Polestar 1 vstupuje do fáze ověřovacích prototypů. Některé kusy zaniknou

Samostatná značka pod křídly Volva již spouští produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Některé exempláře přitom čeká rychlý zánik.

Polestar začíná další etapu vývoje své prvotiny, hybridního kupé s jednoduchým označením 1. Ještě před startem sériové produkce však musí švédská značka vyrobit řadu prototypů, jejichž osudem budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního počasí nebo další kilometry testovacích jízd.

Takzvané „ověřovací prototypy“ jsou posledním krokem před vznikem sériových vozidel. „První várka 34 vozů umožní inženýrům vyladit poslední detaily a ujistit se, že Polestar 1 je perfektně připraven k výrobě vozidel pro první zákazníky v polovině příštího roku,“ uvedl vedoucí Polestaru Thomas Ingenlath.

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zatímco výroba produkčních vozů bude probíhat v továrně v čínském Čcheng-tu, současné prototypy jsou konstruovány ještě na speciální domácí lince ve švédském Göteborgu. Na videu níže tak lze například vidět i rozsáhlé využití karbonových dílů, kterými Polestar vyztužil a odlehčil originální ocelovou modulární platformu od Volva.

Díly karoserie jsou zase vyrobeny z kompozitu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg. Přesnou hmotnost vozu s jeho hybridní jednotkou ale zatím neznáme.

Volvo V60 Cross Country oficiálně: Nabízí dva motory a 75 mm světlosti k dobru

Volvo V60 Cross Country oficiálně: Nabízí dva motory a 75 mm světlosti k dobru

Každopádně ale víme, že benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem bude doplněn o trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu). Kombinovaný výkon této sestavy činí 600 koní a 1000 Nm točivého momentu. Trojice bateriových modulů o celkové kapacitě 34 kWh pak vozu zajistí dojezd až 150 km čistě na elektřinu podle starší metodiky NEDC.

O Polestar 1 už mimochodem projevilo zájem na 6000 lidí. Není proto divu, že výrobce již letos v únoru zvažoval navýšení produkce. Původně chtěl totiž vyrábět jen 500 vozů ročně. Cenovka hybridního kupé se bude pohybovat v přepočtu okolo 4 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků