Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

Volvo se netají tím, že hlavními soupeři pro její nocu značku Polestar, mají být BMW a Tesla. Jejich zákazníci jsou ale zvyklí na absolutní preciznost a luxus. Ve Švédsku však věří, že Polestar může v této konkurenci obstát.

Volvo nedávno přišlo s novou značkou, která se inspirovala závodním oddělením švédské automobilky. Za úkol bude mít jedinou věc. Pomocí nejvyspělejších technologií, kombinace elektrického a benzinového pohonu a vysokého výkonu přilákat kupce od světoznámých značek, které podobná auta nabízejí také. BMW a Tesla jsou jedinými hlavními konkurenty. 

Jako první křižák do boje půjde Polestar 1. Jedná se o plug-in hybridní kupé, jež má mít výkon 441 kW, který budou produkovat dvě pohonné jednotky, točivý moment až 1000 Nm a čistě elektrický dojezd kolem 150 kilometrů. 

Volvo se nejspíš vrátí ke kabrioletu. Jako čtvrtý model jej má uvést Polestar

Volvo se nejspíš vrátí ke kabrioletu. Jako čtvrtý model jej má uvést Polestar

Když pak budete chtít soutěžit v přebíjené, BMW i8, jež využívá podobnou plug-in technologii, bychom nevolili. S jeho elektrickým rozsahem 38 km, výkonem 266 kW a točivým momentem 570 Nm, by to asi nebyl adekvátní soupeř. 

K výkonu se vyjádřil i Thomas Ingenlath, nový generální ředitel Polestaru. Ten potvrdil a zdůraznil, že Polestar 1 bude tím nejvýkonnějším vozidlem, jaké kdy bylo v Číně vyráběno. Produkce začně ve specializované továrně v Chengdu v polovině roku 2019. 

Problémem bude objem výroby

U BMW a Tesly zatím nemusí Polestar 1 vzbudit paniku, protože ze začátku má být vyrobeno jen asi 500 kusů a lze očekávat příchod na trh v roce 2020. Důvodem těchto komplikací je náročnost výroby, která se spoléhá na napojení ultralehkých karbonových vlákem na techniku vozů Volvo, která se stane základem Polestaru 1.

V důsledku toho se výsledná cena nového Polestaru bude pohybovat okolo 3,5 milionu korun. Jenom pro srovnání: BMW má letos v plánu vyrobit 100.000 elektrických a plug-in hybridních vozů.

Přelom zajistí Polestar 2 a 3

V Polestaru však nepanikaří. S koncem dekády totiž dorazí modelová řada 2. Tento plně elektrický kompaktní sedan bude mít kompletně novou platformu, takže výroba bude podstatně jednodušší. Stane se konkurencí pro Teslu Model 3. K sestavení budou k dispozici, jako třeba u Volva XC40, modulární díly architektury CMA.

Švéd si v garáži staví Volvo s motorem z tanku. Teď už jsme viděli vše

Švéd si v garáži staví Volvo s motorem z tanku. Teď už jsme viděli vše

Dalším želízkem v ohni pak bude v roce 2021 Polestar 3. Kompletně elektrický crossover, který bude opět přímou konkurencí pro Teslu, tentokráte však pochopitelně pro Model X. Automobil bude založen na druhé generaci produktové architektury Volvo (SPA).

Předplatné

Další novinkou se stane u Polestaru systém vlastnictví. Tady totiž žádné nebude. Zákazníci si vůz vůbec nekoupí. Namísto toho si pořídí dvou až tříleté předplatné, které se bude lišit od leasingu tím, že se nebude muset vkládat tučná záloha a na konci nebude žádný doplatek.

Tento koncept pochází ze systému Care by Volvo, který debutoval spolu s modelem XC40. Jeho výhody spočívají v online platbách a pokrytí vedlejších nákladů na provoz (servis, pojistka), jež se započítavají do měsíčního paušálu. Po skončení tohoto programu si pak Volvo vůz opět vezme a zákazník si bude moci vybrat nový Polestar či Volvo.

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

V předplatném bude mít každý k dispozici třeba mobilní aplikaci, přes kterou si bude moci objednat i dočasný střešní nosič, když se bude chystat na dovolenou na lyžích. Dále je pak další novinkou možnost odemykání pomocí virtuálního klíče v telefonu. To má výhodu například v rámci rodiny.

A i přes fakt, že vše bude možné zařídit online, Polestar plánuje po celém světě zřídit na 80 showroomů, jež hodlá honosně pojmenovat Studio.

Prohlédněte si snímky Polestaru 1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků