Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

Volvo se netají tím, že hlavními soupeři pro její nocu značku Polestar, mají být BMW a Tesla. Jejich zákazníci jsou ale zvyklí na absolutní preciznost a luxus. Ve Švédsku však věří, že Polestar může v této konkurenci obstát.

Volvo nedávno přišlo s novou značkou, která se inspirovala závodním oddělením švédské automobilky. Za úkol bude mít jedinou věc. Pomocí nejvyspělejších technologií, kombinace elektrického a benzinového pohonu a vysokého výkonu přilákat kupce od světoznámých značek, které podobná auta nabízejí také. BMW a Tesla jsou jedinými hlavními konkurenty. 

Jako první křižák do boje půjde Polestar 1. Jedná se o plug-in hybridní kupé, jež má mít výkon 441 kW, který budou produkovat dvě pohonné jednotky, točivý moment až 1000 Nm a čistě elektrický dojezd kolem 150 kilometrů. 

Volvo se nejspíš vrátí ke kabrioletu. Jako čtvrtý model jej má uvést Polestar

Volvo se nejspíš vrátí ke kabrioletu. Jako čtvrtý model jej má uvést Polestar

Když pak budete chtít soutěžit v přebíjené, BMW i8, jež využívá podobnou plug-in technologii, bychom nevolili. S jeho elektrickým rozsahem 38 km, výkonem 266 kW a točivým momentem 570 Nm, by to asi nebyl adekvátní soupeř. 

K výkonu se vyjádřil i Thomas Ingenlath, nový generální ředitel Polestaru. Ten potvrdil a zdůraznil, že Polestar 1 bude tím nejvýkonnějším vozidlem, jaké kdy bylo v Číně vyráběno. Produkce začně ve specializované továrně v Chengdu v polovině roku 2019. 

Problémem bude objem výroby

U BMW a Tesly zatím nemusí Polestar 1 vzbudit paniku, protože ze začátku má být vyrobeno jen asi 500 kusů a lze očekávat příchod na trh v roce 2020. Důvodem těchto komplikací je náročnost výroby, která se spoléhá na napojení ultralehkých karbonových vlákem na techniku vozů Volvo, která se stane základem Polestaru 1.

V důsledku toho se výsledná cena nového Polestaru bude pohybovat okolo 3,5 milionu korun. Jenom pro srovnání: BMW má letos v plánu vyrobit 100.000 elektrických a plug-in hybridních vozů.

Přelom zajistí Polestar 2 a 3

V Polestaru však nepanikaří. S koncem dekády totiž dorazí modelová řada 2. Tento plně elektrický kompaktní sedan bude mít kompletně novou platformu, takže výroba bude podstatně jednodušší. Stane se konkurencí pro Teslu Model 3. K sestavení budou k dispozici, jako třeba u Volva XC40, modulární díly architektury CMA.

Švéd si v garáži staví Volvo s motorem z tanku. Teď už jsme viděli vše

Švéd si v garáži staví Volvo s motorem z tanku. Teď už jsme viděli vše

Dalším želízkem v ohni pak bude v roce 2021 Polestar 3. Kompletně elektrický crossover, který bude opět přímou konkurencí pro Teslu, tentokráte však pochopitelně pro Model X. Automobil bude založen na druhé generaci produktové architektury Volvo (SPA).

Předplatné

Další novinkou se stane u Polestaru systém vlastnictví. Tady totiž žádné nebude. Zákazníci si vůz vůbec nekoupí. Namísto toho si pořídí dvou až tříleté předplatné, které se bude lišit od leasingu tím, že se nebude muset vkládat tučná záloha a na konci nebude žádný doplatek.

Tento koncept pochází ze systému Care by Volvo, který debutoval spolu s modelem XC40. Jeho výhody spočívají v online platbách a pokrytí vedlejších nákladů na provoz (servis, pojistka), jež se započítavají do měsíčního paušálu. Po skončení tohoto programu si pak Volvo vůz opět vezme a zákazník si bude moci vybrat nový Polestar či Volvo.

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

V předplatném bude mít každý k dispozici třeba mobilní aplikaci, přes kterou si bude moci objednat i dočasný střešní nosič, když se bude chystat na dovolenou na lyžích. Dále je pak další novinkou možnost odemykání pomocí virtuálního klíče v telefonu. To má výhodu například v rámci rodiny.

A i přes fakt, že vše bude možné zařídit online, Polestar plánuje po celém světě zřídit na 80 showroomů, jež hodlá honosně pojmenovat Studio.

Prohlédněte si snímky Polestaru 1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků