožní inženýrům vyladit poslední detaily a ujistit se, že Polestar 1 je perfektně připraven k výrobě vozidel pro první zákazníky v polovině příštího roku,“ uvedl vedoucí Polestaru Thomas Ingenlath.

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zatímco výroba produkčních vozů bude probíhat v továrně v čínském Čcheng-tu, současné prototypy jsou konstruovány ještě na speciální domácí lince ve švédském Göteborgu. Na videu níže tak lze například vidět i rozsáhlé využití karbonových dílů, kterými Polestar vyztužil a odlehčil originální ocelovou modulární platformu od Volva.

Díly karoserie jsou zase vyrobeny z kompozitu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg. Přesnou hmotnost vozu s jeho hybridní jednotkou ale zatím neznáme.

Volvo V60 Cross Country oficiálně: Nabízí dva motory a 75 mm světlosti k dobru

Volvo V60 Cross Country oficiálně: Nabízí dva motory a 75 mm světlosti k dobru

Každopádně ale víme, že benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem bude doplněn o trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu). Kombinovaný výkon této sestavy činí 600 koní a 1000 Nm točivého momentu. Trojice bateriových modulů o celkové kapacitě 34 kWh pak vozu zajistí dojezd až 150 km čistě na elektřinu podle starší metodiky NEDC.

O Polestar 1 už mimochodem projevilo zájem na 6000 lidí. Není proto divu, že výrobce již letos v únoru zvažoval navýšení produkce. Původně chtěl totiž vyrábět jen 500 vozů ročně. Cenovka hybridního kupé se bude pohybovat v přepočtu okolo 4 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků