Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Mělo jich vzniknout jen 500. O hybridní kupé je však takový zájem, že už krátce po představení Volvo evidovalo přes 6000 objednávek, přestože v pohybu uvidíme tento vůz poprvé až letos v Goodwoodu.

Volvo právě před rokem osamostatnilo značku Polestar, jejíž úkolem má být v příštích letech vývoj a výroba vysokovýkonných elektromobilů. Než se tak stane a ve snaze přilákat první klientelu, Švédové loni na podzim postavili hybridní kupé Polestar 1, které stylisticky vychází ze studie nazvané Concept Coupe z roku 2013.

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Polestar představil svůj první vůz. Švédské kořeny rozhodně nezapře

Novinka bude vyráběna v Číně, bude stát na přepracované platformě SPA a její karoserie má být téměř kompletně z karbonu. Tudíž asi nepřekvapí ani cenovka v přepočtu skoro 4,0 milionu korun. Mimochodem, Polestar již nyní bere objednávky, akorát musíte složit zálohu ve výši necelých 65 tisíc korun.

Konstrukční podrobnosti pohonu nejsou prozatím příliš známe. Víme však, že Volvo i do svých největších modelů montuje maximálně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, takže nepředpokládáme, že by První Polárka měla dostat něco jiného, potažmo větší víceválcový motor.

Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

Polestar chce přebrat zákazníky BMW či Tesle. Tady je jeho plán

Co tento stroj bude mít navíc, jsou tři elektromotory, přičemž celkový kombinovaný výkon činí 600 koní a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 1000 Nm. Samozřejmostí budou dodatečně montované balíčky akumulátorů umístěné uprostřed a v zadní části auta, zatímco akční rádius čistě na elektřinu má být podle starší metodiky NEDC 150 kilometrů.

Tohle všechno vypadá na papíře vcelku zajímavě. Především tedy asi pro těch šest tisíc zájemců, kteří už o vůz projevili zájem, přestože až dosud Polestar 1 neviděli v akci, ale pouze na fotografiích či autosalonech. Jestli jízdní záběry něco změní a dále navýší hlad potenciální klientely, můžeme jen hádat, každopádně první videosnímek kamuflované testovací muly je na světě.

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

421 koní: Nejvýkonnějším Volvem všech dob je XC60 v úpravě Polestaru

Aby lidé od Volva, respektive Polestaru ukázali, že se „1“ nezalekne ani chladného počasí, vyrazili s ní na testovací dráhu do Švédska za Severní polární kruh. Tam ji pak při pětadvaceti stupních pod nulou prohnali rychlostmi kolem 200 km/h a nezapomněli ani na dokumentaci, takže se můžete podívat na oficiální videosnímek, jak to tam zhruba probíhalo.

Pokud byste chtěli Jedničku vidět co nejdříve v akci naživo, ani to není nemožné. Volvo a Polestar již oficiálně oznámily, že novinka předvede své svaly na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje 12. července.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků